Skip to main content

Mosè Mudell

“Bil-fidi Mosè, meta twieled, kien moħbi għal tliet xhur mill-ġenituri tiegħu, għax raw li t-tifel kien sabiħ, u ma beżgħux mill-editt tas-sultan. Bil-fidi Mosè, meta kiber, irrifjuta milli jkun imsejjaħ iben bint Faragħun. Ħatar aktarx li jkun immaltrattat mal-poplu t’Alla milli temporanjament ikollu t-tgawdija tad-dnub. Ikkonsidra l-għajb ta’ Kristu bħala għana ikbar mit-teżori tal-Eġittu, għax kien qed iħares lejn il-premju. Bil-fidi ħalla l-Eġittu warajh, bla ma beża’ minn għadab is-sultan, għax issaporta, bħallikieku qed jara lill-Inviżibbli. Bil-fidi għamel l-Għid u t-traxxix tad-demm, sabiex il-qerried ma jmissx il-primoġeniti tagħhom.” (Ebrej 11:23-28).

Id-dnub hu kkastigat bid-dnub. Sikwit Alla sempliċement iħalli r-reprobati jgħassdu aktar fl-inikwità li fiha xibilku lilhom infushom, bla rażan. Aktar ma wieħed jogħdos fil-konkupixxenza u l-laxxivja aktar jitmewwet għas-safa u l-qdusija. Bħalma l-lebbruż ma jibqax iħoss l-uġigħ tal-ġrieħi, hekk ukoll jitlef is-setgħa biex japprezza l-ġmiel tal-virtù u fl-istess ħin ma jiddiżgustax ruħu aktar bl-abominazzjonijiet tal-vizzju. Il-prattika tal-ħażen tista’ tiżviluppa fi speċi ta’ reliġjon. Timplika mhux biss ħajra u sentiment, imma wkoll intelliġenza u intenzjoni deliberattiva. 

X’invenzjoni dijabolika kienet “il-bewsa tal-verġni,” implimentata fl-antik mill-padri tal-Inkwiżizzjoni! Il-povru vittma kien jisfa mbottat biex ibus ix-xbieha, meta, ħabta u sabta, dirgħajha jħaddnuh fi tħaddina fatali, u ttaqqablu ġismu bi xfafar innumerabbli, misturin fiha. Hekk il-pjaċiri midinba joffru propjament dit-tali bewsa tal-verġni. L-heniet vulgari tal-laħam iwasslu, imqar f’did-dinja, għal riżultati l-aktar imwiegħra, mentri fid-dinja li ġejja l-istalletti tar-rimors u d-disprament ifieru u jqattgħu lil hinn minn kull rimedju. 

Frattant it-twissijiet min qed jagħti kashom? Mosè ħa azzjoni f’waqtha, ibbażata fuq deċiżjoni għaqlija. Frattant il-qagħda ta’ ħafna mhix wisq aħjar minn ta’ far maqbud fin-nassa. Bi skerz inqabad minn denbu, u l-povra ħlejqa baqgħet tiekol il-ġobon. L-impenitenti jagħmlu l-istess; jafu li huma ħatja u jinsabu mwerwra mill-kastig, u xorta waħda jibqgħu jgerrmu d-dnubiet maħbuba tagħhom, li jġibuhom f’rovina finali.

Imma dan mhux kollox. Virtù kkalkolat, imkewwes bil-kuċċarina, għandu wkoll min-natura tal-vizzju. Ultimament, in-nies twajba huma twajba minħabba li huma maħtura bħala reċipjenti tal-ħniena divina. Fihom hemm operattiva l-grazzja, ineffabbilment, effettivament u misterjożament. Il-grazzja biss tagħmel id-differenza ultima. Għalhekk, meta t-twajba, matul is-serriegħa tagħhom fl-arena, josservaw kif telaqhom il-vizzju, m’għandhomx b’daqshekk jikkongratulaw lilhom infushom bħallikieku huma telqu l-vizzju. 

Għax id-dnub jista’ jeżawrixxi ruħu, u t-tiġrija toqrob lejn tmiemha, u ż-żmien jasal għall-konsumazzjoni tiegħu, u kull bżonn jintlaħaq, imma l-ħniena ddum għal dejjem.

Talba: “Mulej ħanin, int ma tistmaniex bħala lsiera iżda bħala ħbiebek; urejtna mqar x’hemm jistenniena fil-futur. Kellimtna dwar l-eternità u l-immortalità tar-ruħ, kif ukoll dwar ir-resurrezzjoni ta’ ġisimna fl-aħħar jum. Tħalliniex naraw sa xiber imneħirna. Għallimna ngħixu fid-dawl tal-eternità. Hekk ikun.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj