Skip to main content

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12). 

Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri individwali tagħna. Qatt mhux agħar daqs meta jxidd l-ilbiesi reliġjużi, mentri l-beninnità tfittex tippromwovi t-tajjeb ta’ ġarna. 

Il-bniedem hu egoist, u fl-istess ħin enti soċjali. F’sens wieħed jinsab iżolat u apparti minn sieħbu; f’sens ieħor huwa ultimament assoċjat mal-familja umana. Il-fatt li konnessjoni hekk intima tissussisti fil-komunità vasta tal-umanità huwa suffiċjenti biex jimpressjoni fina d-domanda illi prinċipju ta’ beninnità jmissu jopera f’kull qalb, u jikkontrolla l-komportament tagħna b’referenza għall-oħrajn filwaqt li jimbottana ’l quddiem fl-isforzi tagħna biex nippromwovu, sakemm twassal l-abbiltà tagħna, l-aħjar interessi tal-ġens uman kollu. 

Din il-liġi tal-beninnità, imposta fuqna bil-pożizzjoni li fiha Alla poġġiena, mhix affettwata fil-forza obbligatorja tagħha mill-karattru tal-persuna li lejha jmissna neżerċitaw il-beninnità. Tidderivi aktarx il-qawwa tagħha mill-volontà tal-Ħallieq tagħna, kif manifestata kemm fil-providenza kif ukoll fil-Kelma tiegħu. Il-liġi tal-beninnità hi ċara, misluta mill-arranġamenti providenzjali li fiha l-bnedmin huma mqiegħda bħala membri f’familja waħda kbira. L-istess liġi hi ugwalment espliċita fl-Iskritturi Mqaddsa.

Talba: “Abba Missier, int tabilħaqq beninn mal-ingrati u l-ħżiena. Allura ladarba int tridna nixbhuk, għallimna nkunu għadrin u simpatetiċi mal-batuti, il-foqra, l-emarġinati, mal-proxxmu hu min hu. Fakkarna kuljum illi int wegħidt premju kbir għal dawk li jimxu skont dir-regola, f’ġieħ Kristu Ibnek. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...