Skip to main content

Lejk Nerfa' Ħarsti

“Nerfa’ għajnejja lejn l-għoljiet, minn fejn tiġi l-għajnuna tiegħi. Mill-Mulej tiġi l-għajnuna tiegħi, hu li għamel is-sema u l-art. Hu ma jħallix lil riġlek jogħtor; dak li jħarsek ma jongħosx. Ara, dak li jħares lil Iżrael la jongħos u lanqas jorqod. Il-Mulej il-protettur tiegħek; il-Mulej hu dellek fuq lemintek. Ix-xemx ma tolqtokx binhar, lanqas il-qamar billejl. Il-Mulej iħarsek minn kull deni; hu iħarislek ruħek. Il-Mulej iħares il-ħruġ u d-dħul tiegħek, minn issa u għal dejjem ta’ dejjem” (Salmi 121:1-8).

Huwa għaqal, anzi, dehen minn fuq, li nkunu kapaċi nagħtu direzzjoni korretta għall-mistennija u t-talb tagħna. Il-viżjoni tas-salmista hi ffokata strettament fuq id-destinazzjoni finali tiegħu, Ġerusalemm, u Sijon, l-għolja t’Alla. Mhux faċli twaħħal ħarstek fid-direzzjoni profitabbli, meta bosta attrazzjonijiet oħra jlellxu madwarna. Fi żmien il-prova, aħna ninstabu inklinati żżejjed biex niksbu għajnuna minn ħwejjeġ instabbli, biex insibuhom biss bħal qasba mġelġla li taqsmilna idna.

Hi ħniena kbira mingħand il-Mulej meta bl-Ispirtu tiegħu jgħallimna li m’hemm ebda sokkors fi bnedmin bħalna. Tafdax f’xi ħadd li hu nnifsu dipendenti fuq il-Mulej omnipotenti. Il-kult tal-qaddisin fil-knisja Rumana hu żvijjatura serja; in-nies spiċċaw iffissaw il-ħarsa tagħhom fuq il-qaddisin, flok mhuma jagħmlu kif għamlu l-qaddisin infushom, ċoè, jiffissaw id-devozzjoni tagħhom esklussivament fuq Kristu. 

Għajnuna effettiva tista’ “ddum” ma tiġi, imma tiġi biss mingħand il-Mulej, u ħadd aktar. Tinterpretax dil-verità biblika, ċertissma, b’dak li jaraw għajnejk. Alla waħdu hu suffiċjenti. Il-bnedmin u l-anġli, mezzi u strumenti, il-qawwiet magħquda tal-art, u l-għerf tal-ħlejjaq kollha huma inqas mix-xejn, paragunati m’Alla omnipotenti. Fih biss inkunu sikuri.

F’dan ir-rigward jaqbel nistudjaw l-għemejjel tal-ħolqien. Goethe sejjaħ il-kreazzjoni fit-totalità tagħha, “Das lebendiges Kleid,” il-libsa ħajja. Jiżvela s-setgħa u l-perfezzjonijiet l-oħra t’Alla b’manjiera importanti wisq għalina li nifhmu. Dal-ktieb bl-istampi ma naffordjawx inħalluh fuq l-ixkaffa. Qabel ma niksbu konċett adegwat tal-omnipotenza t’Alla, ma naslux biex niddependu fuqu, għal kulma neħtieġu, sew ikel u lbies, kif ukoll maħfra u barkiet spiritwali. 

Jixraq inkunu nafu mnejn taslilna l-għajnuna għax il-mogħdija tagħna matul ħajjitna hi miżgħuda b’perikli u ażżard, u faċli niżolqu u nogħtru fil-korsa tagħna. Fina nfusna qisna ħafura. Stramba kif ma nkunux rovinati totalment, meta x-xitan, id-dinja, u l-laħam ifittxu jkissruna b’persistenza inkredibbli. Imma meta niftakru li Alla hu t-tama ta’ niesu, il-misterju hu spjegat. 

Il-viġilanza ta’ Jaħwe fuq il-wirt tiegħu hija ammirabbli daqskemm meħtieġa. Imqar is-sentinell, li jaf li l-piena hija l-mewt jekk jittraskura xogħlu, kultant jongħos fil-posta tiegħu. Mhux hekk il-Mulej!

Talba: “Il-wegħdi tiegħek, o Alla omnipotenti, huma sħaħ u ma jaqgħux fit-trab. Huma stabbiliti fis-smewwiet, u bil-fidi nsarrfuhom. Żommilna l-ħarsa tal-fidi fuqek, is-Sultan sovran, biex la ninsew min aħna u lanqas x’inhi l-vokazzjoni għolja tagħna. F’isem Ibnek, il-Medjatur tagħna, nitolbuk. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...