Skip to main content

Is-Sunnara Mistura

“Tkunux idolatri, bħal xi wħud minnhom; bħalma hu miktub: ‘In-nies poġġew jieklu u jixorbu, u qamu jilagħbu.’ M’għandniex niffornikaw, bħalma xi wħud minnhom iffornikaw, u mietu tlieta u għoxrin elf f’jum wieħed. M’għandniex inġarrbu lis-Sid, bħalma xi wħud minnhom ġarrbuh, u kienu meqrudin mis-serpenti; lanqas tgemgmu, kif xi wħud minnhom gemgmu, u kienu meqrudin mill-anġlu qerried. Issa dawn il-ħwejjeġ ġraw lil dawk in-nies bħala eżempji, u nkitbu bħala ammoniment għalina, li fuqna wasal it-twettiq taż-żminijiet. Għalhekk min jidhirlu li jinsab wieqaf fis-sod għandu joqgħod attent li ma jaqax! Ebda tiġrib ma qabadkom ħlief dak li hu komuni għall-umanità. Però Alla hu fidil, u mhux se jħallikom tkunu mġarrbin lil hinn milli kapaċi tifilħu, iżda mat-tiġrib jipprovdi l-ħruġ ukoll, ħalli tkunu tistgħu tissaportuh” (1 Korintin 10:6-13).

It-tiġrib jippreżenta ruħu attraenti; iwiegħed il-kuntentizza, almenu kuntentizza temporanja. Imma qatt ma jiġi b’idejh vojta – joffrili s-sodisfazzjon, jimlili xi vojt li nkun inħoss. Issa ilna nħawdu l-ħażin mat-tajjeb, u l-iswed insejħulu abjad, u l-imgħawweġ narawh dritt u viċe versa. Il-problema bażika ta’ Adam hi l-problema tiegħi llum, taħt suriet u forom differenti. Kieku t-tentazzjoni m’hemmx allaċċjata magħha l-wegħda li nista’ nsir aktar smart, it-tentazzjoni titlef il-karattru tagħha. Saħansitra l-Iskrittura tammetti li fid-dnub hemm il-pjaċir, għalkemm hu pjaċir transitorju. Hu gost għaddieni, imma reali għan-natura midinba tagħna. 

Ġieli f’portijiet barranin tara l-baħrin mill-bastimenti tagħhom jilliskaw il-gawwi u tjur oħra, jiffollaw mal-poppa. Is-sunnara jgħabbuha b’ċappa xaħam, u minnufih nofs tużżana gawwi jħebbu għaliha, u l-baħrin itellgħu t-tajriet waħda wara l-oħra. Minkejja l-issarar tal-maqbudin abbord, u minkejja l-istorbju tal-kru, it-tjur l-oħra baqgħu jittajru u jgħumu mal-poppa. Imqar dawk li nqabdu u ħarbu ma żammewx lura milli jerġgħu jipprovaw jirbħu x-xaħam għat-tieni darba. Hekk il-ħżiena jlebbtu biex jibilgħu l-liskiet ta’ Satana. Anke meta jaraw lil ħaddieħor jintilef diżastrożament, jibqgħu bla kont, u avolja jafu li għad jiddestruġġu lilhom infushom, jippersistu bl-infatwazzjoni miġnuna tagħhom. 

Allura x’inhi t-tarka tiegħi? Nagħraf u nkun persważ mill-estremità tal-imħabba divina, biex imbagħad nirrispondi għaliha b’imħabba minn qalbi. Imqar jekk tkun eku, biżżejjed, imma jrid ikun eku ġenwin. Jekk l-għożża tax-xirka tiegħi m’Alla mhix isħaħ mit-tentazzjoni, nieħu t-tuffieħa – bil-merkurju injettat fiha. 

Talba: “Ja Sid kumpassjonali, int tifhem minn xiex jien magħmul u x’insarraf. Mitluq waħdi nogħtor, naqa’ u nweġġa’; inkasbar ismek. Allura għattini b’rixek, u taħt ġwenħajk affordjali l-kenn; hu jkun is-sewwa tiegħek it-tarka u l-korazza tiegħi, biex hekk negħleb kontra kull qawwa tal-għadu, nirfes fuq l-iskorpjuni, u ebda lifgħa ma tagħmilli ħsara. F’isem Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh