Skip to main content

Il-Wegħda tal-Ħajja

“Hu jqabbad l-anġli jieħdu ħsiebek, biex iħarsuk fi triqatek kollha. Huma jerfgħuk fuq idejhom, li ma taħbatx riġlek ma’ xi ġebla. Int timxi fuq l-iljun u l-lifgħa; ferħ ta’ ljun u serp int tirfes taħt riġlejk. La ħabbni jien neħilsu; naqbeż għalih, la għaraf ismi. Hu jsejjaħli, u jien inwieġbu; inkun miegħu fil-għali; neħilsu u nerfagħlu ġieħu. B’għomor twil nimlieh u nurih is-salvazzoni tiegħi” (Salmi 91:11-16).

Hemm ħajja tripla: il-ħajja naturali, meta nitnisslu f’ġuf ommna, u nibdew l-eżistenza tagħna f’did-dinja; il-ħajja spiritwali, meta nitwieldu mill-Ispirtu t’Alla, u nsibu ruħna fis-saltna ta’ Kristu; u l-ħajja eterna, meta nsibu ruħna fil-Ġenna. Il-ħajja, fl-aqwa sens tagħha, mela, hi eċċellenza miżjuda mal-eżistenza.

Il-ħajja naturali hi tant qasira, illi nikkonfondu nsejħulhiex ħajja qed tmut, jew mewt qed tgħix. Għomor il-bniedem hu biss dell ta’ daħna, ħolma f’illużjoni. Ma jmissniex inkejluh bis-snin, imma kkalkolat bl-azzjoni: wieħed jista’ jmut xiħ ta’ tletin sena, u żagħżugħ ta’ disgħin; wieħed jgħix wara l-mewt, u l-ieħor jintilef qabel ma jmut. Min jgħix ma’, bi u fi Kristu, jgħix darbtejn, avolja jgħaddi ’l hemm qasir il-għomor. Mużiċist mhuwiex rikmandat u mfaħħar għat idoqq fit-tul, imma għax idoqq tajjeb. Bl-istess mod, mhumiex l-għadd ta’ snin, imma t-tjieba fis-snin, illi hija aċċettabbli quddiem l-Omnipotenti. 

Xorta waħda l-wegħda t’Alla tibqa’ intatta, meta jgħidilna illi dawk li jibżgħu minnu u jimxi fi triqatu jkunu mbierka b’għomor twil, avolja ġieli naraw xi wħud minn uliedu li jċedu għall-mewt ħesrem. Għax il-barka mhix sempliċement meta tgħaqqad il-mija, imma b’għomor twil irid jissinifikalna s-simbolu jew l-għelm tal-favur u l-imħabba t’Alla lejna. Jekk mela juri mħabbtu billi jeħodhom barra minn dil-ħajja, aktarx milli jipprolungalhom għomorhom, ikun qed iwettaq il-promessa, mhux jiksirha. 

Meta wieħed iwiegħed wejba raba’ lil xi bidwi Għawdxi, u xħin jiġi għas-si u n-no jagħtih mitt tomna f’Malta, ma jkunx kiser il-wegħda. Hekk Alla, meta jwegħidna ħajja twila, ngħidu aħna mitt sena, imma mbagħad jagħtina eternità fil-Ġenna, ma jkunx kiser il-wegħda. Din komparabbli mal-wegħda tiegħu lil Abram, meta qallu biex jemigra minn pajjiżu, imur fl-art li jurih hu, u jagħtih dik l-istess art. Fir-realtà, ma tahilux litteralment, imma tah id-dinja! Alla qatt mhu midjun magħna; il-ġenerożità tiegħu ma titkejjilx.

Talba: “O Mulej, int taf minn xiex aħna magħmulin; taf illi aħna trab. Id-dgħufija u l-istat miskin tagħna hu ovvju quddiemek. Inroddulek ħajr talli ma twarrabtx minna, iżda kkostitwejtna l-wirt tiegħek, bħala poplu li ngħammru saħansitra fil-preżenza glorjuża tiegħek. O x’wegħda ineffabbli hi din! Biha nibqgħu nħarsu lejk, nistennew sakemm titwettaq kompletament, fuq il-merti ta’ Ibnek, is-Salvatur tagħna.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...