“‘B’ħafna kliem ieħor xehed solennement u kompla jeżortahom, billi qal, “Kunu salvati minn dil-ġenerazzjoni perversa!’ Għalhekk dawk li aċċettaw kelmtu tgħammdu, u żdiedu dak il-jum madwar tlett elef ruħ. Iddedikaw irwieħhom għat-tagħlim tal-appostli u għax-xirka, fi qsim il-ħobż u fit-talb. Kull ruħ inħakmet mit-timenza, u kienu jsiru qabda għeġubijiet u sinjali mirakolużi permezz tal-appostli. Dawk kollha li emmnu kienu flimkien u kellhom kollox komuni” (Atti 2:40-44).
Meta Eliżew idderieġa lil Nagħman biex jinħasel mill-ġdiem tiegħu fix-Xmara Ġurdan, il-ġeneral Sirjan għall-ewwel tkaża b’dan ir-rimedju, u qabad jikkavilla. “X’inhu l-Ġurdan biex ninħasel fih?” U ġab ukoll l-argument li x-Xmara Farfar f’pajjiżu hi aktar nadifa, u sebaħ u dalam.
Ħafna nies illum jagħmlu l-istess bil-mezzi tal-grazzja. “X’inhu l-ippritkar biex nattendih? Qatt ma nisma’ xi ħaġa li ma nkunx diġà naf biha!” U inkwantu s-sagramenti għandhom l-istess atteġġjament fjakk. “X’inhuma dawn l-elementi foqra tal-ilma, il-ħobż u l-inbid?”
Dawn u oħrajn simili huma r-raġunamenti ta’ ruħ li tinsa min ħatar dawn il-mezzi biex insostnu lilna nfusna spiritwalment. Jidhrilhom li huma egħref mill-Omnixjenti li s-sapjenza tiegħu hi bla tarf. U sikwit, jekk jippersistu f’għama stinata, jittraskuraw milli jimplimentaw dawn il-mezzi, u qabel ma jirrealizzaw isiru bla ħajra fid-doveri tagħhom.
Ħa ma niddisprezzawx kulma tana Alla; ladarba hu għad-dispożizzjoni tagħna, nagħmlu użu denju minn kull mezz, sew jekk privat jew inkella pubbliku. Daqskemm ġisimna ma jkampax bla ikel, hekk ruħna ma tvinċix mingħajr il-mezzi li Alla jogħġbu jbierek għalina. Huma l-mod kif Missierna jsawwab il-grazzja fejn hi assenti, u jkabbarha fejn diġà hi preżenti.
Talba: “Hu għajb għalija, Mulej, jekk nassumi li nista’ ngħaddi mingħajr l-għajnuniet illi ħtart għall-avvanz spiritwali tiegħi. Agħtini xenqa għalihom; għallimni nużahom sewwa, biex bit-tħaddim regolari tagħhom, bil-fidi u mħabba lejk, nimmatura fit-taqdis u ngawdi xirka aktar intima miegħek. Ammen.”
Comments