Skip to main content

Il-Kelma bil-Kuraġġ

“Meta ġejt għandkom, l-aħwa, jien ma ġejtx innidilkom ix-xhieda t’Alla b’superjorità ta’ diskors jew ta’ għerf. Għax iddeterminajt li ma nkun naf ebda ħaġa fostkom ħlief lil Ġesù Kristu, u lilu imsallab. Jien kont magħkom bi dgħufija u b’biza’, u b’ħafna tregħid. Il-messaġġ u l-predikazzjoni tiegħi ma kinux bi kliem persważiv ta’ għerf, iżda f’dimostrazzjoni tal-Ispirtu u tas-setgħa, sabiex il-fidi tagħkom ma tkunx tistrieħ fuq l-għerf ta’ bnedmin, iżda fuq is-setgħa t’Alla” (1 Korintin 2:1-5).

Kif nittrasmettu l-bxara t-tajba huwa kruċjali. Ma naffordjawx nippermettu l-moda filosofika moderna tiddettalna l-kontenut tal-messaġġ jew il-metodoloġija kif se nikkomunikawh. 

Biex nillustra: kappella ċkejkna f’raħal Ingliż kellha l-ħitan tagħha miksija bil-liedna tradizzjonali. Fuq l-arkata tal-bieb kellha mnaqqxa s-sentenza Pawlina, “Aħna nippritkaw lil Kristu msallab.” Ġenerazzjoni ta’ nies twajba hekk għamlet, preċiżament: xejn u ħadd ma seta’ jfixkilhom milli jgħallmu lil kulħadd li l-bniedem hu magħdud ġust quddiem Alla bil-fidi fi Kristu, li għamel tpattija perfetta għal dnubietna, u mhux bl-ubbidjenza tagħna għal-liġi. 

Iż-żminijiet inbidlu. Il-liedna baqgħet tikber u ksiet l-aħħar kelma. Issa l-iskrizzjoni saret taqra hekk: “Aħna nippritkaw lil Kristu.” Il-kongregazzjoni kienet sodisfatta illi tisma’ dwar Kristu bħala l-Eżempju tagħna, Kristu l-Għalliem Ideali, Kristu l-Umanitarju. 

Insebqu xi snin oħra, u l-liedna baqgħet tiffjorixxi sakemm l-iskrizzjoni ġiet tgħid hekk: “Aħna nippritkaw.” U veru, għax is-suġġetti koperti f’dik il-kappella kienu diversi: in-nies drat tisma’ dwar il-vanġelju soċjali, dwar l-ekonomija, ir-rwol tal-mara fil-politika, reċensjonijiet dwar kotba ppubblikati, insomma, dwar elf tema taħt is-sema. 

Jekk ma ngħassux fuqna nfusna, kemm faċilment nistgħu nirrigressaw! Pawlu jisħaq ma’ sieħbu, “Ipprietka l-kelma; sus fi żmienu u barra minn żmienu; ikkonvinċi, ċanfar u inkuraġġixxi – b’paċenzja kbira u tagħlim” (2 Timotju 4:2). Fejn hi l-enfasi tagħna llum? M’aħniex inkarigati biex inxandru s-soċjoloġija, imma s-salvazzjoni; mhux l-ekonomija, iżda l-evanġelju; mhux ir-riforma, iżda r-ridenzjoni ta’ Kristu; mhux il-kultura, imma l-konverżjoni; mhux il-progress tal-gnus, iżda l-propizjazzjoni bis-salib tal-Kalvarju; mhux ir-rivoluzzjoni, imma r-riġenerazzjoni tal-Ispirtu; mhux organizzazzjoni ġdida, iżda ħolqien ġdid fi Kristu; mhux id-demokrazija, iżda s-saltna t’Alla; mhux iċ-ċiviltà, imma ċ-ċentralità ta’ Kristu. 

Filwaqt li nixtiequ nkunu diplomatiċi, essenzjament aħna ambaxxaturi tas-Sultan; il-messaġġ fdat lilna mhuwiex għad-diskussjoni, mhuwiex abbozz għall-approvazzjoni tal-esperti. Diġà għandu t-timbru u s-siġill irjali. 

Talba: “Mulej Ġesù, lilek ingħatat kull awtorità fis-sema u fl-art. Kmandajtna nwettqu ministeru f’ismek. Tħalliniex allura nkunu mgerrxa jew intimidati mill-għadu, aktar u aktar meta nafu li d-disfatta tiegħu hi ċerta. Agħtina li nitkellmu Kelmtek bil-konfidenza, b’dipendenza fuqek, b’imħabba lejn in-nies.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...