Skip to main content

Il-Kelma bil-Kuraġġ

“Meta ġejt għandkom, l-aħwa, jien ma ġejtx innidilkom ix-xhieda t’Alla b’superjorità ta’ diskors jew ta’ għerf. Għax iddeterminajt li ma nkun naf ebda ħaġa fostkom ħlief lil Ġesù Kristu, u lilu imsallab. Jien kont magħkom bi dgħufija u b’biza’, u b’ħafna tregħid. Il-messaġġ u l-predikazzjoni tiegħi ma kinux bi kliem persważiv ta’ għerf, iżda f’dimostrazzjoni tal-Ispirtu u tas-setgħa, sabiex il-fidi tagħkom ma tkunx tistrieħ fuq l-għerf ta’ bnedmin, iżda fuq is-setgħa t’Alla” (1 Korintin 2:1-5).

Kif nittrasmettu l-bxara t-tajba huwa kruċjali. Ma naffordjawx nippermettu l-moda filosofika moderna tiddettalna l-kontenut tal-messaġġ jew il-metodoloġija kif se nikkomunikawh. 

Biex nillustra: kappella ċkejkna f’raħal Ingliż kellha l-ħitan tagħha miksija bil-liedna tradizzjonali. Fuq l-arkata tal-bieb kellha mnaqqxa s-sentenza Pawlina, “Aħna nippritkaw lil Kristu msallab.” Ġenerazzjoni ta’ nies twajba hekk għamlet, preċiżament: xejn u ħadd ma seta’ jfixkilhom milli jgħallmu lil kulħadd li l-bniedem hu magħdud ġust quddiem Alla bil-fidi fi Kristu, li għamel tpattija perfetta għal dnubietna, u mhux bl-ubbidjenza tagħna għal-liġi. 

Iż-żminijiet inbidlu. Il-liedna baqgħet tikber u ksiet l-aħħar kelma. Issa l-iskrizzjoni saret taqra hekk: “Aħna nippritkaw lil Kristu.” Il-kongregazzjoni kienet sodisfatta illi tisma’ dwar Kristu bħala l-Eżempju tagħna, Kristu l-Għalliem Ideali, Kristu l-Umanitarju. 

Insebqu xi snin oħra, u l-liedna baqgħet tiffjorixxi sakemm l-iskrizzjoni ġiet tgħid hekk: “Aħna nippritkaw.” U veru, għax is-suġġetti koperti f’dik il-kappella kienu diversi: in-nies drat tisma’ dwar il-vanġelju soċjali, dwar l-ekonomija, ir-rwol tal-mara fil-politika, reċensjonijiet dwar kotba ppubblikati, insomma, dwar elf tema taħt is-sema. 

Jekk ma ngħassux fuqna nfusna, kemm faċilment nistgħu nirrigressaw! Pawlu jisħaq ma’ sieħbu, “Ipprietka l-kelma; sus fi żmienu u barra minn żmienu; ikkonvinċi, ċanfar u inkuraġġixxi – b’paċenzja kbira u tagħlim” (2 Timotju 4:2). Fejn hi l-enfasi tagħna llum? M’aħniex inkarigati biex inxandru s-soċjoloġija, imma s-salvazzjoni; mhux l-ekonomija, iżda l-evanġelju; mhux ir-riforma, iżda r-ridenzjoni ta’ Kristu; mhux il-kultura, imma l-konverżjoni; mhux il-progress tal-gnus, iżda l-propizjazzjoni bis-salib tal-Kalvarju; mhux ir-rivoluzzjoni, imma r-riġenerazzjoni tal-Ispirtu; mhux organizzazzjoni ġdida, iżda ħolqien ġdid fi Kristu; mhux id-demokrazija, iżda s-saltna t’Alla; mhux iċ-ċiviltà, imma ċ-ċentralità ta’ Kristu. 

Filwaqt li nixtiequ nkunu diplomatiċi, essenzjament aħna ambaxxaturi tas-Sultan; il-messaġġ fdat lilna mhuwiex għad-diskussjoni, mhuwiex abbozz għall-approvazzjoni tal-esperti. Diġà għandu t-timbru u s-siġill irjali. 

Talba: “Mulej Ġesù, lilek ingħatat kull awtorità fis-sema u fl-art. Kmandajtna nwettqu ministeru f’ismek. Tħalliniex allura nkunu mgerrxa jew intimidati mill-għadu, aktar u aktar meta nafu li d-disfatta tiegħu hi ċerta. Agħtina li nitkellmu Kelmtek bil-konfidenza, b’dipendenza fuqek, b’imħabba lejn in-nies.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh