Skip to main content

X'Int?

“Imbagħad Ġesù qalilhom, ‘Dal-lejl intom ilkoll se tkunu offiżi minħabba fija. Għax hu miktub: “Se nolqot lir-ragħaj u jitferrxu n-nagħaġ tal-merħla.” Imma wara li nkun irxoxtat, immur qabilkom fil-Galilija.” Pietru rrispondih, ‘Imqar jekk kulħadd se jkun offiż minħabba fik, jien qatt mhu se nkun offiż.’ ‘Tassew ngħidlek,’ qallu Ġesù, ‘f’dal-lejl stess, qabel ma jidden is-serduq, tiċħadni tliet darbiet.’ Iżda Pietru ddikjara, ‘Anke jekk ikun jeħtieġli mmut miegħek, qatt mhu se niċħdek!’ L-istess ħaġa wkoll qalu d-dixxipli kollha” (Mattew 26:31-35).

Meta nkunu maħsudin, ħabta u sabta, ninkixfu minn tabilħaqq aħna. Jekk għandek il-ġrieden u firien fil-kantina, iċ-ċans li tarahom huwa jekk tinżel fil-kantina għall-għarrieda. L-entratura tiegħek għall-għarrieda ma toħloqx il-ġrieden, imma biss ma ħallitilhom ebda opportunità biex jistaħbew. Bl-istess mod, l-aħjar evidenza għal x’tip ta’ persuna int tinsab fir-reazzjoni tiegħek meta ma tkunx viġilanti. Pereżempju, provokazzjoni fid-daqqa u l-ħin ma tagħmlikx rasek sħuna, imma hi prova kemm int maħkum minn spirtu ta’ għadab. 

Ħu l-bniedem fl-erba’ elementi tiegħu, tal-art, l-arja, in-nar u l-ilma. Fl-art, hu għabra ttir; fl-arja, hu fwar qed jisparixxi; fl-ilma, hu bużżieqa qed tinfaqa’; u fin-nar, hu duħħan soffokanti. Osservazzjonijiet xejn kumplimentużi.

Dan l-assessment mhuwiex wieħed pessimist; hu wieħed realist. “X’inhu l-bniedem?” Jekk tistaqsi lil Isaija, jgħidlek, “Kull bniedem bħall-ħaxix.” Jekk tikkonsulta ma’ David, bla tidwir mal-lewża jgħidlek, “Il-bniedem hu gidba,” mhux giddieb biss, jew ingannatur, imma “gidba.” It-tweġibiet, imqanqla mill-Ispirtu tal-verità, ma jneffħuniex; aktarx jumiljawna. Ma jumiljawniex biex niddispraw bla tama, imma jiddisprawna minna nfusna, biex infittxu sokkors band’ oħra. In-natura umana tagħna hi għadu għan-natura t’Alla, fil-qdusija u l-ġustizzja tiegħu; kieku l-bniedem jiġih iċ-ċans, jaqla’ lil Alla mit-tron sovran tiegħu. Imma, kos, iċ-ċans ġieh, u mhux biss neżżgħu mill-abiti rjali iżda qatlu fuq il-Golgota. 

Talba: “Imħabbtek, Jaħwe, tilħaq lill-ħlejjaq kollha tiegħek! Aktar minn hekk, għadek sal-lum tgħolli lill-bniedem lejn il-Ġenna tiegħek. Bi dnubna rridu bħallikieku nċekknu, jew agħar, ninnegaw, lilek, Alla l-kbir. U xorta waħda int tkabbar lill-bniedem, minkejja l-monstrożità ta’ dnubu! Dan hu tassew ir-renju tal-grazzja! Irċievi mingħandna, il-mifdija tiegħek, tifħir u sebħ!”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...