Skip to main content

Thenna Fit-Taħbit Tiegħek

“Ara, x’rajt: ħaġa tajba u xierqa li wieħed jiekol u jixrob, u jithenna fit-taħbit tiegħu kollu, u jitħabat taħt ix-xemx, matul il-ftit jiem ta’ ħajtu, li tah Alla, għax dan hu sehmu. Barra minn dan, bħalma ta Alla lil kull bniedem għana u teżori, hekk ukoll tah is-setgħa li jiekol minnhom u jieħu sehmu, u jifraħ fit-taħbit tiegħu. Dan ukoll għotja t’Alla. Għax raġel bħal dan ma jkollux għalfejn jaħseb wisq f’jiem ħajtu, għax Alla jagħtih ferħ f’qalbu” (Ekkleżjażti 5:18-20).

Ħadd minna ma jista’ jaffordja jintelaq fil-ġenb. Il-mod kif ma tkun xejn hu billi ma tagħmel xejn. L-għażż hu biss ir-refuġju ta’ mħuħ debboli. Min jaħdem jikkommetti l-iżbalji, ovvjament, imma min jibqa’ b’idejh fuq żaqqu jagħmel żball wieħed gravissmu, għax idejn passivi huma għodda għax-xitan, u ma jdumx ma jsibilhom xi jħawdu, mentri moħħ letarġiku jikrih bħala laboratorju. 

Ieqaf biex tieħu n-nifs, imbagħad issokta minnufih, li ma jmurx jimpjegak mod ieħor. Kif jgħidu, ix-xitan iġarrab lil kulħadd, imma l-għażżien iġarrab lix-xitan. Għax fejn tħannex l-inattività, meta suppost tiddomina l-attività, il-vizzji kollha jikkonfoffaw biex iwaqqfu għamarthom hemm. 

Sempliċi: min ma jagħmel xejn jitgħallem jagħmel il-ħażen. L-għażżien mingħalih qed jippriżerva l-enerġija tiegħu, u jipproteġi saħħtu, imma m’hawn xejn li jxejjaħ aktar mil-lassitudni u l-indolenza. Bħas-sadid, jikkonsma aktar bil-ħeffa milli bl-użu. 

Hekk jew hekk, l-għażż jivvjaġġa kajman wisq, u allura l-faqar faċilment jilħqu. Għax min ma jridx jishar fis-sħana jkollu jġuħ fir-reżħa; u meta jsib lilu nnifsu ħafi jkollu jrodd ħajr lilu nnifsu biss. Irġulija għażżiena timplika xjuħija msallba, għax bħalma żiemel li ma jridx ixidd kappestru ma jirċievi ebda xgħir, x’tippretendi aħjar int?

Billi tinvolvi ruħek f’xi ħaġa ma jfissirx li sirt bieżel. L-għażżien mhuwiex biss dak li mhu jagħmel xejn, imma dak li jista’ jkun impjegat aktar utli u produttiv u frattant jibqa’ fejn hu. Ħa nżommu quddiem għajnejna, mela, il-fatt li taħt ix-xemx ingħatalna s-sehem biex inwettquh, b’impenn u dinamiżmu. Il-ħajja jum qsajjar, imma xorta waħda hu jum ta’ ħidma. Kwalunkwe professjoni jew impjieg jista’, iva, iwassal għall-ħażen, jekk ikun abbużat; imma x-xaħxieħ fuq mitraħ il-għażż ma jirriżulta f’xejn tajjeb. 

Talba: “Missier, int għoġbok timpjegana fl-għalqa tad-dwieli tiegħek, u wegħidtna kumpens xieraq. Dan ngħodduh bħala unur, u allura nitolbuk sabiex ma nintelqux fil-ġenb, iżda nirsistu ħalli nkunu produttivi waqt li għadu jissejjaħ il-jum. Nixtiequ nagħtuk il-massimu tagħna; qanqalna u qawwina biex l-għan tagħna jseħħ. F’isem Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh