Skip to main content

Thenna Fit-Taħbit Tiegħek

“Ara, x’rajt: ħaġa tajba u xierqa li wieħed jiekol u jixrob, u jithenna fit-taħbit tiegħu kollu, u jitħabat taħt ix-xemx, matul il-ftit jiem ta’ ħajtu, li tah Alla, għax dan hu sehmu. Barra minn dan, bħalma ta Alla lil kull bniedem għana u teżori, hekk ukoll tah is-setgħa li jiekol minnhom u jieħu sehmu, u jifraħ fit-taħbit tiegħu. Dan ukoll għotja t’Alla. Għax raġel bħal dan ma jkollux għalfejn jaħseb wisq f’jiem ħajtu, għax Alla jagħtih ferħ f’qalbu” (Ekkleżjażti 5:18-20).

Ħadd minna ma jista’ jaffordja jintelaq fil-ġenb. Il-mod kif ma tkun xejn hu billi ma tagħmel xejn. L-għażż hu biss ir-refuġju ta’ mħuħ debboli. Min jaħdem jikkommetti l-iżbalji, ovvjament, imma min jibqa’ b’idejh fuq żaqqu jagħmel żball wieħed gravissmu, għax idejn passivi huma għodda għax-xitan, u ma jdumx ma jsibilhom xi jħawdu, mentri moħħ letarġiku jikrih bħala laboratorju. 

Ieqaf biex tieħu n-nifs, imbagħad issokta minnufih, li ma jmurx jimpjegak mod ieħor. Kif jgħidu, ix-xitan iġarrab lil kulħadd, imma l-għażżien iġarrab lix-xitan. Għax fejn tħannex l-inattività, meta suppost tiddomina l-attività, il-vizzji kollha jikkonfoffaw biex iwaqqfu għamarthom hemm. 

Sempliċi: min ma jagħmel xejn jitgħallem jagħmel il-ħażen. L-għażżien mingħalih qed jippriżerva l-enerġija tiegħu, u jipproteġi saħħtu, imma m’hawn xejn li jxejjaħ aktar mil-lassitudni u l-indolenza. Bħas-sadid, jikkonsma aktar bil-ħeffa milli bl-użu. 

Hekk jew hekk, l-għażż jivvjaġġa kajman wisq, u allura l-faqar faċilment jilħqu. Għax min ma jridx jishar fis-sħana jkollu jġuħ fir-reżħa; u meta jsib lilu nnifsu ħafi jkollu jrodd ħajr lilu nnifsu biss. Irġulija għażżiena timplika xjuħija msallba, għax bħalma żiemel li ma jridx ixidd kappestru ma jirċievi ebda xgħir, x’tippretendi aħjar int?

Billi tinvolvi ruħek f’xi ħaġa ma jfissirx li sirt bieżel. L-għażżien mhuwiex biss dak li mhu jagħmel xejn, imma dak li jista’ jkun impjegat aktar utli u produttiv u frattant jibqa’ fejn hu. Ħa nżommu quddiem għajnejna, mela, il-fatt li taħt ix-xemx ingħatalna s-sehem biex inwettquh, b’impenn u dinamiżmu. Il-ħajja jum qsajjar, imma xorta waħda hu jum ta’ ħidma. Kwalunkwe professjoni jew impjieg jista’, iva, iwassal għall-ħażen, jekk ikun abbużat; imma x-xaħxieħ fuq mitraħ il-għażż ma jirriżulta f’xejn tajjeb. 

Talba: “Missier, int għoġbok timpjegana fl-għalqa tad-dwieli tiegħek, u wegħidtna kumpens xieraq. Dan ngħodduh bħala unur, u allura nitolbuk sabiex ma nintelqux fil-ġenb, iżda nirsistu ħalli nkunu produttivi waqt li għadu jissejjaħ il-jum. Nixtiequ nagħtuk il-massimu tagħna; qanqalna u qawwina biex l-għan tagħna jseħħ. F’isem Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...