Skip to main content

Tbatija bit-Tama

“L-Ispirtu nnifsu jixhed flimkien mal-ispirtu tagħna illi aħna tfal t’Alla, u jekk tfal, allura werrieta wkoll – werrieta t’Alla, u werrieta flimkien ma’ Kristu, imbasta nbatu miegħu sabiex inkunu glorifikati wkoll miegħu. Nikkonsidra illi s-sofferenzi taż-żmien preżenti mhumiex denji jkunu pparagunati mal-glorja li dalwaqt se tkun irrivelata lilna” (Rumani 8:16-18).

Bħala dixxipli ta’ Ġesù nissejħu qaddejja, anzi lsiera, biex hekk niftakru li jmissna nobdu. “Meta tagħmlu kulma jordnawlkom, għidu, ‘Ilsiera bla fejda aħna; għamilna biss dak li konna obbligati nagħmlu’” (Luqa 17:10). 

Magħrufa wkoll bħala suldati, biex inwaħħluha f’rasna li fl-esperjenza tagħna se niltaqgħu ma’ saram u sofferenzi. “Sofri t-tbatija miegħi bħala suldat tajjeb ta’ Kristu Ġesù” (2 Timotju 2:3). Irridu nissalvagwardjaw irwieħna illi ma nbatux minħabba d-dnub, u lanqas nidinbu fit-tbatijiet. Hekk jew hekk, it-tbatijiet tagħna huma skaldi mis-salib, mhux għax bihom inpattu għal dnubietna – dawn diġà Kristu patta għalihom kompletament – iżda għax permezz tat-tbatijiet tinġabar il-knisja, li hi l-frott tat-tbatijiet ta’ Bin Alla. “Issa nifraħ fit-tbatijiet tiegħi għalihom,” jgħid l-appostlu, “u nimla f’ġismi dak li jonqos lit-tbatijiet ta’ Kristu għal ġismu, li hu l-knisja, li jien sirt ministru tagħha” (Kolossin 1:24-25). 

Bħalma Kristu l-ewwel bata mbagħad daħal fil-glorja tiegħu, hekk ukoll aħna l-membri tiegħu. Difatti tbatijietna huma l-iqsar triq għall-Ġenna – mhux għax huma meritevoli, iżda għax iġibuna nixbhu ’ll-Imgħallem tagħna. L-ambizzjoni ta’ Pawlu kienet illi jagħraf aktar profondament lil Ġesù, jesperjenza s-setgħa tal-irxoxt tiegħu, jissieħeb fil-komunjoni santifikanti tat-tbatijiet tiegħu, u jsir konformat miegħu fil-mewta tiegħu (Filippin 3:10). 

Mela l-atteġġjament tagħna jmissu jkun imsawwar fuq dal-binarju: nibżgħu mid-dnub bla ma nindiehxu mit-tbatijiet. Bħalma l-ikbar ġid jiġina mis-sofferenzi ta’ Kristu, hekk l-ikbar glorja li Alla għandu għall-qaddisin tiegħu jwassalhielna permezz tas-sofferenzi maħturin għalina, għax “b’ħafna tribulazzjonijiet jeħtiġilna nidħlu f’saltnet Alla” (Atti 14:22).

Kif nilqgħu u x’nagħmlu bi tbatijietna hu argument potenti favur il-grazzja t’Alla fina. Il-vanġelu, fir-realtà, hu vantaġġjat aktar mis-sofferenzi qaddisa u umli ta’ dixxiplu wieħed, sempliċement minħabba l-Kelma tal-ġustizzja, milli bl-apoloġetika kumplikata mħaddma kontra l-eretiċi u l-apostati. 

Talba: “Mulej, int ma ħbejtilniex il-fatt illi bħala eredi tas-saltna eterna tiegħek hu maqtugħ għalina illi nkunu afflitti u ssikkati b’diversi tipi ta’ saram. Agħtina s-sottomissjoni meħtieġa sabiex tkompli ssawwarna fuq ix-xbieha tiegħek, u magħha agħtina l-għerf biex nagħrfu li mogħdijietek huma l-aħjar.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien