Skip to main content

Tbatija bit-Tama

“L-Ispirtu nnifsu jixhed flimkien mal-ispirtu tagħna illi aħna tfal t’Alla, u jekk tfal, allura werrieta wkoll – werrieta t’Alla, u werrieta flimkien ma’ Kristu, imbasta nbatu miegħu sabiex inkunu glorifikati wkoll miegħu. Nikkonsidra illi s-sofferenzi taż-żmien preżenti mhumiex denji jkunu pparagunati mal-glorja li dalwaqt se tkun irrivelata lilna” (Rumani 8:16-18).

Bħala dixxipli ta’ Ġesù nissejħu qaddejja, anzi lsiera, biex hekk niftakru li jmissna nobdu. “Meta tagħmlu kulma jordnawlkom, għidu, ‘Ilsiera bla fejda aħna; għamilna biss dak li konna obbligati nagħmlu’” (Luqa 17:10). 

Magħrufa wkoll bħala suldati, biex inwaħħluha f’rasna li fl-esperjenza tagħna se niltaqgħu ma’ saram u sofferenzi. “Sofri t-tbatija miegħi bħala suldat tajjeb ta’ Kristu Ġesù” (2 Timotju 2:3). Irridu nissalvagwardjaw irwieħna illi ma nbatux minħabba d-dnub, u lanqas nidinbu fit-tbatijiet. Hekk jew hekk, it-tbatijiet tagħna huma skaldi mis-salib, mhux għax bihom inpattu għal dnubietna – dawn diġà Kristu patta għalihom kompletament – iżda għax permezz tat-tbatijiet tinġabar il-knisja, li hi l-frott tat-tbatijiet ta’ Bin Alla. “Issa nifraħ fit-tbatijiet tiegħi għalihom,” jgħid l-appostlu, “u nimla f’ġismi dak li jonqos lit-tbatijiet ta’ Kristu għal ġismu, li hu l-knisja, li jien sirt ministru tagħha” (Kolossin 1:24-25). 

Bħalma Kristu l-ewwel bata mbagħad daħal fil-glorja tiegħu, hekk ukoll aħna l-membri tiegħu. Difatti tbatijietna huma l-iqsar triq għall-Ġenna – mhux għax huma meritevoli, iżda għax iġibuna nixbhu ’ll-Imgħallem tagħna. L-ambizzjoni ta’ Pawlu kienet illi jagħraf aktar profondament lil Ġesù, jesperjenza s-setgħa tal-irxoxt tiegħu, jissieħeb fil-komunjoni santifikanti tat-tbatijiet tiegħu, u jsir konformat miegħu fil-mewta tiegħu (Filippin 3:10). 

Mela l-atteġġjament tagħna jmissu jkun imsawwar fuq dal-binarju: nibżgħu mid-dnub bla ma nindiehxu mit-tbatijiet. Bħalma l-ikbar ġid jiġina mis-sofferenzi ta’ Kristu, hekk l-ikbar glorja li Alla għandu għall-qaddisin tiegħu jwassalhielna permezz tas-sofferenzi maħturin għalina, għax “b’ħafna tribulazzjonijiet jeħtiġilna nidħlu f’saltnet Alla” (Atti 14:22).

Kif nilqgħu u x’nagħmlu bi tbatijietna hu argument potenti favur il-grazzja t’Alla fina. Il-vanġelu, fir-realtà, hu vantaġġjat aktar mis-sofferenzi qaddisa u umli ta’ dixxiplu wieħed, sempliċement minħabba l-Kelma tal-ġustizzja, milli bl-apoloġetika kumplikata mħaddma kontra l-eretiċi u l-apostati. 

Talba: “Mulej, int ma ħbejtilniex il-fatt illi bħala eredi tas-saltna eterna tiegħek hu maqtugħ għalina illi nkunu afflitti u ssikkati b’diversi tipi ta’ saram. Agħtina s-sottomissjoni meħtieġa sabiex tkompli ssawwarna fuq ix-xbieha tiegħek, u magħha agħtina l-għerf biex nagħrfu li mogħdijietek huma l-aħjar.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...