Skip to main content

Tajjeb il-Melħ

“Wara li f’okkażżjoni minnhom inġema’ magħhom, ordnalhom biex ma jitilqux minn Ġerusalemm, iżda jistennew il-wegħda tal-Missier ‘li smajtu mingħandi,’ qalilhom, ‘għax Ġwanni għammed bl-ilma, imma intom se titgħammdu bl-Ispirtu s-Santu wara daqsxejn jiem oħra.’ Għalhekk meta dawn inġabru flimkien staqsewh, ‘Ja Sid, f’daż-żmien se tirrestawra s-saltna lil Iżrael?’ Weġibhom, ‘Mhux għalikom biex tkunu tafu ż-żminijiet jew l-istaġuni illi l-Missier iffissa bl-awtorità tiegħu stess. Iżda intom se tirċievu s-setgħa meta jiġi l-Ispirtu s-Santu fuqkom, u tkunu xhieda tiegħi f’Ġerusalemm, u fil-Ġudea kollha u s-Samarija, u saħansitra sa truf l-art’” (Atti 1:4-8). 

Id-dixxipli ta’ Ġesù oriġinarjament għammru f’rokna remota tal-Imperu Ruman. La kellhom prestiġju u lanqas pożizzjoni soċjali, la kellhom flus u lanqas riżorsi, la kellhom poter u lanqas influwenza, u qajla kellhom edukazzjoni formali. Konsegwentement, mill-punto di vista umana, iċ-ċans illi jibqgħu bla ma jisfaw estinti kien żgħir wisq. Agħar minn hekk, l-idea illi setgħu jwasslu l-bxara tal-fidwa u jsalvaw iċ-ċiviltà mill-ħażen kienet ovvjament fantastika. 

Minkejja dawn il-konsiderazzjonijiet, Ġesù għamel it-tbassira tremenda tiegħu. Iddikjara illi s-segwaċi tiegħu kellhom iservu ta’ dawl u melħ għad-dinja (Mattew 5:13-14). Kważi kulma jiddependu fuqu l-bnedmin jitħassar. L-Imperu Ruman ġie fi tmiemu. L-Akkademja ta’ Platun ingħalqet. Il-librerija kbira f’Lixandra finalment sfat maħruqa. Il-leġjuni sfaw sparpaljati. L-iskejjel tal-Istojċi u l-Epikurej sfumaw fix-xejn. 

Biss is-soċjetà ridentiva mwaqqfa minn Kristu bħala l-priżervattiv divin baqgħet. Niżżlet l-ankri fid-dinja Griega u Rumana. Ippenetrat sa fil-palazz ta’ Ċesri. Ġarret il-bnedmin miż-Żminijiet Mudlama. Issopraviviet ir-Rinaxximent; tqawwiet bir-Riforma Protestanta; laqgħet l-isfida tal-Illuminiżmu, u ssedqet minkejja r-Rivoluzzjoni Industrijali, bħalma issa għaddejja b’qalbha tħabbat mir-Rivoluzzjoni Atomika. 

Id-dixxipli tferrxu u laħqu ma’ kull ġens f’kull kontinent. Il-preżenza tal-Kristjani, kemm qrib kif ukoll bogħod minn fejn saret il-pronunzja oriġinali, hi evidenza illi t-tbassira hi waħda korretta. Timlina bil-kuraġġ u faraġ. Ġara l-inkredibbli. 

Talba: “Twajjeb Ġesù, ħallini narak illum u kuljum fil-persuna tal-marid u d-dgħajjef u l-minsi, għax int tfakkarni illi kulma nagħmel mal-iżgħar fost ħutek qisni nagħmlu miegħek. Int tħobb tinħbieli wara nies irritabbli, nies jiddomandaw il-ħin kollu, nies fitti u anke ingrati. O li nagħrfek fihom u ngħid, ‘Kemm hi ħaġa ħelwa nservik hekk!’ Agħtini fidi li biha nara ħalli ħidmieti ma tkun qatt monotona. Agħtini l-ferħ jien u nservi u nissodisfa x-xewqat ta’ ħaddieħor. Għallimni ngħodd dan bħala privileġġ, ħa nkun il-melħ u d-dawl għan-nies madwari. Agħtini apprezzament għad-dinjità tal-vokazzjoni għolja tiegħi. Tħallini qatt inċedi għall-indifferenza, jew nuqqas ta’ sabar, jew nuqqas ta’ beninnità. Kabbarli l-fidi fik, bierek l-isforzi tiegħi, issa u fil-futur. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien