“Wara li f’okkażżjoni minnhom inġema’ magħhom, ordnalhom biex ma jitilqux minn Ġerusalemm, iżda jistennew il-wegħda tal-Missier ‘li smajtu mingħandi,’ qalilhom, ‘għax Ġwanni għammed bl-ilma, imma intom se titgħammdu bl-Ispirtu s-Santu wara daqsxejn jiem oħra.’ Għalhekk meta dawn inġabru flimkien staqsewh, ‘Ja Sid, f’daż-żmien se tirrestawra s-saltna lil Iżrael?’ Weġibhom, ‘Mhux għalikom biex tkunu tafu ż-żminijiet jew l-istaġuni illi l-Missier iffissa bl-awtorità tiegħu stess. Iżda intom se tirċievu s-setgħa meta jiġi l-Ispirtu s-Santu fuqkom, u tkunu xhieda tiegħi f’Ġerusalemm, u fil-Ġudea kollha u s-Samarija, u saħansitra sa truf l-art’” (Atti 1:4-8).
Id-dixxipli ta’ Ġesù oriġinarjament għammru f’rokna remota tal-Imperu Ruman. La kellhom prestiġju u lanqas pożizzjoni soċjali, la kellhom flus u lanqas riżorsi, la kellhom poter u lanqas influwenza, u qajla kellhom edukazzjoni formali. Konsegwentement, mill-punto di vista umana, iċ-ċans illi jibqgħu bla ma jisfaw estinti kien żgħir wisq. Agħar minn hekk, l-idea illi setgħu jwasslu l-bxara tal-fidwa u jsalvaw iċ-ċiviltà mill-ħażen kienet ovvjament fantastika.
Minkejja dawn il-konsiderazzjonijiet, Ġesù għamel it-tbassira tremenda tiegħu. Iddikjara illi s-segwaċi tiegħu kellhom iservu ta’ dawl u melħ għad-dinja (Mattew 5:13-14). Kważi kulma jiddependu fuqu l-bnedmin jitħassar. L-Imperu Ruman ġie fi tmiemu. L-Akkademja ta’ Platun ingħalqet. Il-librerija kbira f’Lixandra finalment sfat maħruqa. Il-leġjuni sfaw sparpaljati. L-iskejjel tal-Istojċi u l-Epikurej sfumaw fix-xejn.
Biss is-soċjetà ridentiva mwaqqfa minn Kristu bħala l-priżervattiv divin baqgħet. Niżżlet l-ankri fid-dinja Griega u Rumana. Ippenetrat sa fil-palazz ta’ Ċesri. Ġarret il-bnedmin miż-Żminijiet Mudlama. Issopraviviet ir-Rinaxximent; tqawwiet bir-Riforma Protestanta; laqgħet l-isfida tal-Illuminiżmu, u ssedqet minkejja r-Rivoluzzjoni Industrijali, bħalma issa għaddejja b’qalbha tħabbat mir-Rivoluzzjoni Atomika.
Id-dixxipli tferrxu u laħqu ma’ kull ġens f’kull kontinent. Il-preżenza tal-Kristjani, kemm qrib kif ukoll bogħod minn fejn saret il-pronunzja oriġinali, hi evidenza illi t-tbassira hi waħda korretta. Timlina bil-kuraġġ u faraġ. Ġara l-inkredibbli.
Talba: “Twajjeb Ġesù, ħallini narak illum u kuljum fil-persuna tal-marid u d-dgħajjef u l-minsi, għax int tfakkarni illi kulma nagħmel mal-iżgħar fost ħutek qisni nagħmlu miegħek. Int tħobb tinħbieli wara nies irritabbli, nies jiddomandaw il-ħin kollu, nies fitti u anke ingrati. O li nagħrfek fihom u ngħid, ‘Kemm hi ħaġa ħelwa nservik hekk!’ Agħtini fidi li biha nara ħalli ħidmieti ma tkun qatt monotona. Agħtini l-ferħ jien u nservi u nissodisfa x-xewqat ta’ ħaddieħor. Għallimni ngħodd dan bħala privileġġ, ħa nkun il-melħ u d-dawl għan-nies madwari. Agħtini apprezzament għad-dinjità tal-vokazzjoni għolja tiegħi. Tħallini qatt inċedi għall-indifferenza, jew nuqqas ta’ sabar, jew nuqqas ta’ beninnità. Kabbarli l-fidi fik, bierek l-isforzi tiegħi, issa u fil-futur. Ammen.”
Comments