Skip to main content

Sabiħ is-Sabar

“Jien mela, il-priġunier għas-Sid, neżortakom ħalli timxu denjament tas-sejħa li biha kontu msejħin, b’kull umiltà u manswetudini, bil-paċenzja, tissaportu ’l xulxin fl-imħabba, tħabirku ħalli tippriżervaw l-unità tal-Ispirtu fir-rabta tas-sliem” (Efesin 4:1-3).

Fil-programm etiku mfassal għal ulied Alla, Pawlu minn kmieni jintroduċi sabar, jew paċenzja, bħala ingredjent essenzjali u sabiħ. Bih imissna niżżejnu bla dewmien.

X’inhu s-sabar? L-Isqof Horne joffrielna did-deskrizzjoni. “Is-sabar hu l-gwardjan tal-fidi, il-priżervatur tas-sliem, il-ħabbej tal-imħabba, l-għalliem tal-umiltà. Is-sabar jiggverna l-karnalità, isaħħaħ l-ispirtu, jagħmel ħelwa t-tempra, jifga l-korla, jitfi l-ġelożija, jgħakkes il-kburija. 

“Is-sabar isarram l-ilsien, jirrestrinġi l-id, u jgħaffeġ fuq it-tentazzjonijiet. Jissaporti l-persekuzzjonijiet u jikkonsma ruħu fil-martirju. 

“Is-sabar jipproduċi l-unità fil-knisja, il-lealtà fl-istat u l-armonija fil-familji u s-soċjetajiet. Jikkonforta l-fqajrin u jimmodera s-sinjuri. Jagħmilna umli fil-prosperità, feliċi fl-avversità, stabbli kontra l-kalunnji u l-għajb. Is-sabar jgħallimna naħfru lil kull min iweġġagħna, u nkunu l-ewwel nies biex nitolbu maħfra lil dawk li offendejna.

“Is-sabar jgħaxxaq lill-fidili u jistieden lill-miskredenti. Iżejjen lill-mara u japprova lir-raġel. Hu sabiħ fil-maskil u l-femminil, u f’kull età. Ara l-bixra u l-ilbies tiegħu! Wiċċu kalm u seren bħal wiċċ is-sema bla makkja tal-iċken ħajbura. Ebda tikmixa ta’ għali jew għadab ma titfaċċa fuq ġbinu. Għajnejh qishom għajnejn il-ħamiem għall-manswetudni tagħhom; fuq ħuġbejh tara l-hena u l-feliċità. Fommu attraenti fis-skiet; il-karnaġġjon u lewnu huma mdakkra mill-innoċenza u s-sigurtà. Hu mixdud bi lbies il-martri; f’idu jżomm xettru f’għamla ta’ salib. Ma jirkibx fil-belliegħa u t-tempesti feroċi tal-passjoni, imma t-tron tiegħu jinstab f’qalb umli u niedma, u saltnatu hi saltna sielma.”

Talba: “Missier omnipotenti, int paċenzjuż, tissaportina u ddum biex tagħdab. Ħa nkunu nixbhuk! Żejjinna bis-sabar ħalli jkollna l-potenzjal inwettqu l-ikbar proġetti u naraw il-wetqa ta’ pjanijiet fenomenali. Bih nibdew bis-sospiri iżda nispiċċaw bi tbissima. Seddaqna bil-grazzja biex la nogħtru u lanqas naqtgħu jiesna f’wiċċ it-tiġrib. Għall-ġieħ ta’ Ibnek, u f’ismu, nitolbuh dan. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...