Skip to main content

Nitlob u Nistenna

“Imbagħad Ġesù qalilhom parabbola ħalli jurihom illi huma dejjem jeħtieġ jitolbu u ma jintelqux. Qal: ‘Kien hemm wieħed imħallef f’ċerta belt li la kien jibża’ minn Alla u lanqas jirrispetta lill-bniedem. U kien hemm armla f’dik il-belt li baqgħet tiġi għandu u tgħidlu, “Agħmilli ħaqq mill-avversarju tiegħi.” Għal xi żmien irrifjuta, imma finalment qal fih innifsu, “Għalkemm la nibża’ minn Alla u lanqas nirrispetta lill-bniedem, madankollu, minħabba li din l-armla qed tissokta tħabbatni, se jkolli nagħmlilha ġustizzja, ħalli ma tibqax tiġi kontinwament u tispiċċa biex teżawrini.”’ U s-Sid qal, ‘Isimgħu x’jgħid l-imħallef inġust. U ewwilla Alla mhux se jagħmel ġustizzja għall-magħżulin tiegħu, li jgħajtulu nhar u lejl? Se joqgħod itawwalha magħhom? Ngħidilkom, se jara li jiksbu ġustizzja, u fil-pront. Madankollu, meta jiġi Bin il-Bniedem, se jsib fidi fuq l-art?’” (Luqa 18:1-8).

It-talb fih privileġġi. Ruħ mixħuta quddiem it-tron tal-grazzja qatt ma tista’ tkun miżerabbli ħafna, avolja abbli tinsab f’kondizzjoni mwiegħra, għax jekk tersaq b’fidi sinċiera diġà rebħet widnet il-Mulej. Għandha l-Ispirtu f’unjoni mistika magħha hekk illi jgħallimha tressaq it-tnegħid tagħha. Għandha Ħabib Paraklitu fis-smewwiet biex jidher għaliha, u lill-Missier innifsu biex jilqa’ xewqatha bla ma jlum. It-talb, fih innifsu, hu ħniena, avolja qatt ma nirċievi l-ħniena rikjesta, għax sikwit Alla jbusna fil-bidu tat-talb, jippronunzja s-sliem tiegħu matul il-ħin tat-talb, u jimlina bil-ferħ u l-assigurazzjoni fi tmiem it-talb! 

Aktar ma nipprogressaw fil-mixja evanġelika, aktar ma joktru l-grazzji u l-barkiet t’Alla fuqna, bil-wisq aktar neħtieġu illi ninħbew fih bit-talb, bħala t-torri setgħan u t-tarka tagħna, għax Satana jitbeżżel kontrina. Dawk li qabdu t-triq tal-maturità iridu joqogħdu attenti li ma jitneffħux bi qdusija taparsi.

Inqisu wkoll illi ma nimminimizzawx it-talb komunitarju. Hemm prevalenza meraviljuża fit-talb unit ta’ niesu. Meta Pietru safa maqful il-ħabs bla tort xejn, il-knisja m’għamlet ebda protesta pubblika, ebda marċ, ebda appell il-qorti, ebda plejtu, ebda petizzjoni ffirmata mill-eluf. Aktarx, l-aħwa ltaqgħu u talbu lil Alla smewwieti, u meta kollox deher bla tama, intbagħat anġlu bit-tama u ħelsien. Hemm wegħda speċjali annessa mat-talb pubbliku. “Fejn tnejn jew tlieta jiltaqgħu flimkien f’ismi,” jgħid Ġesù, “hemm inkun jien f’nofshom.” Strettament kien qed jirreferi għal każijiet ta’ dixxiplina fil-knisja, iżda l-wegħda hi wiesa’ biżżejjed biex tinkludi attivitajiet oħra għall-unur tiegħu. 

Id-dewmien fit-twettiq tal-petizzjonjiet tagħna m’għandux jiskuraġġina jew jaqtagħlna qalbna; wisq inqas għandu jħajjarna nikkonkludu li t-talb hu biss eżerċizzju psikoloġiku. Alla jittratta magħna bħala wliedu, u jrid jgħallimna s-sabar u l-perseveranza. L-armla baqgħet tiffitta lill-imħallef inġust sakemm għamlilha ħaqq fil-kawża tagħha. Jekk imħallef tad-demm u l-laħam bħalna hu kajman u bla interess, iżda jaġixxi biex ma jisfax mifni bit-tostaġni u l-imprudenza tal-atturi, kemm aktar Missierna!

Talba: “Inbierkek f’kull żmien, o Mulej; jien provajtek u rajt kemm int tassew twajjeb. It-tifħir tiegħek ikun dejjem fuq fommi. Ruħ tiftaħar bik; inxandar il-kobor tiegħek u ngħolli ismek ma’ ħuti kollha u mal-ħolqien kollu. Inroddlok ħajr talli tismagħni u teħlisni mill-biża’ u l-ansjetà. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...