Skip to main content

Mexxina, u Nimxu

“David staqsa lill-Mulej, u l-Mulej qallu: ‘La titlax dritt għalihom, iżda dur għal warajhom, u tiġi fuqhom quddiem is-siġar tal-balsmu. U jiġri, xħin tisma’ ħoss ta’ mixi fil-quċċata tas-siġar tal-balsmu, intefa’ malajr għat-taqbida, għax imbagħad il-Mulej jimxi quddiemek biex ikisser l-eżerċtu tal-Filistin.’ Imbagħad David għamel hekk, bħalma kkmandah il-Mulej, u kisser il-Filistin minn Geba sa ma tasal Geżer” (2 Samwel 5:23-25).

Meta l-Mulej jitħarrek għandna nitħarrku aħna. L-Ispirtu t’Alla jonfoħ fejn jogħġbu, u aħna nisimgħu l-ħoss tiegħu. Dan hu l-ħin propizju għalina meta jmissna niċċaqilqu iżjed minn qatt qabel. Jeħtieġ naħtfu l-opportunità, u nisfruttaw kull bieb miftuħ. Jonqos minna li niġġieldu kontra l-Filistin kull ħin; iżda meta l-Mulej innifsu joħroġ quddiemna, għandna nkunu speċjalment qalbiena fit-taqbida.

Iż-żiffa ħarrket il-qċaċet tas-siġar; David u niesu interpretaw dan bħala sinjal biex jattakkaw. Malli avvanzaw kontra l-għadu, il-Mulej innifsu darab il-Filistin. Forsi l-istaġun meta nirbħu ħafna erwieħ għas-saltna wasal. Ħa nżommu widnejna miftuħa biex nisimgħu t-tħaxwix tar-riħ, u moħħna dejjem lest biex jobdi s-sinjal. 

Alla l-kbir tana wegħda: “Imbagħad il-Mulej jimxi quddiemek biex ikisser l-eżerċtu tal-Filistin.” M’għandhiex din tkun inkuraġġiment biżżejjed biex nġibu ruħna ta’ rġiel? Ladarba l-Mulej joħroġ qabilna, ma nissograwx nibqgħu lura.

Talba: “Alla u Missier Sidna Ġesù, agħtina llum ftuħ biex nitkellmu għalik ma’ ħafna minn ħbiebna u qrabatna. Int titħassar in-nies mitlufa, imtaqqla bid-dnub u l-ħtija. Bħalma bgħattna għandhom, żejjinna bil-kumpassjoni tiegħek lejhom. Ħa nkunu dejjem għassa biex nagħmlu l-aħjar li nistgħu meta naraw il-bieb miftuħ, ħalli nappellawlhom jilqgħu r-rikonċiljazzjoni maħduma f’Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...