Skip to main content

Libertà Biex Inservu

“O Mulej, la ċċanfarnix fl-għadab tiegħek, lanqas twiddibni fis-saħna tiegħek. Għax il-vleġeġ tiegħek daħlu fija, u idek tagħfas wisq fuqi. Xejn m’hemm sħiħ f’ġismi minħabba għadbek, lanqas m’hemm ebda mistrieħ għal għadmi minħabba dnubi. Għax il-ħażen tiegħi tela’ ’l fuq minn rasi; bħal tagħbija tqila, tqila wisq għalija. Nitnu l-ġrieħi tiegħi u jdennu minħabba l-bluha tiegħi. Ninsab milwi għalkollox, wiċċi lejn l-art; il-jum kollu mlibbes l-iswed” (Salmi 38:1-6).

Jekk naħsbu b’leġġerezza dwar id-dnub, u ngħoddu l-inikwità bħala ċajta, evidentement inkunu qed nuru li d-dawl tal-evanġelju għadu ma ppenetrax f’ruħna. Għadna ma nafux xi jfissru l-passjoni u l-mewt tas-Salvatur. Għadna maqbudin taħt il-qerq u l-ingann tad-dnub. L-infidili qajla għandhom għali għall-ħażen tagħhom, ħlief meta jinqabdu fix-xbieki tagħhom stess. Biss meta Ġesù hu magħruf fil-qalb, id-dnub imbagħad hu tabilħaqq mistmerr, abbandunat, missielet u megħlub. 

Il-fidil iħoss it-tagħbija tal-ħtija u t-toqol tad-dnub fuq il-kuxjenza tiegħu. Hi agunija insapportabbli. Forsi taħseb li dan hu kontradittorju għad-dikjarazzjoni illi, “Issa m’hemm ebda kundanna għal dawk li huma fi Kristu Ġesù” (Rumani 8:1), jew inkonsistenti mal-isfida trijonfanti, “Min se jġib xi akkuża kontra l-magħżulin t’Alla?” (Rumani 8:33). 

Jeħtieġ nifhmu illi għalkemm l-akkuża u l-kundanna għad-dnub jistgħu jinġiebu minn Satana, ix-xellej, u l-liġi tista’ tikkundanna, u l-ispirtu tagħna jkollu jammetti illi aħna midinbin, frattant Alla tal-patt, il-Feddej tagħna, m’għandu ebda kundanna kontra tagħna. Diġà għabba lil Ibnu Ġesù bid-dnubiet tagħna. Allura wegħidna, “Fi ħtijiethom u fi dnubiethom ma niftakarx iżjed” (Ġeremija 31:34). 

Xi wħud jipprotestaw. Jgħidu, din il-pożizzjoni tħajjar lin-nies ikomplu jidinbu; tneħħi kull sens ta’ ħtija. Din hi kritika serja kontra Alla tal-grazzja u l-imħabba! Min jasal biex jirraġuna hekk? Biss dawk li jiċħdu l-verità divina, u ma jemmnux fl-imħabba dejjiema tiegħu. Jiġġudikaw biss mill-prinċipji korrotti tagħhom infushom. Il-fatt hu illi l-erwieħ fidili għal Kristu jitniegħdu taħt it-toqol ta’ dnubhom. Jobogħdu kull ħażen u jfittxu jimmortifikawh. 

Ġesù hu t-Tabib li jfejjaqna u jħaffef it-toqol minn fuq ruħna. Inutli nfittxu solliev band’ oħra. Xejn ma jikkwieta r-ruħ imnikkta u sogħbiena aktar minn dil-verità: Ġesù attwalment tgħabba bid-dnubietu ta’ niesu, bata għalihom adegwatament, u għamel tpattija perfetta biex jaqlagħhom id-dritt għall-Ġenna.

Talba: “O Alla, issa li wassaltilna fehma tajba tal-evanġelju u emminnieh, x’libertà din! X’serħan, issa li l-moħħ jirrealizza li kull dejn hu kkanċellat bid-demm tal-Ħaruf! Int l-Imħallef suprem, u ddikjarajtna ġusti bil-merti tas-sagrifiċċju tal-Kalvarju! Tgħoddna bla ħtija, għax il-ħtija xħitta fuq is-Sostitut tagħna, Ġesù! Agħtina illi nkomplu niffestiġġjaw fuq imħabbtek; imlielna qlubna b’aspirazzjonijiet biex nimxu fil-mogħdija evanġelika. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien