Skip to main content

Is-Sapport tas-Sema

“Ikkonsidrawh kollu ferħ, ħuti, kull meta tiffaċċjaw tiġrib varju, billi tafu illi l-ipprovar tal-fidi tagħkom jiżviluppa l-perseveranza. U ħa jkollha l-perseveranza r-riżultat perfett tagħha, sabiex tkunu perfetti u kompluti, bla mankanza f’xejn. Jekk xi ħadd minnkom jonqsu l-għerf, ħa jissupplikah mingħand Alla, li jagħti ’l kulħadd ġenerożament u bla ma jirrimprovera, u jkun mogħti lilu. Imma jmissu jissupplika bil-fidi bla ma jiddubita xejn, għax min jiddubita donnu ħalla tal-baħar, misjuqa u mxewlħa mir-riħ.” (Ġakbu 1:2-6).

Bħalma l-bidwi jieħu ħsieb l-għoros (xitel ċkejkna), u jipproteġihom bl-ilqugħ biex ma jitqaċċtux, iżda meta jrabbu l-għeruq sew u jissodaw, ineħħilhom l-ilqugħ u jħalli jfendu għall-irjieħ u l-maltemp, hekk Alla jgħasses lil uliedu b’sigurezza ta’ konforti ġewwiena, iżda mbagħad, kif jarmaw jikbru, jesponihom għall-irwiefen, għax ikunu jifilħu jġarrbuhom. Mela ħa ma naħsbux illi nkunu aħjar jekk ninsabu ħielsa minn kull saram u tfixkil. Jekk l-andament hu relattivament lixx, dan probabbilment ifisser li Missierna għadu qed jarana immaturi u debboli. 

Mill-bqija, il-prosperità għandha l-ażżard tagħha. Rari ssib raġel mixħut biex isir sinjur u fl-istess ħin għaddej ’il quddiem fil-fidi. Huma l-foqra li normalment jirċievu u jsegwu l-Evanġelju. Kristu jippronunzja barka kemm fuq il-foqra fl-ispirtu kif ukoll fuq il-foqra materjalment. Jekk tabilħaqq napprezzaw iż-żelu tagħna fil-fidi, ħa ngħassu kontra t-tentazzjoni li nsiru sinjuri; aspirazzjonijiet ambizzjużi jistgħu faċilment iqabbduna t-triq tar-rigressjoni u ċaħda. Jiġrilna bħal meta Pietru kien fil-bitħa waqt il-ġuri ta’ Sidu: hu u jsaħħan idejh, berred qalbu. 

“Il-prosperità,” jgħid il-Puritan William Gurnall, “mhi ħabiba xejn ma’ memorja santifikata, u għaldaqstant aħna avvertiti, meta nkunu mimlijin, li ma mmorrux ninsew lil Alla. Noè, li ra d-dinja kollha mgħarrqa bl-ilma, malli żbarka sikur fuq l-art, u beda jgawdi l-abbondanza, nesa ’l Alla, u għarraq lilu nnifsu fl-inbid.”

Fejn elf huma distrutti bid-diżapprovazzjoni tad-dinja, għaxart elef jinqerdu biż-żegħil tagħha. Bħas-sireni, id-dinja tkantalna, imbagħad tgħarraqna. David seta’ jissaporti l-persekuzzjoni bla tgemgim, iżda meta daħal fil-fażi tas-suċċes u l-prosperità ma setax idawwar ħarstu mill-frugħa. 

Talba: “Abba Missierna, int waħdek għaref; f’idek iżżomm in-nifs u d-destin ta’ kull laħam. Nitolbuk, f’ġieħ Ibnek Ġesù, sabiex ma tesponiniex għall-perikli li bihom nistgħu naqgħu u noffenduk. Frattant, jekk jogħġbok tgħaddina minnhom, għall-iskopijiet sapjenti tiegħek, issapportjana u kun magħna kull mument, biex noħorġu msoffija bħad-deheb. F’ġieħ Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien