Skip to main content

Il-Mulej Jirrestawra

“Meta trejqu, Ġesù qal lil Xmun Pietru, ‘Xmun bin Ġwanni, verament tħobbni iżjed minn dawn?’ ‘Iva, ja Sid,’ qallu, ‘int taf illi nħobbok.’ Ġesù qallu, ‘Agħlef il-ħrief tiegħi.’ Reġa’ staqsieh it-tieni darba, “Xmun bin Ġwanni, verament tħobbni?’ Wieġbu, ‘Iva, ja Sid, int taf illi nħobbok.’ Qallu Ġesù, ‘Irgħa n-nagħaġ tiegħi.’ Staqsih it-tielet darba, ‘Xmun bin Ġwanni, tħobbni?’ Pietru tnikket għax qallu t-tielet darba, ‘Tħobbni?’ Qallu, ‘Ja Sid, int taf kollox; int taf illi nħobbok.’ Ġesù qallu, ‘Agħlef in-nagħaġ tiegħi’” (Ġwanni 21:15-17).

Aħjar nagħmel żball onest milli ma nagħmel xejn għax nibża’ li nagħmel żball. Ordinarjament ikolli nitqanna bil-konsegwenzi umani u materjali tad-deċiżjonijiet żmerċi illi nieħu. Sikwit inġib in-niket fuqi nnifsi minħabba li riġlejja jidħlu fi sqaqien. 

B’daqshekk ninsab f’kumpanija tajba. Nies kbar ikkommettew żbalji gravi inkwantu r-rieda t’Alla għalihom. David bi stinazzjoni għamel iċ-ċensiment tal-poplu. Pietru bbojkottja lill-fidili Ġentili. Mosè qatel lill-Eġizzjan biex mingħalih ifiehem lill-Ebrej illi kien hu l-feddej tagħhom. Ġakobb għadda ’l missieru stess minn għajn il-labra. Nistgħu nibqgħu nżidu mal-lista. 

Ħadd minnhom ma waqa’ hekk li baqa’ xkanat mal-art, jew sar għal dejjem diżapprovat. Ilkoll irċevew il-maħfra u ġew restawriti. Difatti l-vera qaddisin hekk jgħaddu minn jum għal jum – b’maħfra kostanti. Meta ma nifhimx x’irid preċiżament Alla minni jkun wisq inqas gravi milli nifhimha u nibqa’ ma nagħmilhiex. 

Jekk Ġesù laqa’ lura lil Pietru wara ċ-ċaħda tripla tiegħu, jilqa’ lili. Jekk il-Mulej għannaq miegħu għal darb’ oħra lil David wara l-adulterju u wara li Urija safa eliminat fuq l-ordni tiegħu, jilqa’ lili. Jekk nidneb kontrih seba’ darbiet f’jum, seba’ darbiet jilqagħni lura. U bl-istess spirtu jikkmandani nagħmel l-istess ma’ ħaddieħor. 

Talba: “Alla tas-sema, int qaddis, qaddis, qaddis! Kieku kellek iżżommilna kont ta’ ħtijietna ħadd minna ma jieqaf quddiemek. Ilkoll nisfaw taħt kundanna u piena ġusta. Iżda mingħandek tiġina l-maħfra, bil-fidwa maħduma minn Ibnek Ġesù, biex hekk inqimuk b’kull reverenza u nimxu quddiemek b’umiltà u rikonoxximent. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...