Skip to main content

Il-Mulej Jirrestawra

“Meta trejqu, Ġesù qal lil Xmun Pietru, ‘Xmun bin Ġwanni, verament tħobbni iżjed minn dawn?’ ‘Iva, ja Sid,’ qallu, ‘int taf illi nħobbok.’ Ġesù qallu, ‘Agħlef il-ħrief tiegħi.’ Reġa’ staqsieh it-tieni darba, “Xmun bin Ġwanni, verament tħobbni?’ Wieġbu, ‘Iva, ja Sid, int taf illi nħobbok.’ Qallu Ġesù, ‘Irgħa n-nagħaġ tiegħi.’ Staqsih it-tielet darba, ‘Xmun bin Ġwanni, tħobbni?’ Pietru tnikket għax qallu t-tielet darba, ‘Tħobbni?’ Qallu, ‘Ja Sid, int taf kollox; int taf illi nħobbok.’ Ġesù qallu, ‘Agħlef in-nagħaġ tiegħi’” (Ġwanni 21:15-17).

Aħjar nagħmel żball onest milli ma nagħmel xejn għax nibża’ li nagħmel żball. Ordinarjament ikolli nitqanna bil-konsegwenzi umani u materjali tad-deċiżjonijiet żmerċi illi nieħu. Sikwit inġib in-niket fuqi nnifsi minħabba li riġlejja jidħlu fi sqaqien. 

B’daqshekk ninsab f’kumpanija tajba. Nies kbar ikkommettew żbalji gravi inkwantu r-rieda t’Alla għalihom. David bi stinazzjoni għamel iċ-ċensiment tal-poplu. Pietru bbojkottja lill-fidili Ġentili. Mosè qatel lill-Eġizzjan biex mingħalih ifiehem lill-Ebrej illi kien hu l-feddej tagħhom. Ġakobb għadda ’l missieru stess minn għajn il-labra. Nistgħu nibqgħu nżidu mal-lista. 

Ħadd minnhom ma waqa’ hekk li baqa’ xkanat mal-art, jew sar għal dejjem diżapprovat. Ilkoll irċevew il-maħfra u ġew restawriti. Difatti l-vera qaddisin hekk jgħaddu minn jum għal jum – b’maħfra kostanti. Meta ma nifhimx x’irid preċiżament Alla minni jkun wisq inqas gravi milli nifhimha u nibqa’ ma nagħmilhiex. 

Jekk Ġesù laqa’ lura lil Pietru wara ċ-ċaħda tripla tiegħu, jilqa’ lili. Jekk il-Mulej għannaq miegħu għal darb’ oħra lil David wara l-adulterju u wara li Urija safa eliminat fuq l-ordni tiegħu, jilqa’ lili. Jekk nidneb kontrih seba’ darbiet f’jum, seba’ darbiet jilqagħni lura. U bl-istess spirtu jikkmandani nagħmel l-istess ma’ ħaddieħor. 

Talba: “Alla tas-sema, int qaddis, qaddis, qaddis! Kieku kellek iżżommilna kont ta’ ħtijietna ħadd minna ma jieqaf quddiemek. Ilkoll nisfaw taħt kundanna u piena ġusta. Iżda mingħandek tiġina l-maħfra, bil-fidwa maħduma minn Ibnek Ġesù, biex hekk inqimuk b’kull reverenza u nimxu quddiemek b’umiltà u rikonoxximent. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien