Skip to main content

Il-Kura Għall-Għira

“La tħallix qalbek tgħir għall-midinbin, iżda għix kuljum fil-biża’ tal-Mulej. La tgħirx għan-nies ħżiena u lanqas tixtieq toqgħod magħhom, għax qalbhom taħseb fuq il-ħsara, u fuq id-deni jitkellmu xofftejhom. La tisħonx minħabba dawk li jagħmlu d-deni, u la tgħirx għall-ħżiena, għax għall-ħażin m’hemmx futur; il-musbieħ tagħhom jintefa. Il-qilla krudila u l-għadab dulluvju, iżda min jista’ jieqaf quddiem l-għira?” (Proverbji 23:17; 24:1-2,19-20; 27:4).
Meta naraw li kulma jmissu l-ħżiena jsirilhom deheb, ikollna tentazzjoni ngħiru għalihom. Meta nisimgħu l-ħoss vulgari tal-iffestiġġjar tagħhom, filwaqt li l-ispirtu tagħna hu tqil, nibdew naħsbu li huma aħjar minna. Il-ġelożija tinbixna; insibuha diffiċli nirreżistuha. Nibdew nissuspettaw illi tabilħaqq Alla ma jagħtix kas, jew inkella nsiena. Niddubitaw hemmx ġustizzja jew le.
Ħsibijiet bħal dawn huma bluha u ġenn. Kieku lill-ħżiena nafuhom aħjar, u speċjalment meta niftakru fit-tmiem traġiku tagħhom, nitħassruhom.
Il-kura għall-għira tinsab meta wieħed jitgħallem jgħix tant b’sens kontinwu tal-preżenza divina, illi jqimu u jonorah bħala Alla s-Suprem, u jgawdi xirka miegħu matul il-jum. Il-fidi, maħduma fina mill-Ispirtu s-Santu, tgħolli r-ruħ f’reġjun ogħla, fejn niżnu kollox aħjar u naraw iżjed ċar. Ix-xewqat tagħna, bħala riżultat, isiru iżjed elevati. Aktar ma ħajjitna tkun mimlija bil-Ġenna, inqas nitwebblu għall-ħwejjeġ terrestri.
Biss il-biża’ t’Alla jkeċċi l-għira li jista’ jkollna għal ħaddieħor. Il-ġelosija tieħu daqqa ta’ mannara meta nikkonsidraw sewwa l-ġejjieni. Hemm ġudizzju. Ċertament Alla waqqat jum li fih se jagħmel ħaqq rett minn kulħadd. F’dan id-dawl ir-rikkezzi u x-xinxilli tal-ħżiena jsiru esibizzjoni vanituża. Did-dehra pompuża tleħħ għal siegħa waħda, imbagħad tintefa. X’isir minnu l-għani midneb meta jidher biex jagħti rendikont tiegħu nnifsu quddiem l-Imħallef etern?
Talba: “Mulej, int iddikjarajtni ġust bid-demm ta’ Kristu, u issa qed tagħmilni ġust fl-imġiba tiegħi. Grazzi talli twegħidni illi t-tmiem tiegħi se jkun paċi u barka, u kif ħadd ma jista’ jisraqli l-ferħ tiegħi fik. Għinni narmi kull għira sabiex minflok nimtela b’kuntentizza ħelwa, meta naf li rriżervajt għalija wirt smewwieti, bil-merti ta’ Ibnek Ġesù.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien