Skip to main content

Għix il-Ħajja tas-Salib

“Malli l-għaxra semgħu dan, bdew isiru indignati għal Ġakbu u Ġwanni. Ġesù sejħilhom lejh u qalilhom, ‘Tafu illi dawk rikonoxxuti bħala ħakkiema fuq il-Ġentili jiddominaw fuqhom, u l-kbarat tagħhom jeżerċitaw awtorità sħiħa fuqhom. Imma mhuwiex hekk fostkom; anzi, kull min irid isir kbir fostkom għandu jkun serv tagħkom, u kull min irid ikun l-ewwel fostkom għandu jkun ilsir ta’ kulħadd. Għax saħansitra Bin il-Bniedem ma ġiex biex ikun servut, iżda biex iservi u biex jagħti ħajtu bħala riskatt għal ħafna’” (Mark 10:41-45). 

It-tagħlim l-iżjed radikali ta’ Ġesù kien it-taqliba totali tal-idea kontemporanja dwar min għandu jitqies bħala kbir. It-tmexxija tinstab filli wieħed isir serv ta’ kulħadd. Il-poter hu skopert fis-sottomissjoni. Is-simbolu prominenti ta’ din is-servitudni radikali hu s-salib. Ġesù umilja lilu nnifsu; ma qagħadx ifittex min se jaqdih. Aktarx ħa l-inizjattiva u qeda hu. Sefter kontinwament sal-punt illi sar ubbidjenza sal-mewt, anzi sa mewt fuq l-għuda tas-salib (Filippin 2:8). 

Tajjeb ninnotaw: Kristu mhux biss miet il-mewt tas-salib, iżda għex il-ħajja tas-salib. Il-mogħdija tas-salib, it-triq ta’ qaddej isofri kienet essenzjali għall-ministeru tiegħu. Għex il-ħajja tas-salib f’sottomissjoni għall-bnedmin, avolja kien u jibqa’ Sidhom. Sar qaddej ta’ kulħadd. 

Irrofta bla riżerva l-assunzjonijiet kulturali rigward pożizzjoni u poter, meta qal, “Intom tkunux imsejħin ‘Rabbi,’ għax wieħed hu l-Għalliem tagħkom, u intom ilkoll aħwa. U ssejħu ’l ħadd missierkom fuq l-art, għax wieħed hu Missierkom, dak smewwieti. Lanqas m’għandkom tkunu msejħin gwidi, għax il-Gwida tagħkom hu wieħed, Kristu. L-ikbar fostkom se jkun serv tagħkom” (Mattew 23:8-11).

Aktar: Ġesù farrak il-konswetudnijiet ta’ żmienu meta għex il-ħajja tas-salib billi ħa n-nisa bis-serjetà u kien lest jilqa’ għandu t-tfal ċkejknin. Għex il-ħajja tas-salib meta qabad xugaman u ħasel riġlejn id-dixxipli. Dan Ġesù, li faċilment seta’ appella għal leġjun ta’ anġli biex jgħinuh, minflok għażel il-mewt tas-salib fuq il-Golgota. Ħajtu kienet il-ħajja tas-salib: sottomissjoni sempliċi u servizz kontinwu. Mewtu kient il-mewt tas-salib: il-konkwista ġabha bis-sofferenza. 

Talba: “Mulej Ġesù, int sirt bniedem bħalna għax bħala Alla l-kumpassjonali ma kellekx dahar fuq xiex tissawwat. Ma kellekx laħam biex fuqu tirċievi d-daqqiet, il-bżieq u t-tingiż; stajt tippritkalna l-mogħdrija iżda ma stajtx tesprimiha magħha – ħlief f’ġisem mogħti bħala offerta rigward id-dnub ħalli attwalment tikkundanna d-dnub fil-bniedem midneb. Bħala d-dixxipli tiegħek, agħtina l-kapaċità u r-rieda biex naġixxu bħalek.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...