Skip to main content

Fuq ix-Xatt, bil-Mappa

“Il-ħaqq tiegħek hu bħal muntanja ta’ Alla; il-ġudizzji tiegħek bħal abbiss kbir. Mulej, int tgħin lill-bnedmin u ’ll-bhejjem. Kemm hi għażiża t-tjieba tiegħek, o Alla! Għalhekk ulied il-bnedmin iqiegħdu t-tama tagħhom taħt id-dell ta’ ġwinħajk. Bil-ġid ta’ darek jixbgħu, u int tisqihom mix-xmara tal-hena tiegħek. Għax fik hemm l-għajn tal-ħajja; f’dawlek naraw id-dawl” (Salmi 36:6-9).

Mhux wieħed jew tnejn issibilhom storja speċjali x’jirrakkontaw. Ħa nsejhulha, “L-inkontru tiegħi m’Alla.” Jidħlu fid-dettalji u jsostnu illi ħassewh lil Alla. Avolja mhumiex Kristjani, iltaqgħu mal-myterium tremendum. L-esperjenza tagħhom imbagħad jużawha bħala prova li la għandhom bżonn il-Bibbja u wisq inqas id-dommi u l-formoli ekkleżjastiċi dwar Alla. Ma jaraw ebda valur, ngħidu aħna, fil-Kredu tal-Appostli. Ladarba ltaqgħu mal-ħaġa reali, dawn l-artikli mill-antik jidhru ġugarelli, oġġetti pedantiċi għalihom. 

Meta wieħed minn fuq il-plajja jkun osserva b’kemm tagħtih il-vista fuq l-Antlantiku, jekk imbagħad iħares lejn mappa tal-istess oċean, ikun ukoll qed idur minn ħaġa reali għal ħaġa inqas reali. Ikun dar minn mewġ veru għal folja kkulurita. Issa hawn hu l-punt. Nammettu, il-mappa hi biss karta mlewna, iżda hi bbażata fuq l-esperjenza ta’ eluf ta’ nies, x’sabu meta baħħru fuq l-Atlantiku. Għandha warajha toqol ta’ tiġrib daqstant reali bħall-epserjenza individwali minn fuq ix-xatt. 

Id-differenza tinsab hawn: tiegħek hi ħarsa waħda u iżolata, mentri l-mappa tiffittja dawk l-esperjenza kollha f’daqqa. Jerġa’, jekk tixtieq tmur x’imkien, il-mappa hi assolutament essenzjali. Dment li interessat biss b’passiġġati mal-kosta, il-ħars tiegħu hu wisq iżjed sodisfaċenti milli tikkonsulta l-atlas. Imma l-mappa hi wisq iżjed utli minn passiġġati fuq il-kosta jekk biħsiebek tbaħħar lejn l-Amerika. 

It-teoloġija bħal mappa. Jekk tieqaf b’sempliċi tagħlim u katekeżi dwar id-dottrini Kristjani, il-mappa hi bil-qabda inqas interessanti minn laqgħa diretta m’Alla, jew esperjenza ħajja miegħu. Id-dottrini mhumiex Alla: huma speċi ta’ mappa – juruk fejn sejjer u kif tasal. Jekk ma nisimgħux mill-Bibbja, ma jfissirx illi ma jkollniex ideat dwar Alla. Ifisser illi tiġi invażat b’salt ideat żbaljati dwar Alla, ereżiji illi lanqas biss tinduna li huma ereżiji. Jekk tibqa’ injorant dwar il-kontenut tal-Bibbja biex issegwi l-ideat popolari u sekulari tal-moderniżmu tkun qed issofri retrogressjoni – bħal meta llum temmen illi d-dinja hi ċatta. 

Talba: “O Alla tal-eżerċti, int għarraft ismek lin-nies minn kull ġenerazzjoni, u dawn jaqblu bejniethom illi inti spirtu infinit, etern, ma tinbidilx fl-enti tiegħek, fl-għerf, il-qawwa, qdusija, ġustizzja, tjieba u verità. Bl-umiltà u fl-għaqda magħhom jien nagħtik qima, ġieħ u glorja, issa u għal dejjem. F’isem Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh