Skip to main content

Ferħ Quddiem il-Feddej

“Għajtu għajta ta’ ferħ lill-Mulej, intom nies kollha tal-art! Aqdu lill-Mulej bil-ferħ; ejjew quddiemu bil-għana ferrieħi. Kunu afu li l-Mulej hu Alla; hu li għamilna, u mhux aħna lilna nfusna; aħna l-poplu tiegħu u nagħaġ tal-mergħa tiegħu. Idħlu minn bwiebu b’radd il-ħajr, u fil-btieħi tiegħu bit-tifħir; faħħruh, u bierku l-isem tiegħu. Għax twajjeb il-Mulej; għal dejjem tjubitu; u l-fedeltà tiegħu ddum minn nisel għal nisel!” (Salmi 100:1-5). 

Alla, unikament glorjuż, hu muri bħala l-Ħallieq u Feddej, il-benemertu tal-qima esklussiva tagħna. L-adorazzjoni tiegħu jmissha tkun universali, u hekk għad tkun! L-artijiet kollha għad jipparteċipaw fiha. 

Qima aċċettabbli hi ġubilanti u ferrieħa. Alla mhux sultan despotiku li jisforza lil niesu jservuh. Servizz motivat mill-imħabba huwa r-risponsorjal grat għall-grazzja t’Alla. Irridu nistmawh bħala favur meta nkunu mdaħħla fis-servizz tas-Sultan, u nirringrazzjawh talli għandna l-libertà ta’ dħul quddiemu, li għandna ordinanzi mwaqqfa, u opportunità kontinwa sabiex naqduh f’dawn l-ordinanzi.

Li tqim ’l Alla b’nofs qalb, jew bix-xofftejn biss, qajla hu differenti minn indifferenza. Tingaġġa f’qima formali hija alternattiva bażwija għal dawk li ma jridux iqimu. Hekk jew hekk, meta nqimuh b’nofs qalb, jimplika li x-xitan għandu klejm fuq in-nofs l-ieħor. U x-xitan jikkuntenta bit-tali kompromess, għax hu bħal dik il-mara quddiem Salamun, li t-tarbija ma kinitx tagħha; ix-xitan ma jimportahx jekk qalbek tinqasam biċċtejn. 

Il-kif u x’fatta se nersqu quddiem il-Mulej hu indikat: “Aqdu lill-Mulej bil-ferħ; ejjew quddiemu bl-għana ferrieħi.” X’hemm li jesprimi l-ferħ u l-hena aktar mill-għana u l-mużika? Jekk imissna nkantaw, irridu nitgħallmu nkantaw? Altrimenti nagħmlu biss kakofonija, u niddisturbaw id-devozzjoni ta’ sħabna fil-ġemgħa. Ma naffordjawx illi l-mużika fil-knisja tkun trivjali, jew inkella toħnoq il-kontenut tal-innijiet. L-aħjar mużika sempliċi, biex il-kongregazzjoni kollha tipparteċipa. 

Dwar mużika sagra Griżostmu jgħid: “Xejn ma jerfa’ ’l fuq lir-ruħ, xejn ma jħollha mill-ktajjen tal-ġisem, aħjar minnha.” Wistin ħallielna dal-kumment, mingħalija meta pparteċipa fil-liturġija f’Milan, qabel ma kkonverta: “Kemm kont nasal biex nibki liberament b’dawk l-innijiet u għanjiet spiritwali, trasportat bil-leħen tal-kongregazzjoni hija u tkanta bil-ħlewwa; il-melodija ta’ leħinha kienet timlili widinti, u l-verità ċelesti kienet titferra’ f’qalbi. Imbagħad il-fjamma tad-devozzjoni sagra kienet titkebbes f’ruħi, u gelgul ta’ dmugħ kien inixxi minn għajnejja...” Ħalli l-mużika sagra tkun koltivata u mħaddma bl-abbondanza. 

Talba: “O Alla kbir u setgħani, int tagħmel l-għeġubijiet. Ngħannulek għanja ġdida, El Eljon! Bħala ġemgħa ta’ fidili nfaħħruk. Ikkostitwejtna bħala Iżrael il-ġdid tiegħek, nisel Abraħam u werrieta skont il-wegħda. Erfajtilna qlubna lejk! Ħa nagħtuk ġieħ u glorja, u magħna jingħaqad kulma jieħu n-nifs, bid-daqq tal-kitarri u l-pjanu, b’armonija ferrieħa. Ħalleluja! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...