Skip to main content

Ferħ Quddiem il-Feddej

“Għajtu għajta ta’ ferħ lill-Mulej, intom nies kollha tal-art! Aqdu lill-Mulej bil-ferħ; ejjew quddiemu bil-għana ferrieħi. Kunu afu li l-Mulej hu Alla; hu li għamilna, u mhux aħna lilna nfusna; aħna l-poplu tiegħu u nagħaġ tal-mergħa tiegħu. Idħlu minn bwiebu b’radd il-ħajr, u fil-btieħi tiegħu bit-tifħir; faħħruh, u bierku l-isem tiegħu. Għax twajjeb il-Mulej; għal dejjem tjubitu; u l-fedeltà tiegħu ddum minn nisel għal nisel!” (Salmi 100:1-5). 

Alla, unikament glorjuż, hu muri bħala l-Ħallieq u Feddej, il-benemertu tal-qima esklussiva tagħna. L-adorazzjoni tiegħu jmissha tkun universali, u hekk għad tkun! L-artijiet kollha għad jipparteċipaw fiha. 

Qima aċċettabbli hi ġubilanti u ferrieħa. Alla mhux sultan despotiku li jisforza lil niesu jservuh. Servizz motivat mill-imħabba huwa r-risponsorjal grat għall-grazzja t’Alla. Irridu nistmawh bħala favur meta nkunu mdaħħla fis-servizz tas-Sultan, u nirringrazzjawh talli għandna l-libertà ta’ dħul quddiemu, li għandna ordinanzi mwaqqfa, u opportunità kontinwa sabiex naqduh f’dawn l-ordinanzi.

Li tqim ’l Alla b’nofs qalb, jew bix-xofftejn biss, qajla hu differenti minn indifferenza. Tingaġġa f’qima formali hija alternattiva bażwija għal dawk li ma jridux iqimu. Hekk jew hekk, meta nqimuh b’nofs qalb, jimplika li x-xitan għandu klejm fuq in-nofs l-ieħor. U x-xitan jikkuntenta bit-tali kompromess, għax hu bħal dik il-mara quddiem Salamun, li t-tarbija ma kinitx tagħha; ix-xitan ma jimportahx jekk qalbek tinqasam biċċtejn. 

Il-kif u x’fatta se nersqu quddiem il-Mulej hu indikat: “Aqdu lill-Mulej bil-ferħ; ejjew quddiemu bl-għana ferrieħi.” X’hemm li jesprimi l-ferħ u l-hena aktar mill-għana u l-mużika? Jekk imissna nkantaw, irridu nitgħallmu nkantaw? Altrimenti nagħmlu biss kakofonija, u niddisturbaw id-devozzjoni ta’ sħabna fil-ġemgħa. Ma naffordjawx illi l-mużika fil-knisja tkun trivjali, jew inkella toħnoq il-kontenut tal-innijiet. L-aħjar mużika sempliċi, biex il-kongregazzjoni kollha tipparteċipa. 

Dwar mużika sagra Griżostmu jgħid: “Xejn ma jerfa’ ’l fuq lir-ruħ, xejn ma jħollha mill-ktajjen tal-ġisem, aħjar minnha.” Wistin ħallielna dal-kumment, mingħalija meta pparteċipa fil-liturġija f’Milan, qabel ma kkonverta: “Kemm kont nasal biex nibki liberament b’dawk l-innijiet u għanjiet spiritwali, trasportat bil-leħen tal-kongregazzjoni hija u tkanta bil-ħlewwa; il-melodija ta’ leħinha kienet timlili widinti, u l-verità ċelesti kienet titferra’ f’qalbi. Imbagħad il-fjamma tad-devozzjoni sagra kienet titkebbes f’ruħi, u gelgul ta’ dmugħ kien inixxi minn għajnejja...” Ħalli l-mużika sagra tkun koltivata u mħaddma bl-abbondanza. 

Talba: “O Alla kbir u setgħani, int tagħmel l-għeġubijiet. Ngħannulek għanja ġdida, El Eljon! Bħala ġemgħa ta’ fidili nfaħħruk. Ikkostitwejtna bħala Iżrael il-ġdid tiegħek, nisel Abraħam u werrieta skont il-wegħda. Erfajtilna qlubna lejk! Ħa nagħtuk ġieħ u glorja, u magħna jingħaqad kulma jieħu n-nifs, bid-daqq tal-kitarri u l-pjanu, b’armonija ferrieħa. Ħalleluja! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh