Skip to main content

Dnubek Isibek

“‘Għalhekk nagħmel ħaqq minkom, o dar Iżrael, kull wieħed skont triqatu,’ jgħid Sidi l-Mulej. ‘Indmu, u erġgħu lura minn ħtijietkom kollha, u hekk il-ħażen ma jkunx it-tiġrif tagħkom. Armu minn fuqkom ħtijietkom kollha li bihom dnibtu, u agħmlu għalikom qalb ġdida u spirtu ġdid! Għaliex tridu tmutu, o dar Iżrael? Għax jien ma niħux pjaċir bil-mewt ta’ min imut,’ jgħid Sidi l-Mulej. ‘Għalhekk indmu u ibqgħu ħajjin’” (Eżekjel 18:30-32).

Il-ħażen, espress fid-diżubbidjenza tagħna, għad jinkixef fin-natura vera tiegħu. Jew nikkonvertu minnu b’sens ta’ għajb u orrur, jew inkella, konfużi, nibqgħu mqabbdin miegħu bi stinazzjoni. Aħjar iwerwirna fil-karattru reali tiegħu issa milli fid-dinja li ġejja. L-iben prodgu, fil-parabbola, daħal daħla fih innifsu u għaraf l-istupidaġni tiegħu, fiex waqqgħetu l-indipendenza falza tiegħu minn missieru. Appena safa konvint, minnufih fittex jiddivorzja minnu. 

Sawl ta’ Tarsu jistqarr li darba kien ħaj mingħajr il-liġi, mingħalih, iżda meta ġie l-kmandament, id-dnub fih stejqer u hu miet. Irrealizza li r-reliġjożità mkabbra tiegħu, flok għenitu, fixklitu milli jixxierek mal-Missier. Il-grazzja operat fih meraviljożament.

Oħrajn jibqgħu jgħassdu fil-ħama proprjament għax id-dnub iwebbishom. Huma sikrana wisq biex jiddeterminaw illi jibbandunaw il-vija fatali tagħhom. Minħabba f’hekk aħna eżortati biex noqogħdu attenti ħalli ma nkunux imwebbsa bil-qerq tad-dnub. 

Jekk nibqgħu bl-għaqreb fil-komma, jigdimna żgur, xi darba jew oħra. Is-semm ma jinħassx għall-ewwel, imma akar tard jiddistruġġina. Ħut Ġużeppi wettqu att viljakk kontrih; bagħduh, bigħuh u ħelsu minnu. X’ġara minn dnubhom? M’għamel ebda ħoss, iżda baqa’ jsegwihom sieket fix-xagħri, taħt it-tined, kulfejn marru. Jekk żaru raħal ieħor, mar magħhom. Jekk niżlu l-Eġittu, akkumpanjahom. Frattant ebda ħoss dwaru; ħadd aktar ma ssuspetta, u missierhom kien ilu li bela’ s-sotterfuġju tagħhom. 

Iżda kif kienu msakkra għand Faragħun, bħal tiġieġ fil-gallinar, is-serp tar għalihom, ħarbathom, u mela l-kuxjenza tagħhom b’rimors qares. Inevitabbilment, fejn il-ħażen jiftħilna l-passaġġ, u aħna nsegwuh, il-kastig jitkaxkar warajna, bħal ktajjen marbuta ma’ saqajna. 

Talba: “Alla tas-sewwa, għajnejk huma wisq safjin biex tħares lejn il-ħażen, u ma tiflaħx tosservi d-deni. Int ċertament ma tiffrankahiex lill-ħati, u allura, jekk b’tostaġni u kburija nikkommettu l-ħażen kontra tiegħek, o Mulej, dnubna ċertament isibna. O agħtina illi bħalma wassaltna għall-indiema nibqgħu nimxu fiha kontinwament, u assigura illi naslu biex nipproduċu l-frott denju tal-indiema.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien