Skip to main content

Dil-Marda Mhix Għall-Mewt

“Issa kien hemm ċertu wieħed marid, Lażżru minn Betanja, ir-raħal ta’ Marija u oħtha Marta. Kienet din Marija li dilket lis-Sid bil-fwieħa u xxottatlu saqajh b’xagħarha, li ħuha Lażżru kien marid. Għalhekk l-aħwa bagħtu għandu jgħidulu, ‘Ja Sid, dak li tħobb int jinsab marid.’ Imma malli sema’ hekk, Ġesù qal, ‘Dil-marda mhix għall-mewt, iżda għall-glorja t’Alla, sabiex biha jkun igglorifikat Bin Alla.’ Ġesù kien iħobb lil Marta u ’l oħtha u ’l Lażżru. Għalhekk meta sema’ illi kien marid, imbagħad baqa’ jumejn oħra fil-post fejn kien” (Ġwanni 11:1-6).

Sikwit jiġri illi ċerti okkorrenzi jintervienu f’ħajjitna b’tali mod u manjiera illi donnhom jikkontradixxu l-verità t’Alla. Apparentement imorru kontra l-wegħda divina. Għalhekk, jekk niġġudikaw mill-ħars u d-dehra, inkunu spiss ingannati. Kelmet Alla waħidha hi r-regola tal-fidi. Kulma ddikjara hu ċertament jiġri, avolja qisu jeħodha kontra r-raġuni karnali. 

Hekk Sidna jgħid dwar Lażżru, “Dil-marda mhix għall-mewt.” Frattant aktar tard id-dixxipli tiegħu jinformawh fiċ-ċar, “Lażżru miet.” Ġesù skopra illi kien ilu erbat ijiem fil-qabar meta wasal hu. 

Imma s-Sid, li għandu l-qawwa fuq il-mewt u l-qabar, kien jaf bl-intenzjoni fih innifsu biex iqajmu mill-mewt, għall-glorja tal-Missier kif ukoll biex isebbaħ lilu nnifsu. Minħabba f’hekk ġie fid-dinja. Għaldaqstant, fil-ħajja u bil-mewt ta’ Kristu, il-glorja timmultiplika lil “Alla fl-ogħla, u paċi fl-art, rieda tajba lill-bnedmin.”

Ġesù kien iħobbu lil Lażżru? L-għajnejn kumpassjonali tiegħu xerrdu dmugħ ta’ affezzjoni fuq il-qabar ta’ ħabibu. U liema kumpanija innumerabbli ta’ midinbin imsejkna raw għajnejh! Agħar minn Lażżru, kienu mhux biss lil hinn minn kull tama, iżda attwalment “mejtin fit-trasgressjonijiet u fid-dnubiet.” U dwarhom jgħid ukoll, “Dil-marda mhix għall-mewt.” Il-mewt eterna mhix se tiddomina fuqhom. Għall-kuntrarju, irid li Missieru jkun glorifikat, u hu nnifsu glorifikat, filli jgħajjixhom u jqajjimhom bħala l-maħturin u l-maħbubin t’Alla, ilkoll kemm huma l-membri ta’ ġismu. 

Talba: “Inroddlok ħajr, Mulej, talli għażiltni mill-eternità, u fiż-żmien sejjaħtli bil-grazzja tiegħek. Ħajtek hi ħajti, int fija u jiena fik, għax jien ma ngħixx iżjed, iżda int tgħix fija, u l-ħajja preżenti tiegħi ngħixha bil-fidi fik. Agħmel illi din il-verità sublimi tintwera fil-konkret bil-mod kif nimxi minn jum għall-ieħor. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...