Skip to main content

Ħsieb Fuq il-Ħbiberija

“Min jostor il-ħtija jrid il-ħbubija, iżda min itenni l-ħtija ibiegħed il-ħabib. Ħabib iħobb f’kull ħin; hu mwieled biex ikun ħuk għal waqt il-hemm. Min għandu ħafna ħbieb huma ħbieb għall-qirda tiegħu, iżda hemm ħabib li jintrabat miegħek aktar minn ħuk. Ħafna jżiegħlu b’min hu jdejh miftuħa, u kulħadd ħabib ta’ min iħobb jagħti l-għotjiet. Hut il-fqir kollha jobogħduh; kemm aktar jitbiegħu minnu ħbiebu! Hu jiġri warajhom jittallab, iżda ma jsibhomx” (Proverbji 17:9,17; 18:24; 19:6-7). 
Il-ħajja m’għandha ebda barka komparabbli ma’ ħabib prudenti, li jservi ta’ ħu, missier u wieħed li tista’ tieħu parir u gwida mingħandu, u jekk hemm bżonn tbeżbiża wkoll. Ibża’ għal ħbiebek: dawn jimmiljoraw il-feliċità u jifnu l-miżerja, billi jirdoppjaw l-hena tagħna u jaqsmu l-għali f’ħobbna. Ma’ marti jien emmnut, ma’ ħabibi jien mifhum. 
Naturalment, il-ħbiberija trid tkun akkumpanjata bil-virtù, u mseddqa b’moħħ ġeneruż u qalb kbira. Dan aktar u aktar meta nkunu kbirna, għax il-ħbiberija hi d-dell ta’ flgħaxija, li jitqawwa mat-tramont tal-ħajja. 
Hu biss fl-avversità, però, li s-sinċerità tal-ħbieb tiġi ttestjata. Żewġt iħbieb, jgħidilna Eżopu, kienu qed jivvjaġġaw fuq l-istess triq meta għall-għarrieda ħareġ ors quddiemhom. Bla ma ħaseb dwar il-kumpann tiegħu, wieħed mill-vjaġġaturi, ilvent daqs ħawwiefa, ixxabbat ma’ siġra bil-biża’ u nħeba. L-ieħor irrealizza li ma kellu ebda ċans jeħodha mal-ors, għaldaqstant intefa’ mal-art u lagħabha taparsi mejjet, għax kien sema’ li l-orsijiet qatt ma jmissu katavru. Kif kien minxur maġenb il-mogħdija, l-ors resaq fuqu u xammimlu mnieħru, widnejh u qalbu, imma r-raġel baqa’ statwa, iżomm nifsu. Finalment, l-ors ħareġ konvint illi kien mejjet, u allura telaq. Meta l-ors ma deherx aktar, sieħbu niżel minn ġol-faxxina tas-siġra u staqsieh x’fesfislu l-ors f’widnejh, għax osserva li l-bhima kienet poġġiet ħalqha jħaxken ma’ widnet ħabibu.
“Ma kien ebda sigriet kbir,” wieġbu l-ieħor. “Sempliċement qalli biex noqgħod b’seba’ għajnejn x’kumpanija nżomm, u biex ma nafdax nies li jabbandunaw lil ħbiebhom fi żminijiet imwiegħra.”
Talba: “Tiddeskrivina bħala ħbiebek, Mulej Ġesù, għax ilqajniek bħala l-mibgħut mingħand il-Missier. Ħa tkun il-komunjoni bejnietna dejjem imsaħħa! Agħtina wkoll dixxerniment u għaqal fl-għażla ta’ ħbiebna u fil-formazzjoni ta’ relazzjonijiet ġodda. Għinna nżommu f’moħħna illi min hu ħabibna hu miġbud lejna, u min hu miġbud lejna mhux neċessarjament hu ħabibna.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh