Skip to main content

Kuraġġ!

“L-intenzjoni tiegħu kienet sabiex issa, permezz tal-knisja, l-għerf wisq varjat t’Alla jkun mgħarraf lill-ħakkiema u l-awtoritajiet fl-imkejjen smewwitin, skont l-għan etern li attwa fi Kristu Ġesù Sidna. Fih għandna l-kuraġġ u aċċess bil-kunfidenza permezz tal-fidi fih. Għaldaqstant nissupplikakom biex ma tiskuraġġux irwieħkom minħabba t-tribulazzjonijiet tiegħi għalikom, li huma l-glorja tagħkom” (Efesin 3:10-13).

Xi wħud jikkalkolaw li l-kuraġġ huwa nofs triq bejn it-timidità u l-istupidaġni. Jgħidu wkoll li tista’ tkun galanti daqs għaxra, u b’sengħa evidenti, imma jekk ma jkollokx xorti tajba ftit jiswewlek. Possibbilment, imma l-kwistjoni ifnad minn hekk. 

In-nuqqas ta’ kuraġġ jintwera l-aktar meta taf x’inhu s-sewwa u tibqa’ ma twettqux. Essenzjalment jikkonsisti filli tara l-periklu tal-ħażen, il-minaċċja tal-inikwità, u tegħlibhom, mhux iddawwar ħarstek band’ oħra. Il-kuraġġ fil-periklu hu nofs il-battalja. 

L-ikbar test għall-kuraġġ tgħaddi minnu meta tissaporti d-disfatta mingħajr ma taqta’ jiesek – kif qal wieħed kapurjun f’dal-qasam: “Aħna ttribulati b’kull mod, iżda mhux mgħaffġin; perplessi, iżda mhux niddispraw; ippersegwitati, iżda mhux abbandunati; mixħutin mal-art, iżda mhux meqrudin. Dejjem inġorru f’ġisimna l-mewt ta’ Ġesù, sabiex il-ħajja ta’ Ġesù wkoll tkun immanifestata f’ġisimna!” (2 Korintin 4:8-10).

Tumas t’Akwino għandu perspettiva konservattiva imma denja tkun ikkonsidrata nkwantu l-kuraġġ. Jgħid: “L-att prinċipali tal-kuraġġ hu meta tissaporti u tirreżisti l-perikli b’fermezza aktarx milli tattakkahom.” Qisu l-istess strateġija ta’ ġensna matul l-Assedju l-Kbir – inħallu l-Ġannizzri u l-Ispaħin jaħbtu għalina; kull meta jersqu, inkunu lesti għalihom, minn wara s-sigurtà tas-swar godlija. Jekk dan hu minnu, il-kuraġġ veru u l-korteżija dejjem imorru id f’id. Issib allura li n-nies l-aktar kuraġġjużi huma dawk li jaħfru bla ma jkewtlu, u huma dejjem ansjużi biex jevitaw il-battibekki u t-tilwim ta’ kull xorta. 

Talba: “O Missier, b’Ibnek uniġenitu għandna kuraġġ ta’ sur. Seddaqna, mela, f’dan l-arti, illi nkunu nafu f’liema direzzjoni mmorru, ma’ min u sakemm. Ikunx fosk it-temp jew bnazzi, mirjieħ jew kalm, huwa irrelevanti, għax int tiċċirkondana bl-imħabba fidila u tenera tiegħek. Ħalleluja! Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...