Skip to main content

Konvertiti Veri Jew Taparsi

“‘Jien hu Ġesù, li int qed tippersegwitah,’ wieġeb is-Sid. ‘Issa qum u oqgħod fuq saqajk, għax għal dan l-għan dhertlek, biex nappuntak attendent u xhud kemm tal-ħwejjeġ li rajt fija kif ukoll tal-ħwejjeġ li għad nidhirlek. Neħilsek mill-poplu tiegħek u mill-Ġentili, li għandhom jien qed nibagħtek ħalli tiftħilhom għajnejhom, biex iduru mid-dlam għad-dawl u mid-dominju ta’ Satana lejn Alla, sabiex jirċievu l-maħfra tad-dnubiet u post fost dawk imqaddsin bil-fidi fija’” (Atti 26:15-18).

Għandek fidi ġenwina? It-test prammatiku li wieħed jista’ japplika huwa kif qed jittratta mad-dnub, hux qed jimmortifikah biex serjetà jew inkella jilgħab miegħu. Kulħadd jagħraf id-differenza bejn l-iżgirma u l-issarar għall-ħajja. L-ipokritu joffri biss riforma taparsi: jagħmel għagħa u fratterija sħiħa kontra dnubu filli jistqarru u jitlob dwaru, u jinqeda b’mezzi oħra, frattant qajla għandu riżoluzzjoni biex jarmih bogħod minnu. Aktarx, jaħmlu u jżommu bħala ħabibu, filwaqt li pubblikament jabbużah bħala l-għadu tiegħu. 

Il-persuna konvertita tikkomporti ruħha l-kuntrarju. Għalkemm il-fdalijiet tad-dnub jibqgħu miegħu matul għomru, madankollu inkwantu r-renju tad-dnub fuqu, huwa determinat illi jxejnu, jisfidah kuljum u jissielet kontrih b’impenn. Jaf li jew id-dnub inkella hu se jkollu jmut. L-ipokritu jilgħab l-iżgirma, il-konvertit ġenwinament jinsab fi dwell mortali. 

Il-konvertit ma jibqax statiku. Biex nagħtu illustrazzjoni oħra, kif il-fidili kollha jikbru fil-grazzja, ħares lejn tifel impenġi u tifel ħaj. It-tifel ħaj jista’ jkun ċkejken u debboli, u frattant aktar ma jmur aktar jikber u jissoda. It-tifel impenġi jista’ jkun isbaħ minnu, iżda kif ikun jibqa’. 

Ladarba l-qalb hi mġedda, ladarba l-Ispirtu jgħammar fil-persuna, ir-riżultat jidher minn barra, inevitabbilment. Sakemm ir-roti tal-arloġġ jiċċaqilqu minn ġewwa, il-minutieri fuq wiċċ l-arloġġ jitħarrku minn barra. Meta qalb il-bniedem hi konvertita, indubjament il-ħajja fl-azzjoni, fid-diskors u f’kollox, turi. 

Talba: “Mulej Alla, x’regħxa u x’disfatta tkun jekk fl-aħħar jum ninkixfu bħala foloz! Tħalliniex nibqgħu għaddejjin komdi, sodisfatti bina nfusna. Għall-kuntrarju, xprunana għall-kisbiet ogħla; agħtina aktar u aktar evidenzi illi tabilħaqq aħna reċipjenti tal-grazzja tiegħek, filli nħobbuk b’qalbna u b’ruħna kollha, u l-proxxmu bħalna nfusna.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...