Skip to main content

Komunjoni m'Alla Trinità

“Pietru, appostlu ta’ Ġesù Kristu, lill-għorba tad-djaspora fil-Pontu, il-Galazja, il-Kappadoċja, l-Asja u l-Bitinja, il-magħżulin skont l-għarfa minn qabel t’Alla l-Missier, bit-taqdis tal-Ispirtu, għall-ubbidjenza lejn Ġesù Kristu u t-traxxix ta’ demmu: il-grazzja u s-sliem ikunu mmultiplikati lilkom. Imbierek ikun Alla u Missier Sidna Ġesù Kristu! Skont il-miżerikordja kbira tiegħu tana twelid ġdid għal tama ħajja permezz tar-resurrezzjoni ta’ Ġesù Kristu mill-imwiet, għal wirt inkorruttibbli, mhux ikkontaminat u ma jidbielx, riżervat fis-smewwiet għalikom, li qed tkunu protetti mis-setgħa t’Alla permezz tal-fidi għal salvazzjoni lesta biex tkun irrivelata fl-aħħar żmien” (1 Pietru 1:1-5).

Il-Kristjan hu neċessarjament wemmien f’Alla wieħed, li hu tliet persuni: il-Missier, l-Iben u l-Ispirtu s-Santu. Biex ikun spiritwalment b’saħħtu, ma jistax jaffordja illi jonqos minn relazzjoni bilanċjata ma’ Alla Trinità. 

Jekk jittraskura lill-Missier jitlef il-fokus fuq l-istaljati illi jippreskrivi u d-dixxiplina paterna tiegħu. Konsegwentement il-Kristjan isir wild imħajjem u għażżien, iċċentrat fuqu nnifsu u instabbli. Jagħmel għajb lill-Missier, is-sors ta’ kull barka tiegħu.

Jekk jittraskura lill-Iben, il-meditazzjoni tiegħu ma tibqax fuq it-tpattija tas-salib li biha għandu s-sliem u l-ħajja. Jinsa li fuq il-leminija tal-Maestà fl-ogħla smewwiet għandu sommu saċerdot jirrappreżentah, u interċessur jidħol għalih kull mument. Ma jibqax fuq l-allert għall-parusija, jew miġja, glorjuża tiegħu fl-aħħar jum. Bla ma jinduna jiżżerżaq lura f’għadira ta’ legaliżmu, ir-reliġjon naturali tal-bniedem.

Jerġa’, jekk iwarrab lill-Ispirtu s-Santu jkun qed jitlef it-tgawdija tiegħu ma’ Kristu Sidu. Hu l-Ispirtu li joħloq din ix-xirka; hu l-Ispirtu li jġeddu; hu l-Ispirtu li jassigurah u jevoka fih radd il-ħajr; hu l-Ispirtu li jfornih bil-qawwa biex iservi bla ma jiżloq fil-formaliżmu; hu l-Ispirtu li jżommu ħieles minn reliġjon ta’ aspirazzjoni u perspirazzjoni mingħajr la ispirazzjoni u lanqas trasformazzjoni.

Talba: “O Alla Trinità, int tgħammar fil-għoli, merfugħ u eżaltat infinitament, u frattant titbissem fuq l-umli u l-ġwejjed. Ħa jiddi dawl wiċċek fuqna. Ħa tkun il-grazzja ta’ Sidna Kristu fuqna; ħa nitgħawmu f’imħabbet il-Missier; ħa nirrelataw u ngawdu komunjoni flimkien miegħek bl-operazzjoni tal-Ispirtu s-Santu.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien