Skip to main content

Jien Nissemma b'Ismek

“O Mulej, inti taf; ftakar fija, u ħu ħsiebi. Agħmel vendetta għalija minn dawk li jippersegwitawni; tneħħinix minħabba fis-sabar tiegħek. Kun af li jien minħabba fik mgħajjar. Hekk kif sibt kliemek, blajtu; u kelmtek kienet għalija ferħ u għaxqa ta’ qalbi; għax jien nissemma b’ismek, o Mulej, Alla tal-eżerċti. Ma qagħadtx fil-laqgħa tal-ferrieħa, u lanqas fraħt; qgħadt waħdi għax idek kienet fuqi” (Ġeremija 15:15-17). 

O li kieku mhux biss nisimgħu, naqraw, nimmarkaw u nitgħallmu, iżda fil-ġewwieni tagħna niddiġerixxu l-Iskrittura Mqaddsa ħalli nobduha! Appena l-Mulej jibda jittratta mal-midneb biex iqarrbu lejh, jurih l-ewwel nett il-qagħda miskina tiegħu, midneb ikkundannat, imbagħad jurih l-eċċellenza ta’ Kristu Ibnu u s-suffiċjenza tas-sagrifiċċju mitmum tiegħu għall-maħfra. Ikompli biex jagħtih id-don tal-indiema biex jitlaq l-idoli tiegħu u jħaddan lil Kristu, it-tama unika għal ruħu. Iva, jibda jistma l-Iskrittura, il-Kelma li ħarġet minn fomm Alla, bħala l-ikel kwotidjan tiegħu. Id-dottrini tal-grazzja jsiru għalih l-hena u l-feliċità kollha ta’ qalbu. 

Ħa nagħtu glorja lir-Ragħaj il-kbir tagħna! Isib in-nagħaġ tiegħu, imferrxa u mġewħa, ipperikolati fuq il-muntanji ħawlija u l-wileġ għerija. Bl-għasluġ u l-ħatar tiegħu imexxihom lejn il-mergħat iħaddru tal-evanġelju. Jitmagħhom bil-grazzja, isostnihom bl-imħabba eterna tiegħu. Iżommhom skont il-fedeltà infallibbli tiegħu. Huma, daparti tagħhom, jistgħu jeħduha kontra l-patt; hu qatt u qatt ma jikser il-patt magħhom. Jindokrahom, jagħtihom li jimteddu u jistrieħu maġenb l-ilmijiet ta’ serħan, fis-sliem u t-tgawdija ta’ maħfra u ġustifikazzjoni. Iwegħidhom illi jibqgħu jgħammru f’daru l-jiem kollha, issa u fl-eternità. 

Talba: “Mulej setgħani, l-arranġament tiegħek magħna jtellagħlna lil ruħna f’konfort ineffabbli; jimmiljora l-feliċità spiritwali tagħna. Ħa nkunu kapaċi nagħtu testimonjanza quddiem in-nies illi aħna nissemmew b’ismek, o Mulej, Alla tal-eżerċti! Biss ħa nagħmlu dan, mhux bil-ħila tagħna, mhux bis-saħħa umana, iżda bl-Ispirtu tiegħek.” 

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh