Skip to main content

Tama Lil Hinn Mill-Qabar

“Mela tistħix tagħti x-xhieda tiegħek dwar Sidna, lanqas dwari l-priġunier tiegħu, iżda sofri miegħi għall-evanġelju skont is-setgħa t’Alla, li salvana u sejħilna b’sejħa qaddisa, mhux minħabba l-opri tagħna, iżda minħabba l-għan u l-grazzja tiegħu stess, mogħtija lilna fi Kristu Ġesù qabel il-bidu taż-żmien, imma issa rrivelata permezz tal-manifestazzjoni tas-Salvatur tagħna Kristu Ġesù, li abolixxa l-mewt u ġab il-ħajja u l-immortalità għad-dawl permezz tal-evanġelju” (2 Timotju 1:8-10).

Smajna dibattiti interminabbli dwar jekk ruħna hix immortali jew le, bħallikieku n-nies, minn kull epoka u ġens, kolti u barbari, ilsiera u nobbli, minn kull saff tas-soċjetà, ma jistgħux jirrikonċiljaw lilhom infushom għas-silenzju tal-qabar. Mhux wieħed jew tnejn huma ossessjonati dwar x’se jiġri minnhom la jagħlqu għajnejhom, x’vista se tiġi quddiemhom, u meta jinżlu fit-trab f’liema demanju se jkunu mgħollija. B’impenn dedikat bħal tal-Faragħunijet, li ġiegħlu jkunu mibnija l-piramidi bħala l-għamara tagħhom, dawn in-nies moderni għadhom ma jistgħux jemanċipaw lilhom infushom minn dil-manija jew fissazzjoni, il-faxxinu ta’ lil hin minna. L-umanità inġenerali, nistgħu ngħidu, tinqabad fuq sieq waħda u inevitabbilment turi kemm hi kommessa għa xi tip ta’ twemmin f’ħajja wara l-mewt fiżika. 

Forsi nistgħu nargumentaw illi d-diversità ta’ twemmin iwaqqa’ u jġib fix-xejn dit-tama, li mhi xejn aħjar minn ħolma puwerili. Ċiċerun jgħid illi jekk jien ninsab żbaljat fit-twemmin tiegħi illi l-erwieħ tal-bnedmin huma immortali, qed niżbalja feliċitament, u ma nixtieqx nitlef errur tant għaxxieqi. Hekk nintebħu li joħlom biss dak li mhux sodisfatt bir-realtà, u jinfexx jinbi l-gastellinarja bħala tpattija. 

Imma, ngħid jien, l-istess nuqqas ta’ sodisfazzjon bi kwalunkwe soluzzjoni oħra hi evidenza leqqiena tal-immortalità tagħna. Veru, il-velu tal-misterju għadu ma tneħħiex, u bħalissa naraw imċapjar; imma mhu xejn assurd jekk ninqabdu nħarsu ’l fuq lejn is-sħab u ngħidu li hemm realtà metafiżika lil hinn mill-fiżika. 

Fin-natura għandna wkoll lehmiet, indikazzjonijiet indiretti tat-tama quddiemna. Bħalma ż-żerriegħa tmut għal ġo ħajja ġdida, hekk ukoll il-bniedem. U bħalma x-xemx tegħreq fil-Punent, ikun biss il-preludju għall-preżentazzjoni ġdida tagħha l-jum ta’ wara. Il-ġisem hu manifestament trab; ir-ruħ hi l-blanzun li jinfetaħ fl-eternità. Imnissla minn fuq, ir-ruħ hi msejħa żżomm korsa smewwitija. Difatti, mimsusa bil-grazzja, tħobb tiftaħ ġwenħajha lil hinn mid-dinja. Nafferma li l-għaref ma jistax isib sodisfazzjon fi ħwejjeġ għaddiena, u lanqas ma jislef qalbu lil xi ħaġa li tiddependi fuq iż-żmien. 

Imma l-prova inkonfutabbli tahielna s-Sid li hu nnifsu sawwarna b’dan l-għatx għall-eternità, u tefa’ f’ruħna stess il-ħsieb tagħha jtektek fina. Hu dikjarat li b’mewtu u bir-reżurezzjoni tiegħu qered il-mewt u dawwal il-ħajja u l-immortalità permezz tal-bxara t-tajba dwaru nnifsu. Allura “meta dal-korruttibbli jkun tlibbes l-inkorruttibilità, u dal-mortali jkun tlibbes l-immortalità, imbagħad tkun avveriet ruħha l-kelma l-miktuba: ‘Il-mewt inbelgħet fil-vittorja.’ ‘Ja mewt, fejn hi l-vittorja tiegħek? Ja mewt, fejn hi n-niggieża tiegħek?’” (1 Korintin 15:54-55).

It-twemmin li m’aħna ħa mmutu qatt hu l-pedament ta’ għixien meqjus u dehni, imbottat mill-imħabba. Għax hemm differenza bejn tkompli teżisti u tkompli tgħix. 

Talba: “Sidna Ġesù, bir-resurrezzjoni tiegħek kif ukoll b’tagħlimek urejtna kif ’l hinn minn dal-wied ta’ dmugħ hemm ħajja tistenniena. Ma titkejjilx bis-snin u s-sekli; hi l-milja tal-imħabba. Għax għad tiġborna f’darek, u allura lilek infaħħru, għax int turina l-mogħdija tal-ħajja; quddiemek hemm il-milja tal-ferħ. Fuq lemintek hemm għaxqa dejjema. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...