Skip to main content

L-Imħabba

“’L Alla ħadd qatt ma rah; imma jekk inħobbu ’l xulxin, Alla jgħammar fina u mħabbtu hi pperfezzjonata fina. B’dan nafu illi ngħammru fih u hu fina, għax tana mill-Ispirtu tiegħu. U aħna rajna u nixhdu illi l-Missier bagħat l-Iben bħala s-Salvatur tad-dinja. Kull min jistqarr illi Ġesù hu Bin Alla, Alla jgħammar fih u hu f’Alla. U allura aħna għarafna u emminna l-imħabba li Alla għandu għalina. Alla hu mħabba, u min jgħammar fl-imħabba jgħammar f’Alla, u Alla jgħammar fih” (1 Ġwanni 4:12-16).

L-imħabba hi dak il-ġojjell ewlieni fin-natura umana, imġedda fi Kristu, li tiddomanda biex tkun valutata kull fejn tinstab. 

Inkwantu r-relazzjonijiet tagħna ma’ ħaddieħor, l-imħabba mhux biss hi mimlija bil-benevolenza, iżda wkoll bil-benefiċjenza. Mhux biss trid, iżda tagħmel ukoll. L-imħabba li twessa’ l-qalb qatt ma ddejjaq l-id. Bniedem karitattevoli, iżda li mhuwiex safi, hu aħjar għal ħaddieħor milli għalih innifsu. 

Il-Kristjan ma jagħfasx fuq l-imħabba tant li jarmi l-verità; iżommhom bħala imprezzabbli t-tnejn. L-imħabba lejn Alla hi l-armatura tagħna kontra l-errur fatali. Minħabba li għandhom qlubhom privi mill-imħabba, in-nies jimlew moħħhom bl-iżball, u saħansitra bl-ereżija; opinjonijiet antiskritturali huma r-riżultat ta’ affezzjonijiet profani. 

Bin Alla ma ġiex biex jippossiedi mħuħna b’qabda opinjonijiet kiesħa, li jrawmu influwenza ta’ nġazz u passività fi qlubna. Kristu hu l-Imgħallem fil-ħajja, mhux fil-kulleġġ. L-aħjar dixxiplu tiegħu hu dak li qalbu tħabbat b’polz l-aktar pur, u taspira għall-Ġenna; mhuwiex dak li rasu tinseġ l-ifjen għanqbuta. 

Kristu jgħallimna nħobbu lil Alla bħala Alla. Jekk ir-rispett tiegħi lejn is-Salvatur jeżisti minħabba l-ħobżiet u l-ħut, qalbi tinġarr ’l hemm mal-qfief bil-loqom. Iżda jekk kapaċi nħobb ’l Alla għalli hu, bla motivi ulterjuri, din l-imħabba ttul lil hinn miż-żmien, u tegħleb il-mewt. Ftit huma dawk li jimxu warajh għall-imħabba; ħafna jimxu warajh biex jiddobbaw il-ħobż b’xejn. Ftit huma dawk li jsegwuh għall-eċċellenzi ġewwiena tiegħu, iżda bosta jsusu warajh għall-vantaġġi esterni tagħhom infushom. Ftit huma dawk li jsiru dixxipli biex jagħmilhom tajbin, mentri ħafna huma dawk li jsegwuh biex mingħalihom jagħmilhom kbar. 

Talba: “O Alla, int l-istess imħabba! Wassaltielna fl-għotja ineffabbli ta’ Ibnek stess, biex bih ngħixu quddiemek. Nesperjenzawha filli sawwabtha fina bl-Ispirtu s-Santu mogħti lilna. Ikkonvinċina illi mingħajr it-taħbit tagħna fl-imħabba ma nkunu xejn quddiemek ħlief żarżir u diskordja. Daħħalna kulma jmur f’armonija miegħek; għallimna nħobbu aktar u aktar. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...