Skip to main content

Kun Utli

“Tiġġudikawx, sabiex ma tkunux iġġudikati. Għax bl-istess mod kif tiġġudikaw se tkunu ġġudikati, u bil-kejl li tkejlu se jkun imkejjel lilkom. Għaliex tara l-iskalda f’għajn ħuk, imma ma tinnotax it-travu f’għajnek stess? Jew kif tista’ tgħid lil ħuk, ‘Ħallini nneħħilek l-iskalda minn għajnek,’ meta travu jinsab f’għajnek stess? Ja ipokrita, neħħi l-ewwel it-travu minn għajnek stess, u mbagħad tara sew biex tneħħi l-iskalda minn għajn ħuk” (Mattew 7:1-5). 

Kif ġieli smajt l-Ingliżi jitkellmu, min jgħammar fis-serer m’għandux iwaddab ġebel, u lanqas m’għandek tipponta lejn iċ-ċappatini ta’ ħaddieħor b’subgħajk inkallat. Min m’għandux qalb biex jgħin lanqas għandu dritt jikkritika, imma fir-realtà tal-ħajja, imqar l-iljun ikolli jiddefendi lilu nnifsu kontra d-dubbien. 

Hawn nista’ ndeffes ħrafa mill-pinna t’Eżopu. Ġove, Nettunu u Minerva darba kellhom kompetizzjoni bejniethom biex jiddeterminaw min minnhom kellu ħila jagħmel l-aktar ħaġa perfetta fid-dinja. Ġove għamel bniedem, Minerva għamlet dar, u Nettunu għamel gendus. 

Momus – dan kien għadu mhux itturufnat minn Olimpu – inħatar biex jiġġudika liema mill-kreazzjonijiet kellha l-ikbar mertu. Beda billi sab difett fil-gendus għax qrunu ma kinux taħt għajnejh u għaldaqstant ma setax jara meta kien jirromba bihom. Għadda għal fuq il-bniedem, u lanqas għoġbu, għax ma kellux tieqa f’ħobbu biex il-ħsibijiet u s-sentimenti ġewwiena tiegħu jkunu jistgħu jidhru. Finalment, resaq fuq id-dar u wara li kemmex xofftejh qal illi lanqas ma fiha preġju, għax m’għandhiex roti biex fil-każ li l-abitanti tagħha jiddejqu mill-ġirien antipatiċi, ikunu jistgħu jallargaw. 

Wara li Momus ippronunzja l-ġudizzji kollha tiegħu, Ġove keċċa lill-kritiku mis-smewwiet. Qallu, “Min hu ffissat biex isib id-difetti qatt ma jista’ jogħġbu xejn. Imma almenu, tmaqdarx ix-xogħlijiet ta’ ħaddieħor qabel ma tkun ħloqt xi ħaġa sura int innifsek!”

Jekk ivvilifikaw lill-Qaddis t’Alla u ttimbrawh bħala indemonjat u miġnun, m’għandix għalfejn nieħu għalija. “Ftakru fil-kelma li jien għidtilkom: ‘Qaddej mhux ikbar minn sidu.’ Jekk lili ppersegwitawni, għad jippersegwitaw lilkom ukoll” (Ġwanni 15:20). 

Frattant aħna, jekk għandna f’moħħna ngħaddu ’l quddiem u ntejbu s-soċjetà tagħna, il-qadi ta’ dmirijietna jmissu dejjem ikun indipendenti mill-opinjoni pubblika. Jekk ma nadottawx dil-linja nibqgħu ma nwettqu xejn, għax jekk noqogħdu nistennew sakemm il-ħaġa nagħmluha perfetta hekk li ħadd ma jsibilha difett, nibqgħu ma nagħmluha qatt. 

Talba: “Ja Sidi, la nista’ nbagħbas u lanqas nilgħab bil-verità tiegħek. Fi ħwejjeġ essenzjali tal-verità, nitolbok biex tagħmilni kolonna bla ma nċedi; fi ħwejjeġ sekondarji agħtini illi nitkellem u nisma’, biex ngħallem u nitgħallem; fi ħwejjeġ ta’ konvinzjoni għallimni nkun tolleranti bla ma nagħmel ħaqq minn ħaddieħor. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...