Skip to main content

Int Fina u Aħna Fik

“Hu jsaltan ukoll minn baħar sa baħar, u mix-xmara sa truf l-art. Dawk li jgixu fid-deżert jitbaxxew quddiemu, u l-għedewwa tiegħu jilagħqu t-trab. Is-slaten ta’ Tarsis u tal-gżejjer iġibulu rigali; is-slaten ta’ Xeba u Seba jagħtuh għotjiet. Iva, is-slaten kollha jqimuh; il-ġnus kollha jaqduh. Għax hu jeħles lill-fqir meta jsejjaħlu, u lill-imsejken ukoll, u lil dak li m’għandu ’l ħadd min jgħinu. Hu jkollu ħniena mid-dgħajjef u mill-fqir, u jsalva l-erwieħ tal-fqar. Hu jifdi lil ruħhom mill-qerq u mid-dnewwa, u għażiż ikun demmhom quddiemu” (Salmi 72:8-14). 

Il-batut jgħajjat; x’jista’ jagħmel iżjed? Alla jisma’ l-għajta tiegħu; x’hemm bżonn jagħmel iżjed? Jekk tinsab fil-bżonn, għajjat lill-Mulej, u ddumx, għax dan ikun għerf għalik. Tgħajjatx f’widnejn il-ħbieb, għax anke jekk jistgħu jgħinuk, jgħinuk għax il-Mulej jqawwihom biex jgħinuk. L-eqreb u l-eħfef triq hi li tirrikorri dritt għand il-Mulej, u tħalli l-għajta tiegħek titla’ quddiemu. Min jiġri dritt jiġri l-aħjar: iġri lejn il-Ħallieq, mhux lejn il-ħlejjaq. 

Forsi tgħid, “Jaħasra jien, m’għandi ebda ħabib; m’hemm ħadd min jgħinni.” Tant l-aħjar; tista’ tafda fuq Alla biex jissupplixxik u jagħtik b’xejn. Anke għall-bżonnijiet temporali, ittama f’Alla, għax jinteressah minn uliedu fil-ħwejjeġ għaddiena wkoll. Rigward il-bżonnijiet spiritwali tiegħek, li huma l-itqal, il-Mulej jisma’ l-għajta tiegħek, u jeħilsek u ma jħallikx nieqes.

Ja ħabib fqajjar, ipprova lil Alla sinjur tiegħek. O bniedem bla saħħa, mil fuq l-għajnuna tiegħu. Lili qatt ma ddiżappuntani, u ninsab ċert li miegħek jimxi l-istess. Ejja għandu bħala tallab, u Alla ma jirrifjutax milli jgħinek. Ippreżenta biss l-argument tal-grazzja tiegħu. 

Talba: “Ġesù, Sultan suprem u Sid ta’ kulma kien, hu u għad ikun, int ħarist lejn ix-xejn tagħna u frattant ilqajtna għandek. Mhux hekk biss, għamiltna sinjuri għax affermajtilna li kulma hu tiegħek hu tagħna; int fina u aħna fik. Grazzi tal-wegħda tremenda tiegħek: m’intix se tħallina nintilfu fi bżonnijietna.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj