Skip to main content

Imħabba Sorprendenti

“Tassew, int toqtol il-ħażin, o Alla; għalhekk tbiegħdu minni, ja rġiel tad-dmija. Għax huma jitkellmu kontrik bil-qerq, u l-għedewwa tiegħek jieħdu jismek għalxejn. M’għandix nobgħodhom, o Mulej, lil dawk li jobogħduk? M’għandix nistmellhom lil dawk li jqumu kontra tiegħek? Nobgħodhom bl-ikbar mibegħda; ngħoddhom b’għedewwa tiegħi. Għarbilni, o Mulej, u agħraf lil qalbi; ġarrabni, u kun af ħsibijieti; u ara jekk hemmx xi triq ħażina fija, u mexxini fit-triq ta’ dejjem” (Salmi 139:19-24).

Bħalma ragħaj ma jehdiex milli jobgħod ferħ ta’ lupu avolja jkun għadu ma ħabatx għan-nagħaġ, u bħalma l-bniedem iħares biċ-ċiera lejn serp għadu żgħir minkejja li għadu ma beżaqx semmu, hekk il-Mulej jittratta magħna, u bir-raġun. Jiġġudikana bħala denji tal-mewt minħabba n-natura perversa u mniġġsa fina, u dan minn ġuf ommna, minħabba x-xeħta għad-dnub maħduma fina. David jistqarr: “Ara, jien kont imsawwar fil-ħażen, u fid-dnub nisslitni ommi” (Salmi 51:5).

Għax meta Adam dineb, billi kien ir-rappreżentant tagħna lkoll, miegħu u fih Alla jqis li dinbet l-umanità. “Għalhekk, bħalma daħal id-dnub fid-dinja permezz ta’ bniedem wieħed, u l-mewt permezz tad-dnub, u hekk il-mewt għaddiet għall-bnedmin kollha, peress li kollha dinbu – għax id-dnub kien fid-dinja qabel ma ngħatat il-liġi, imma d-dnub mhux magħdud meta m’hemmx liġi” (Rumani 5:12-13). 

Mela kieku l-Mulej kellu jikkundannana lkoll, ma kien ikun qed jagħmlilna xejn inġustizzja, imma jroddilna biss dak li jistħoqqilna fin-natura tagħna. Allura meta jgħid bla ħabi, “Ħabbejt lil Ġakobb, imma bgħadt lil Għeżaw” (Rumani 9:13), l-għaġeb jew sorpriża m’għandhiex tkun illi jobgħod lil xi midinbin, bħalma kien Għeżaw, iżda illi jħobb lil xi wħud, li ma ħaqqhomx imħabbtu. Ovvjament, il-bnedmin jippretendu li Alla hu obbligat iħobbhom, avolja tilfu l-qagħda tagħhom quddiemu minħabba d-diżubbidjenza lejh. Fil-ġustizzja tiegħu Alla jkollu jiġġudika u jmantni qdusitu.

Frattant Alla afferma kemm-il darba illi ma jieħu ebda pjaċir bit-telfien tal-ħżiena. Ir-rabja tiegħu, bħat-tempju ta’ Dagon li Sansun waqqa’ fuq rasu stess, ma tinżilx fuqna ħlief meta niġbduha fuqna nfusna bi dnubna. U bħalma d-dispjaċir ta’ sultan iqanqal lis-sudditi kontra l-għadu tiegħu, hekk id-dispjaċir divin iqabbad il-ħlejjaq tiegħu kontra l-midneb. 

Talba: “O Alla qaddis, tabilħaqq ma niħdux gost meta naraw midinbin jisfidawk, jiħħielqu bik u saħansitra jaffermaw illi lanqas biss teżisti. Int tissaportihom, però nafu illi appena jmutu fi dnubiethom ma jsibu xejn mingħandek ħlief għadab u qilla, għax int ma tiffrankahiex lill-ħatja. Grazzi, Mulej, talli int ħabbejtna bħalma ħabbejt lil Ġakobb, sabiex l-għan tiegħek skont l-għażla jibqa’. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...