Skip to main content

Imħabba Sorprendenti

“Tassew, int toqtol il-ħażin, o Alla; għalhekk tbiegħdu minni, ja rġiel tad-dmija. Għax huma jitkellmu kontrik bil-qerq, u l-għedewwa tiegħek jieħdu jismek għalxejn. M’għandix nobgħodhom, o Mulej, lil dawk li jobogħduk? M’għandix nistmellhom lil dawk li jqumu kontra tiegħek? Nobgħodhom bl-ikbar mibegħda; ngħoddhom b’għedewwa tiegħi. Għarbilni, o Mulej, u agħraf lil qalbi; ġarrabni, u kun af ħsibijieti; u ara jekk hemmx xi triq ħażina fija, u mexxini fit-triq ta’ dejjem” (Salmi 139:19-24).

Bħalma ragħaj ma jehdiex milli jobgħod ferħ ta’ lupu avolja jkun għadu ma ħabatx għan-nagħaġ, u bħalma l-bniedem iħares biċ-ċiera lejn serp għadu żgħir minkejja li għadu ma beżaqx semmu, hekk il-Mulej jittratta magħna, u bir-raġun. Jiġġudikana bħala denji tal-mewt minħabba n-natura perversa u mniġġsa fina, u dan minn ġuf ommna, minħabba x-xeħta għad-dnub maħduma fina. David jistqarr: “Ara, jien kont imsawwar fil-ħażen, u fid-dnub nisslitni ommi” (Salmi 51:5).

Għax meta Adam dineb, billi kien ir-rappreżentant tagħna lkoll, miegħu u fih Alla jqis li dinbet l-umanità. “Għalhekk, bħalma daħal id-dnub fid-dinja permezz ta’ bniedem wieħed, u l-mewt permezz tad-dnub, u hekk il-mewt għaddiet għall-bnedmin kollha, peress li kollha dinbu – għax id-dnub kien fid-dinja qabel ma ngħatat il-liġi, imma d-dnub mhux magħdud meta m’hemmx liġi” (Rumani 5:12-13). 

Mela kieku l-Mulej kellu jikkundannana lkoll, ma kien ikun qed jagħmlilna xejn inġustizzja, imma jroddilna biss dak li jistħoqqilna fin-natura tagħna. Allura meta jgħid bla ħabi, “Ħabbejt lil Ġakobb, imma bgħadt lil Għeżaw” (Rumani 9:13), l-għaġeb jew sorpriża m’għandhiex tkun illi jobgħod lil xi midinbin, bħalma kien Għeżaw, iżda illi jħobb lil xi wħud, li ma ħaqqhomx imħabbtu. Ovvjament, il-bnedmin jippretendu li Alla hu obbligat iħobbhom, avolja tilfu l-qagħda tagħhom quddiemu minħabba d-diżubbidjenza lejh. Fil-ġustizzja tiegħu Alla jkollu jiġġudika u jmantni qdusitu.

Frattant Alla afferma kemm-il darba illi ma jieħu ebda pjaċir bit-telfien tal-ħżiena. Ir-rabja tiegħu, bħat-tempju ta’ Dagon li Sansun waqqa’ fuq rasu stess, ma tinżilx fuqna ħlief meta niġbduha fuqna nfusna bi dnubna. U bħalma d-dispjaċir ta’ sultan iqanqal lis-sudditi kontra l-għadu tiegħu, hekk id-dispjaċir divin iqabbad il-ħlejjaq tiegħu kontra l-midneb. 

Talba: “O Alla qaddis, tabilħaqq ma niħdux gost meta naraw midinbin jisfidawk, jiħħielqu bik u saħansitra jaffermaw illi lanqas biss teżisti. Int tissaportihom, però nafu illi appena jmutu fi dnubiethom ma jsibu xejn mingħandek ħlief għadab u qilla, għax int ma tiffrankahiex lill-ħatja. Grazzi, Mulej, talli int ħabbejtna bħalma ħabbejt lil Ġakobb, sabiex l-għan tiegħek skont l-għażla jibqa’. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj