Skip to main content

Il-Prova

“F’dan teżultaw bil-kif, avolja għal ftit ħin bħalissa, jekk jeħtieġ, qed titnikktu b’tiġrib varju, sabiex l-ipprovar tal-fidi tagħkom – iżjed prezzjuża mid-deheb, li jinqered allavolja hu ttestjat bin-nar – tinstab ġenwina u tirriżulta għat-tifħir, il-glorja u l-unur fir-rivelazzjoni ta’ Ġesù Kristu. Għalkemm ma rajtuhx, tħobbuh; u għalkemm bħalissa ma tarawhx, temmnu fih u teżultaw b’ferħ inesprimibbli u glorjuż, filwaqt li tottienu r-riżultat tal-fidi, is-salvazzjoni t’erwieħkom” (1 Pietru 1:6-9).

L-oriġni u l-għan primarju tal-ħajja soċjali huma l-konservazzjoni, l-iżvilupp u l-perfezzjoni tal-enti uman, biex ma’ sħabu u mingħandhom isib l-għajnuna biex jirrealizza b’akkuratezza d-domandi u l-valuri tal-fidi u l-kultura stabbiliti mill-Kreatur għal kull individwu u kull komunità. Is-soċjetà hi mibnija fuq l-afdar, u l-afdar fuq il-konfidenza fl-integrità ta’ ħaddieħor.

Għaldaqstant, mhux l-edukazzjoni, mhux il-politika, mhux l-ekonomija, hija r-rimedju għad-dinja, iżda l-formazzjoni ta’ karattru san li jservi ta’ partiketta u sies għal kulma jsir taħt ix-xemx. Nemmen li t-tama ewlenija tas-soċjetà tagħna hi l-karattru individwali, karattru li jibda jiġi mibni b’konverżjoni ġenwina u jibqa’ jimmiljora ruħu, għax il-karattru ma jiġix ippakkjat u lest, kemm tadottah istantanjament, imma hu maħluq farka farka, jum wara jum, sikwit b’mod imperċettibbli. 

Fl-aħħar analiżi tiegħu, il-karattru hu biss il-konswetudini kontinwata fit-tul, li taqbel mal-umanità tagħna. Hu prodott fil-manifattura tremenda tad-dmir kwotidjan. Wettaq il-vokazzjoni tiegħek, u tkun qed issaħħaħ il-karattru, il-marka indelibbli x’int u x’m’intix, għaliex huwa evidenti li d-dinja tagħna hi ħanut tal-ħaddied, u kull wieħed minna hu inkwina jew inkella mazza. 

Kulma jien fil-privat ma jistax jibqa’ mistur fit-tul. Jekk naġixxi żmerċ mill-bieb ’il ġewwa ma nippretendix li se nkun aħjar fil-komportament pubbliku. Għall-apparenza, jista’ jkun nilgħabha taċ-ċivili u manjeruż, imma essenzjalment għadni l-istess. Jekk naqa’ fil-baxxezzi taħt is-saqaf tiegħi, m’inix se noħroġ bl-unuri fil-misraħ. 

Jekk niċċaħħad mill-assi u l-beni tiegħi, ma jkun intilef virtwalment xejn. Jekk nherri saħħti, inkun tlift xi ħaġa. Jekk ngħarraq il-karattru, inkun tlift kollox. Il-karattru jagħmilni onorabbli. Jekk naħdem il-parti tiegħi sewwa, hemm hu l-unur tiegħi. Avolja tkun parti modesta, m’għandix mniex nistħi. Kull min iservi ’l Alla huwa onorabbli; l-iżgħar qaddej tiegħu hu stmat quddiemu aktar mill-kbarat dinjija. L-istat tal-qalb, l-atteġġjament tagħha lejn Alla, tifforma l-unur veru tagħna. Mingħajr l-opinjonijiet tan-nies dwarna ngħaddu faċilment. Meta jkun il-Mulej innifsu li jonorana, imbagħad ħa nkunu lesti biex nirċievu l-unur, imma mhux b’mod prematur. Qabel inkunu manifestati bħala wliedu, hemm il-prova. 

Talba: “Missier smewwieti, ma tagħmel xejn kapriċċjożament. Meta tipprovani noħroġ safi. Mingħajr prova ma nkunx naf xi nsarraf. Biss kun ħanin miegħi u weżinni tul il-prova biex la niddiżonora lilek, la lin-nies madwaru u lanqas inweġġa’ lili nnifsi, f’ġieħ Ibnek il-Maħbub. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...