Skip to main content

Saħħa Fiżika u Spiritwali

“Namarlek taħt ħalfa solenni, fil-preżenża t’Alla u ta’ Kristu Ġesù u tal-anġli magħżulin, sabiex iżżomm dawn l-istruzzjonijiet mingħajr preġudizzji u ma tagħmel xejn bil-favoritiżmu. Tpoġġi jdejk fuq ħadd bl-għaġla, u lanqas tixxierek fi dnubiet ħaddieħor. Żomm lilek innifsek safi. Tixrobx iżjed ilma biss, iżda uża daqsxejn inbid minħabba l-istonku u l-mardijiet spissi tiegħek. Id-dnubiet ta’ xi nies huma pjuttost ovvji, u jmorru quddiemhom għall-ġudizzju; għal xi wħud oħra, dnubiethom isegwuhom wara. Bl-istess mod, l-opri t-tajbin ukoll huma evidenti, u anke dawk li huma xort’ oħra ma jistgħux ikunu moħbijin” (1 Timotju 5:21-25).

Il-priżervazzjoni tas-saħħa fiżika hi wieħed mid-doveri tiegħi, dover li bħad-doveri l-oħra ġieli traskurajt. Daqshekk ieħor wieħed jista’ jmur fl-estrem l-ieħor u jqis saħħtu bħala alla tiegħu. It-triq tan-nofs tiddettali illi teżisti moralità fiżika, bħalma hemm moralità spiritwali, avolja xi wħud donnhom jaġixxu inkonxji ta’ dawn ir-realtajiet. Minħabba f’hekk Pawlu jagħti parir lill-kollega tiegħu biex jieħu ħsieb saħħtu. 

La naffordjaw ninsew li qed ngħammru f’ġisem u lanqas mhu lant nikkonsidrawh bħallikieku kollox. Jingħad li s-saħħa hi l-ikbar fost il-possedimenti kollha. “L-aqwa li b’saħħitna,” jgħidulek. Ċabattin pallidu aħjar minn sultan marid, jirraġunaw. Is-saħħa hi barka tremenda, ovvjament – bl-eċċezzjoni tal-mard, għax bil-mard nitgħallmu ħwejjeġ li altrimenti jibqgħu mistura minna. Il-mard ma nfittxuhx. Meta jżurna, però, Missierna kapaċi jaqilbu għall-avvanz ħolistiku tagħna. 

Frattant tajjeb ninkludu l-ingredjenti komuni għas-saħħa u għomor twil, ċoè, l-arja safja, ansjetà mill-inqas, temperanza f’kollox, u ħidma fejjieda. Din tal-aħħar importanti. Bħalma magna tissaddad jekk ma tiffunzjonax regolarment, hekk ġisimna jitherra jekk ma nħaddmuhx, anke b’taħriġ sportiv, u moħħna nġebbduh sal-limiti tiegħu. 

Mixja kuljum jgħidu tagħmel bagatella ġid; xejn xejn titgħallem tosserva affarijiet interessanti li altrimenti jaħarbu mill-attenzjoni tiegħek. M’hemm ebda mogħdija rjali biex tipproteġi saħħtek, ħlief billi ssegwi d-dettami tas-sens komun. Imma meta l-mira tiegħek tkun illi ssir persuna eċċellenti, skont il-ħidma tal-grazzja fik, tkun diġà qed tutilizza l-aħjar preskrizzjoni biex iżżomm moħħ san f’ġisem san.

Talba: “Mulej, sew jekk għandi saħħa dgħajfa jew qawwija, irrid inħobbok b’saħħti kollha. Kulma tagħnini bih jien nixtieq illi nroddulek lura, biex inkun tabilħaqq sagrifiċċju ħaj li jogħġbok, filwaqt li nroddlok ħajr talli sostnejtni matul is-snin. Infaħħrek għall-fedeltà tiegħek lejja; tabilħaqq hi ġdida kull filgħodu. U l-ħniniet tiegħek ma jonqsu qatt! Iġġeddidhomli kull filgħodu. Int sehmi, u allura nittama fik dejjem. Ħalleluja!” 

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...