Skip to main content

Il-Bniedem Kbir?

“Imbagħad deherlu anġlu tas-Sid, wieqaf fuq il-lemin tal-artal tal-inċens. Malli rah, Żakkarija kien iddisturbat u qabdu l-biża’. Imma l-anġlu qallu, ‘Tibżax, Żakkarija, għaliex il-petizzjoni tiegħek instemgħet, u martek Eliżabetta se tilidlek iben, u int issejjaħ ismu Ġwanni. Bih ikollok ferħ u eżultanza, u ħafna se jifirħu bi twelidu. Għax se jkun kbir f’għajnejn is-Sid, u qatt m’għandu jixrob inbid jew likur ieħor. Għad ikun mimli bl-Ispirtu s-Santu mqar meta jkun għadu f’ġuf ommu. Hu se jdawwar ħafna minn ulied Iżrael lejn is-Sid Alla tagħhom. Huwa dan li se jmur quddiemu fl-ispirtu u s-setgħa t’Elija, biex ‘idawwar qlub il-missirijiet lejn it-tfal,’ u d-diżubbidjenti għall-għerf tal-ġusti, ħalli hekk jipprepara għas-Sid nies imħejjija’” (Luqa 1:11-17).

Il-kobor tal-bniedem jitkejjel fir-rieda tiegħu illi jibqa’ fiċ-ċkunija tiegħu; ikun lest jonqos biex jikber Sidu fl-istima tan-nies. Xi persuni tlaqqmu bit-titlu ta’ kbir: Alessandru l-Kbir, Katerina l-Kbira, Erodi l-Kbir. Imma ħadd mhu leġittimament kbir jekk mhuwiex twajjeb. Trid tkun kbir fil-virtù biex tkun tabilħaqq kbir, altrimenti t-titlu tiegħek jservi aktar ta’ tmasħir milli indikazzjoni ta’ xi preġju mixtieq. 

Apparti r-rabta u s-sottomissjoni tiegħu lejn Sidu, il-pedament essenzjali, il-bniedem kbir jingħaraf mill-ġenerożità fl-intenzjoni tiegħu, is-sensittività lejn sħabu l-bnedmin fl-eżekuzzjoni tal-pjan, u finalment il-moderazzjoni tiegħu fis-suċċess. Ma jitlifx rasu fl-arroganza jew jistaħba wara umiltà falza. Hu kbir għax rebaħ fuqu nnifsu billi ħalla lis-Sid Suprem itaħħtu għas-servizz tiegħu. Il-kobor tiegħu jikkonsisti mhux billi jkun setgħan, imma fl-użu xieraq ta’ setgħetu. Fl-aħħar mill-aħħar mhijiex setgħetu per se, imma poter spiritwali investit fih. 

Il-bniedem ma jitwilidx kbir imma jista’ jsir kbir. Dan iwettqu eżattament fil-grad li bih jirsisti għall-benesseri u l-avvanz tal-ġens uman, ċoè jservi lill-ġirien immedjati tiegħu. Jista’ jagħti l-każ li qatt ma ttawwal mir-raħal tiegħu ’l barra, u xorta waħda jikseb isem ta’ kobor. Għax il-kobor huwa wkoll ta’ dak id-dudu tal-ħarir, insinifikanti u sieket, li jagħmel xogħlu minn mument għall-ieħor u minn siegħa għall-oħra, bla ma jiġbed l-attenzjoni tal-ġurnalisti u bla ma jissemma fil-kronaka. 

Meta nidentifikaw ruħna ma’ kawża kbira, neċessarjament niżviluppaw dik il-laqta ta’ kobor veru. M’hemm ebda kawża ikbar milli nistinkaw biex tiġi stabbilita s-saltna ta’ Kristu fuq l-art, ċoè, il-gvern ruħani tiegħu fi qlub in-nies, fil-ġustizzja, fil-ferħ u s-sliem. Għat-twettiq ta’ aġenda bħal din qalbna tkun imkebbsa, imsaħħna b’fervur ispirat mill-verità. Impenn kajman ma jwassal imkien, u ebda proġett kbir ma jseħħ mingħajr entużjażmu. 

Talba: “Mulej Ġesù, agħmel illi jkollna l-istess mira tal-Battista, meta qal, ‘Hu jeħtieġ jikber imma jien jeħtieġli nonqos.’ Int il-preminenti; aħna sempliċement servi tiegħek. Għax meta tabilħaqq inservu nkunu kbar f’għajnejk, u dan ikun biżżejjed għalina. Ħa nkunu kuntenti fir-rwol li tajtna x’inwettqu. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj