Skip to main content

Bil-Ħlewwa Jew Bil-Ħatar?

“Issa nitolbu ’l Alla biex ma tagħmlu ebda ħażen. Mhux sabiex aħna nidhru bħala approvati, iżda sabiex intom tagħmlu s-sewwa, u dan avolja aħna nkunu nidhru bħala diżapprovati. Għax ma nistgħu nagħmlu xejn kontra l-verità, iżda biss favur il-verità. Nifirħu kull meta aħna nfusna dgħajfin imma intom setgħanin; u dan nitolbu, għall-perfezzjonament tagħkom. Minħabba f’hekk qed nikteb dawn il-ħwejjeġ meta jien assenti, sabiex meta nkun preżenti ma jkollix għalfejn nittratta magħkom severament, skont l-awtorità li s-Sid tani għall-edifikazzjoni u mhux għad-demolizzjoni tagħkom. Finalment, l-aħwa, ifirħu. Immiraw għall-perfezzjoni, isimgħu mill-appell tiegħi, kunu fehma waħda, għixu fis-sliem. U Alla tal-imħabba u tas-sliem se jkun magħkom. Sellmu ’l xulxin b’bewsa qaddisa. Isellu għalikom il-qaddisin kollha. Il-grazzja tas-Sid Ġesù Kristu, u l-imħabba t’Alla, u x-xirka tal-Ispirtu s-Santu jkunu magħkom ilkoll” (2 Korintin 13:7-14).

Mexxej fi knisja għandu awtorità reali u huwa mistenni minnu li jħaddimha meta meħtieġ. Imma l-imħabba timmotivana lkoll biex ninqdew bil-ħlewwa, bil-ġentilezza u l-persważjoni raġunevoli aktarx milli azzjoni drastika li pjuttost tweġġa’ u tinżel morra ma’ ħafna. Elija kien kuraġġjuż, bla moderazzjoni; Eli kien moderat ma’ wliedu Ħofni u Fineħas (ma ċanfarhomx iebes meta kien hemm bżonn). Il-linja medjana jurihielna Ġesù Kristu: qlubija b’moderazzjoni. Pawlu tgħallem ikun moderat filwaqt li l-kuraġġ qatt ma naqsu biex jittratta l-għaqqux li jinqala’. Mexxejja bħalu huma valutati. 

Naraw kif filwaqt li jafferma l-awtorità tiegħu jippreferi l-mogħdija tenera, temperata, ġentili, għalkemm l-għażla ta’ x’jadotta tibqa’ f’idejn il-knisja. Juża espressjonijiet diversi ta’ moderazzjoni, indulġenza, tenerezza u manswetudni. Jippreferi jidher skwalifikat hu nnifsu, imbasta l-Korintin jindmu. It-talb sikwit huwa s-soluzzjoni ta’ dilemmi li altrimenti ma jkunx hemm soluzzjoni għalihom. Alla huwa l-qorti finali tal-appell tagħna, għalkemm it-talb ma jagħtina ebda skuża għall-passività. 

Pawlu jaf il-limiti imposti fuqu, u ma jażżardax imur ’l hemm minnhom: kull azzjoni tiegħu tippromwovi l-verità tal-evanġelju; kull pass li jieħu bil-għan li l-knisja tkun imsaħħa. Dal-prinċipju kien mgħerreq sew fih. Ħasra li xi mexxejja tal-knejjes li ġew wara ttrasgredew dil-linja ta’ moderazzjoni, u nqdew bl-awtorità tagħhom biex jgħakksu flok jaġevolaw il-poplu t’Alla. Għalih is-saħħa u l-kompletezza tal-fidili kienet prijorità, akkost li jkun dgħajjef hu. Jittratta magħhom bi spirtu ta’ patrijott għas-saltna t’Alla: ħa jkun tellief hu, l-aqwa li l-knisja tkun rebbieħa. Jeżisti għall-knisja, mhux il-knisja teżisti għalih. X’attitudni eċċellenti! X’każ ta’ emulazzjoni joffrielna!

Mill-aktar fis possibbli jrid li l-iżgangat jissoda u l-imgħawweġ jiddritta. Jippreferi ma jkollux għalfejn ixejjer il-ħatar tad-dixxiplina. Jekk l-ulied jaslu biex jirranġaw waħidhom, mingħajr indħil mill-ġenituri, tant l-aħjar! Jerġa’, l-ulied aħjar tfehimhom bil-kelma t-tajba milli bis-sawt. Imma jekk ma jridux jifhmu, x’alternattiva jkun fadal? Ebda missier ma jieħu pjaċir isawwat, anzi, is-sawt ixarrbu bid-dmugħ tiegħu stess biex iweġġa’ inqas. Amor vincit omnia – l-imħabba dejjem tirbaħ.

Talba: “Ħa nkunu imitaturi tiegħek, Mulej ħanin. Ikkonvinċina illi l-eżortazzjoni, l-appell, it-traħħim u r-rikjesta, preżentati urġentement u jaħarqu, għandhom ħabta jolqtu l-kuxjenza aktar minn leġislazzjoni riġida, inflessibbli u tirannika. Qawwina biex inkunu kapaċi nitbaxxew ħa nwieżnu lill-oħrajn. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...