Skip to main content

Nagħti Ħajti Għan-Nagħaġ

“Għalhekk Ġesù reġa’ qal, ‘Tassew, tassew ngħidilkom, jien hu xatbet in-nagħaġ. Dawk kollha li ġew qabli huma ħallelin u briganti, iżda n-nagħaġ ma semgħuhomx. Jien hu x-xatba. Jekk xi ħadd jidħol minni se jkun salvat. Jidħol u joħroġ, u jsib il-mergħa. Il-ħalliel ma jiġix ħlief biex jisraq u joqtol u jeqred. Jien ġejt sabiex ikollhom il-ħajja u jkollhom sal-milja tagħha. Jien hu r-ragħaj it-tajjeb. Ir-ragħaj it-tajjeb jagħti ħajtu għan-nagħaġ.’...Ġesù weġibhom, ‘Għidtilkom u ma temmnux. L-opri li jien nagħmel f’isem Missieri, dawn jixhdu dwari, iżda intom ma temmnux għax m’intomx min-nagħaġ tiegħi’” (Ġwanni 10:7-11,25-26).

Kristu wettaq fidwa partikolari, mhux, kif jassumu ħafna, fidwa ġenerali għall-umanità kollha indiskriminatament. Kieku hi fidwa għall-bnedmin kollha, hi biss fidwa teoretika, bla ma attwalment issalva lil kulħadd. Aktarx, kif jagħti prova konklużiva John Owen f’waħda mit-teżijiet ewlenin tiegħu, “Kristu miet għall-magħżulin kollha t’Alla.” Kristu sofra l-għadab divin li kien dovut lill-magħżulin minħabba dnubiethom. Mhux kulħadd hu salvat bil-mewt ta’ Kristu, imma dawk kollha salvati huma salvati bil-mewt ta’ Kristu. 

Hemm konkordanza ħelwa bejn il-ħidma tal-Missier u l-Iben għas-salvazzjoni tagħna. Ladarba l-Missier għażel lil dawn u mhux lil dawk għas-salvazzjoni, l-Iben ma jistax ikun li miet għal nies li l-Missier qatt ma ħatar għalih innifsu. Jekk il-Missier għażel xi wħud u mhux lill-oħrajn għall-ħajja eterna, allura jidher ċar li l-għan primarju tar-riparazzjoni ta’ Kristu kien illi jirbaħ lill-magħżulin għalih innifsu. 

Dan insostnuh fi qbil max-xhieda biblika. Nisimgħu kif Kristu ħabb lill-knisja, u ta lilu nnifsu għaliha. Kienet il-knisja t’Alla li huwa xtara b’demmu stess, mhux lill-umanità kollha. Kif asserixxa hu stess, Bin il-bniedem ġie biex jagħti ħajtu bħala riskatt għal ħafna (Mark 10:45), mhux għal kulħadd. U darb’ oħra jgħid: “Nagħti ħajti għan-nagħaġ,” mentri ftit wara, fl-istess kuntest jgħid lil xi semmiegħa tiegħu, “Intom m’intomx minn nagħaġ tiegħi.”

Hawn, mela, għandna punt ta’ diverġenza bejn il-Kalviniżmu u l-Arminjaniżmu. Il-Kalvinisti jgħidu li Kristu miet biex jagħmel is-salvazzjoni attwali u ċerta għan-nies magħżula tiegħu, filwaqt li l-Arminjani jgħidu li Kristu miet biex jagħmel is-salvazzjoni possibbli għal kulħadd. Il-Kalvinisti jillimitaw l-estensjoni tas-sagrifiċċju ta’ Kristu billi jgħidu li ma japplikax għal kull bniedem. L-Arminjani jillimitaw il-qawwa tal-istess sagrifiċċju; jgħidu li fih innifsu attwalment ma jsalva lil ħadd. Għall-Kalvinist ir-riparazzjoni mwettqa minn Kristu hi bħal briġġ dejjaq li jaqsam minn naħa għall-oħra tax-xmara. Għall-Arminjan hu briġġ kbir u wiesa’ li jwassal biss sa nofs ix-xmara. 

Mela ejja ma nemmnux l-evanġelju modern, li jgħid illi għandek ċans issalva. Jekk għandek ċans issalva għandek ukoll ċans ta’ dannazzjoni eterna. 

Kif jgħid J.I. Packer, “Ma nkunux rajna t-tifsira sħiħa tas-salib jekk ma nkunux rajnieh bħala ċ-ċentru tal-vanġelu, flankjat minn naħa waħda bl-inabbiltà totali tal-bniedem u l-għażla bla kondizzjoni t’Alla, u fuq in-naħa l-oħra bil-grazzja irreżistibbli u l-priżervazzjoni finali tal-fidili.”

Talba: “Mulej Ġesù, int Jaħwe li ssalvana u tiġborna fi ħdanek biex hemm insibu sigurtà eterna. Int il-Ħabbej tal-maħturin t’Alla li għalihom mitt biex tqaddishom u tnaddafhom bil-ħasil tal-ilma bil-Kelma. Int il-Ħellies suprem li tagħti ħajtek għal ħbiebek. Int ir-Ragħaj it-Tajjeb li tmidd ħajtek għan-nagħaġ tiegħek, biex issalvahom mill-qirda. Lilek nattribwixxu kull mertu, u mingħandek nirrikonoxxu li nirċievu kull barka. Ilqa’ t-tifħir ta’ fommna, u l-ubbidjenza tagħna lejk bħala s-Sid ġdid tagħna.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj