“Imbagħad jgħid ukoll lil dawk fuq ix-xellug, ‘Itilqu minn quddiemi, ja misħutin, fin-nar etern ippreparat għax-xitan u l-anġli tiegħu. Għax kont bil-ġuħ u ma tajtunix niekol, għatxan u ma sqejtunix, kont barrani u ma lqajtunix, għarwien u ma leffiftunix, marradi u fil-kalzri u ma żortunix.’ Imbagħad iwieġbu huma wkoll, ‘Ja Sid, meta rajniek ġewħan jew għatxan jew barrani jew għarwien jew marradi jew fil-kalzri, u ma servejniekx?’ Imbagħad iweġibhom, ‘Tassew ngħidilkom, daqskemm m’għamiltux ma’ wieħed minn dawn l-iżgħar, lanqas m’għamiltu miegħi.’ U dawn għad imorru fil-kastig etern, imma l-ġusti fil-ħajja eterna” (Mattew 25:41-46).
Waqt li l-Ġenna nistgħu nqabbluha ma’ għolja, l-Infern jixbah ħofra. L-Infern hu ċ-ċentru li fih il-linji kollha tad-dnub u l-miżerja jikkonverġu. Hu s-sikka li fuqha l-iġfna tal-piraterija morali jinkaljaw. Hu t-tmiem inevitabbli għall-istinat u l-ġifa, bħalma x-xmajjar eventwalment jarmu ilmijiethom fl-ibħra vasti, u bħalma x-xmajjar, meta jispiċċaw fil-baħar, jitilfu l-ismijiet individwali tagħhom u jsiru magħrufa biss bħala l-baħar, hekk ukoll, il-ħażen ta’ dil-ħajja, meta jirriżolvi ruħu, jinsa l-ismijiet privati tiegħu – adulterju, idolatrija, serq, qtil, gideb, għira, mibegħda – u jsir magħruf biss bħala Infern.
Hemm, fl-Infern, jiddominaw id-dlam, in-nar u l-ktajjen: lingwaġġ figurattiv li ċertament jagħtina x’nifhmu li r-realtà nfisha hi wisq agħar milli kif inġarrbu dawn il-ħwejjeġ hawnhekk.
L-agħar fattur hu dan: l-Infern jibqa’ sakemm tibqa’ l-Ġenna, għal tul l-eternità. It-turmenti tal-mitlufa jdumu għal dejjem. Għal dejjem! Kieku d-dinja u l-baħar kollu kienu ramel, u kull miljun sena jiġi għasfur u jnaqqar ramla ċkejkna waħda, jgħaddi ħafna żmien qabel il-munzell enormi tar-ramel jispiċċa. Frattant, kieku wara dak iż-żmien kollu l-indannati jkunu jistgħu jinħelsu, kien ikun hemm xi tama, imma “d-duħħan tat-turment tagħhom jitla’ għal dejjem ta’ dejjem, u ma għandhomx mistrieħ la billejl u lanqas bi nhar” (Rivelazzjoni 14:11). “Id-duda tagħhom ma tmutx, u n-naf ma jintefiex” (Mark 9:46). “Għal dejjem” hi pronunzja li taqsam il-qalb.
Talba: “Kemm hu importanti, Missier, illi nżommu lilna nfusna f’imħabbtek waqt li nistennew bil-ħerqa l-miżerikordja ta’ Sidna Ġesù biex nitwasslu għall-ħajja eterna. Frattant seddaq fina dik il-kumpassjoni lejn il-mitlufa biex bl-evanġelju naħtfuhom min-nar, u nħennu għal oħrajn bil-biża’, bla ma niddakkru mill-ħażen tagħhom, f’ġieħ ismek il-kbir.”
Comments