Skip to main content

Għix il-Vanġelu

“Intom tafuh dan, ħuti maħbubin: kull bniedem għandu jkun pront biex jisma’, dewwiem biex jitkellem u dewwiem għar-rabja, għax ir-rabja tal-bniedem ma tiksibx il-ġustizzja t’Alla. Għaldaqstant, neħħu kull ħmieġ morali u ħażen tant prevalenti, u bil-manswetudini ilqgħu l-kelma mħawla fikom, li kapaċi ssalva erwieħkom” (Ġakbu 1:19-21).

Taħlix saħħtek u ż-żelu tiegħek fil-fidi filli tiċċensura u tikkritika lil ħaddieħor. Min hu l-aktar bieżel fit-tmaqdir ta’ nies oħra hu dejjem l-inqas interessat filli jeżamina lilu nnifsu. Meta wieħed jiffissa filli jiġġudika jew jikkundanna lil sħabu jkun biss qed jipprovokahom għall-għadab. Hemm mod wieħed biss kif tista’ tqanqalhom fil-kuxjenza tagħhom, u dan hu b’komportament qaddis. Il-prattika tal-fidi, jum wara jum, tiġġudika kull persuna profana f’ħobbha stess.

Imma apparentement hu aktar sfidanti tgħix il-vanġelu milli tredden bi lsienek. Min iparla wisq, u ħsiebu biex jagħmel osservazzjoni dwar dan u dik, ma tantx jibqagħlu ħin biex jgħasses fuqu nnifsu. Ħajtu tintreħa. U Protestant merħi hu wieħed mill-iżjed persuni adatti fid-dinja biex jagħmel Rumanist strett. Jekk il-laxkezza tinvadi l-qalb, mhu xejn diffiċli għall-errur biex jinsinwa ruħu fil-moħħ. Qalb laxka tagħti kunsens għall-prinċipji merħija. 

Mela ħallik mill-paroli, u dawwar l-enerġija tiegħek kontra d-dnub. Min jipponta sebgħu lejn ħuh, għal kull ħaġa ta’ xejn, għandu jkun jaf illi hemm swaba’ oħra, inklużi tiegħu nnifsu, imdawrin proprjament lejh. Tratta dnubek qabel tinteressa ruħek biex tfejjaq lil ħaddieħor. 

Id-dnub użah kif jużak hu: tagħtihx nifs, għax hu ma jagħtikx nifs. Hu l-istrangulatur tiegħek, l-omiċida tal-ġens uman. Istmah, mela, kif għandu jkun stmat qattiel. Oqtlu qabel joqtlok, u avolja jġibek fil-qabar, bħalma ġab lil Sidek, ma jkunx kapaċi jżommok hemmhekk!

Talba: “Għinna, Missier, sabiex bl-Ispirtu tiegħek nimmortifikaw il-leblibiet u x-xewqat ħżiena li għadhom fina, fi ġlieda kontra r-ruħ. Agħtina l-kuraġġ biex inkunu stretti u nieħdu kwalunkwe azzjoni biex id-dnub progressivament jixxejjen fina, f’ġieħ il-passjoni, il-mewt u l-irxoxt ta’ Ibnek, is-Salvatur tagħna. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...