Skip to main content

Għalfejn Tiskansa l-Ħażen?

“Dawk li jgħixu skont in-natura midinba jiffissaw ħsiebhom fuq ħwejjeġ in-natura midinba, imma dawk li jgħixu skont l-Ispirtu jiffissaw ħsiebhom fuq ħwejjeġ l-Ispirtu. Moħħ il-bniedem midneb hu l-mewt, imma l-moħħ ikkontrollat mill-Ispirtu hu ħajja u sliem. Il-moħħ midneb hu ostili għal Alla, għax mhux sottomess għal-liġi t’Alla, u lanqas tabilħaqq ma jista’ jkun. Dawk kontrollati min-natura midinba ma jistgħux jogħġbu ’l Alla. Imma intom m’intomx kontrollati min-natura midinba iżda mill-Ispirtu, jekk infatti l-Ispirtu t’Alla jgħammar fikom. U jekk xi ħadd m’għandux l-Ispirtu ta’ Kristu, dan ma jappartenix għalih. Imma jekk Kristu hu fikom, għalkemm il-ġisem hu mejjet minħabba d-dnub, l-ispirtu tagħkom hu ħaj minħabba l-ġustizzja” (Rumani 8:5-10).

Bħalma d-deheb ikun fih xi impuritajiet u frattant xorta jissejjaħ deheb, u bid-dritt, hekk il-mifdija jibqagħlhom xi fdal ta’ dnub, iżda t-toqol tal-karattru tagħhom ixaqleb deċiżivament lejn il-qdusija. In-nagħaġ m’għandhomx ħabta jitmiegħku fil-ħama, imma kultant jaqgħu f’xi gandott bil-ħama. Il-ħnieżer iħobbu jistaħmu fil-ħmieġ lejh u nhar. 

Hekk, mela, nifhmu kif Kristjan jista’ jogħtor, jitfixkel u anke jixkana mal-art, iżda jqum u jissokta miexi fil-mogħdija tal-indiema evanġelika. Ix-xeħta ta’ qalbu hi lejn is-sewwa. L-iskop ta’ ħajtu hu l-glorja tas-Salvatur tiegħu. L-ambizzjoni determinata tiegħu hi li jogħġbu f’kollox. Kultant jaqa’, iva, imma kollox ma’ kollox hu sinċier, u Alla jagħraf lil niesu b’isimhom. 

Ir-reprobati mhumiex hekk. Meta ġie li jiskansaw id-dnub, jiskansawh għal motivi ulterjuri, mhux għall-glorja t’Alla. Fil-karnalità tagħhom, kultant, għal xi raġuni jew oħra, ifarfru jdejhom mid-dnub, avolja qalbhom tixxennaq għalih. Ġie li jinfirdu minn xulxin, għax hekk jara li jaqbillu, iżda b’ebda ħsieb ta’ divorzju permanenti. It-tattika tagħhom tixbah lill-baħħara fl-antik meta jinqabdu f’xi maltempata qalila. Il-baħrin, kontra qalbhom, jaqbdu jarmu l-kargu l-baħar, biex iħaffu l-bastiment li ma jmorrux jiffondaw b’kollox. 

Il-ħżiena, meta jidħlu f’xi kriża orribbli, u quddiemhom għandhom biss prospett werwieri, jarmu d-dnub għax jafu li jkun id-disfatta tagħhom. Pereżempju, jekk jimirdu f’daqqa b’xi marda għall-għarrieda, u jaħsbu dwar il-mewt u l-Infern, jafu li jekk ma jħaffux il-bastiment, jergħqu. Għalhekk tarahom jarmu l-użura tagħhom, l-immoralità, id-dagħa, is-sokor, is-serq u t-tbixkil, mhux għax jistmerru l-vizzju, iżda għax iħobbu lilhom infushom. Kieku fil-kalkolu tagħhom jistgħu jkomplu fi dnubiethom u fl-istess ħin jeħilsu mill-marda, ma jinfirdux minnhom, bħalma l-baħrin ma jarmu xejn kieku jkunu persważi li ma jarawx il-qiegħ. Wara li jagħmlu l-operazzjoni u jgħaddilhom kollox, normalment jerġgħu lura għall-faħx ta’ qabel, bħall-kelb li jirritorna biex jilgħaq il-vomtu tiegħu stess. 

Ħadd ma jista’ jiddetesta d-dnub ħlief dawk li jħobbu l-liġi t’Alla. Bniedem naturali jista’ jirrabja għal dnubu – għax ikun riegħxu, neffqu ħafna flus jew żvantaġġjah milli jieħu promozzjoni – iżda mhux kapaċi jobogħdu. Jista’ għal xi żmien jagħtih il-ġenb, iżda ma jistmerrux. Kieku veru jistmerru, jistmerr kwalunkwe manifestazzjoni tad-dnub.

Talba: “Missier smewwieti, int għoġbok tħawwel fina dispożizzjoni ġdida, radikalment differenti minn dik preċedenti. Ikkonvertejtna lejk; tajtna pjaċiri u motivi ġodda. Għamiltilna ċ-ċirkonċiżjoni fi qlubna, biex tikkawżana nimxu fil-mogħdija tal-preċetti tiegħek. O kemm nixtiequ illi din il-ħidma ta’ grazzja tiegħek fina ssir iżjed u iżjed evidenti. Kompli sawwarna fix-xbieha ta’ Ibnek Ġesù. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Rebbieħa Ma' Kristu

“Madankollu għandi naqra ħwejjeġ kontra tiegħek: għandek hemmhekk nies li jżommu mat-tagħlim ta’ Balgħam, li għallem lil Balak biex jitfa’ ostaklu quddiem ulied Iżrael, ħalli jieklu ikel sagrifikat lill-idoli, u jiffornikaw. Hekk int għandek ukoll lil dawk li bl-istess mod iżommu mat-tagħlim tan-Nikolajtin. Indem mela! Altrimenti se niġi għandek malajr u nikkumbatti kontrihom bix-xabla ta’ fommi. Min għandu widna, ħa jisma’ x’jgħid l-Ispirtu lill-knejjes. Lil min ivinċi nagħtih mill-manna l-moħbija. Nagħtih ukoll ġebla bajda, u fuq il-ġebla isem ġdid miktub li ħadd ma jafu ħlief min jirċeviha” (Rivelazzjoni 2:14-17). Qalb tiegħi, tqanqal biex tippersevera fit-taqbida qaddisa, għax il-premju tar-rebħa hu kbir. Illum nieklu mill-ikel smewwieti li jaqa’ madwar il-kampijiet tagħna, l-ikel li dejjem imantni ’ll-pellegrini fi triqthom lejn il-Kangħan. Iżda hemm merfugħ għalina fi Kristu Ġesù ikel spiritwali wisq ogħla, ikel li għalissa għadu moħbi mill-esperjenza tagħna. Fil-ġarra deh