Skip to main content

Il-Biża' tal-Mulej

“Il-proverbji ta’ Salamun, bin David, sultan ta’ Iżrael: biex il-bniedem jagħraf l-għerf u t-tagħlim, biex jifhem kliem ta’ dehen, biex jilqa’ tagħlim fuq l-għerf, fuq il-ħaqq, fuq is-sewwa, fuq l-onestà, biex jagħti l-għaqal lil min ma jafx, u liż-żgħażagħ tagħrif u dehen. L-għaref jisma’ u jżid fil-għerf tiegħu; ir-raġel intelliġenti jikseb pariri tajba; biex jifhem il-proverbji u t-tixbih, kliem l-għorrief, u t-taħdit mistur tagħhom. Il-biża’ tal-Mulej hu l-bidu tat-tagħlim, iżda l-boloh jistmerru l-għerf u t-twiddib” (Proverbji 1:1-7).

Mill-affarijiet ta’ did-dinja, il-ħsieb tal-Kristjan matur jintrefa’ kontinwament għall-avvenimenti futuri, in-Novissmi: mewt, ġudizzju, Infern u Ġenna. Dil-fidi li tara fil-bogħod iżżommna milli nitilfu l-perspettiva fit-tbatijiet u l-provi t’issa. 

Fil-Ġenna l-indikazzjonijiet ċari huma li se jkun hemm gradijiet ta’ premji. Bħala nies konvertiti, dnubietna huma maħfura u qatt m’aħna se nsofru l-pwieni tal-Infern, madankollu xorta waħda se nieqfu quddiem Kristu f’Jum il-Ġudizzju, biex nirċievu premijiet skont ma nkunu għamilna matul ħajjitna. Dakinhar inkunu regalati b’kuruni jew inkella nġarrbu telf. Il-ħajja ta’ kulħadd se tkun evalwata: it-tajjeb premjat u l-ħażen żvelat u kkundannat. 

Quddiem din il-prospettiva, Pawlu jirraġuna li, billi Alla hu tal-biża’, irridu nipperswadu lill-mitlufa biex jitilqu l-mogħdijiet midinba u jduru lejh, issa li għadu jissejjaħ il-jum. “Għax aħna lkoll jeħtieġ nidhru quddiem it-tribunal ta’ Kristu, sabiex kull wieħed jirċievi l-kumpensa għall-ħwejjeġ magħmula fil-ġisem, skont il-ħwejjeġ li jkun ipprattika, sew jekk tajjeb inkella ħażin. Mela billi nafu l-biża’ tas-Sid, nipprovaw nipperswadu lill-bnedmin” (2 Korintin 5:10-11).

Huwa lok ukoll li nwissu lil xulxin, bħala wlied Alla, biex ma nirrendux il-grazzja ineffettiva fina. “Billi nikkollaboraw m’Alla, neżortawkom biex ma tirċevux il-grazzja t’Alla fil-batal” (2 Korintin 6:1). 

Dan il-ministeru għandu jkun motivat, imqanqal u mwettaq fil-biża’ tal-Mulej. Dat-tip ta’ biża’ mhuwiex ekwivalenti għal terrur u waħx ta’ kundanna eterna, imma biża’ u timenza sana u riverenti lejn Kristu, billi nafu li ma jiħux pjaċir bl-għażliet zopop li nagħmlu sakemm għadna fil-ġisem. Il-biża’ tal-Mulej huwa virtwalment sinonimu mar-reliġjon vera. Il-biża’ u l-għarfien tiegħu jimxu id f’id. 

Talba: “Missierna, nosservaw kif il-ħmar jagħraf lil sidu, u t-tjur tal-passa jafu l-passaġġ tagħhom, avolja ħadd m’għallimhom. Kemm aktar aħna, bnedmin raġunevoli, messna nirrispondu għar-rivelazzjoni speċjali illi wassaltilna! F’wiċċ Ibnek Ġesù tajtna t-tagħrif salviviku tiegħek; tħalliniex, mela, inkunu kajmana jew letarġiċi fir-rispons tagħna. O li kellna nfaħħruk u nobduk, mhux b’mod erratiku, iżda regolarment u bil-ferħ, kif jagħmlu l-anġli fis-smewwiet!”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issiril...