Skip to main content

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4). 

Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom. 

Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervieni. Mhuwiex limitat fl-għerf, fis-setgħa jew it-tjieba; għandu kull perfezzjoni fih innifsu. Jgħammar fis-smewwiet, frattant mhux distakkat minn uliedu. Alla hu ġentili daqskemm hu glorjuż.

Xorta waħda ma jaqbilx ninsew li, għalkemm nistgħu nipproponu ħwejjeġ sbieħ u komdi għalina nfusna, huwa l-Mulej li jiddisponi minna. Aħna qaddejja tiegħu, mhux is-sidien tagħna nfusna. Jaf jeħlisna (u jmissna nkunu konfidenti fih), imma ma jgħidilniex meta.

Allura l-mira tagħna hu dejjem illi nogħġbuh, bħas-seftura li bla protesti u bla ma tippilla, taġixxi skont l-ordni ta’ sidtha. Ir-rieda tas-Suprem tgħodd, mhux tagħna. Hekk inkunu qed nagħtu evidenza li qed inserrħu fuq il-protezzjoni tiegħu aktarx milli fuq id-driegħ tal-laħam. 

“Sakemm ikollu ħniena minna.” Ċert li Alla mhux se jfallih jew jiddiżappuntah! Imma t-tiġriba tista’ tieħu fit-tul, aktar milli naħsbu. Preminentement is-salmista jixtieq ħniena minn fuq, il-balzmu veru, mhux alternattivi rħas li jinxtraw mill-vetrini tad-dinja. Fost il-midinbin, anke jekk huma midinbin niedma, l-appell għall-ħniena u l-għajta għall-grazzja qatt ma jistonaw. Sakemm indumu f’dil-ħajja qajla nistgħu nagħmlu aktar progress mit-talba tal-pubblikan. Huma x’inhuma l-ġerħiet u s-swat tal-knisja, il-miżerikordja tal-Missier hi rimedju sovran.

Il-fidili huma sikwit mgħajra u ditestati. Huma diżgustanti f’għajnejn id-dinja. Iwaħħlu tikketti fuqhom bħal “tas-setta.” Fil-provi severi tagħna, miġjuba fuqna minn bnedmin bħalna, nistgħu ndawru qalbna lejn Alla. Mill-istmellija ta’ nies mortali, naħarbu għall-kenn fil-ħniena u l-grazzja tas-Sultan etern, immortali u inviżibbli. Din fidi fil-prattika! 

Talba: “Jekk u meta jien nissejjaħ għal sofferenza mentali, Missier, aktar minn qatt qabel nerfa’ għajnejja lejk, il-Pussessur tas-sema u l-art. Impossibbli nġorr toqol hekk taħħani bis-saħħa sempliċement umana. Sostnini int, għax jien nixtieq inħobbok bil-fakoltajiet kollha tiegħi, mhux biss meta faċli iżda wisq iżjed meta l-isfida tkun waħħaxija. Dan nitlobulhek għall-ġieħ ta’ Ibnek, u f’ismu. Ammen.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien