“Alla hu l-kenn u l-qawwa tagħna, għajnuna pronta dejjem fid-dwejjaq. Għalhekk ma nibżgħux imqar jekk l-art titriegħed u l-muntanji jiġġarrfu f’nofs il-baħar, u l-ilmijiet tiegħu jgħajtu u jirgħaw, u l-muntanji jitheżżu bit-tqanqil tagħhom. Hemm xmara li n-nixxigħat tagħha jferrħu l-belt t’Alla, l-għamara qaddisa tal-Ogħla. Alla qiegħed f’nofsha; hi ma titħarrikx. Alla jgħinna, mit-tbexbix tal-jum. Il-ġnus triegħdu, is-saltniet iġġarrfu; hu semma’ leħnu u l-art iddewbet. Il-Mulej tal-eżerċti magħna; Alla ta’ Ġakobb hu l-fortizza tagħna” (Salmi 46:1-7).
Għajnuna li mhix preżenti meta għandna bżonnha ma tiswa kważi xejn. L-ankra li titħalla fuq l-art tkun bla fejda għall-baħrin f’nofs il-maltempata. Tabib li ma ssibux meta tinsab marid ma jaġevolak xejn. Fost id-diversi għajnuniet tal-art, ftit huma pronti: ġeneralment iddum biex tiksibhom u tapprofitta minnhom.
Xi ngħidu, però, dwar Alla tagħna? Hu preżenti kull meta nfittxuh, preżenti meta għandna bżonnu, u preżenti meta nkunu gawdejna s-sokkors tiegħu. “Alla nnifsu qal, ‘Żgurament mhux se nħallik, lanqas qatt mhu se nabbandunak’ – biex hekk aħna nistgħu ngħidu kunfidentement, ‘Is-Sid sokkoratur tiegħi; mhux se nibża’. X’jista’ jagħmilli l- bniedem?’” (Ebrej 13:5-6).
Hu iżjed minn pront; hu pront dejjem u bla falliment. Iżjed preżenti mill-eqreb ħabib tagħna, għax insibuh fil-gwaj u l-għawġ; iżjed preżenti minna nfusna, għax kultant nintilfu minn sensina, nitħawdu u ma nkunux nafu x’aħna nagħmlu. Hu dejjem preżenti, effettivament preżenti, simpatetikament preżenti, preżenti f’kull sens. Jinsab preżenti bħalissa jekk ninsabu għaddejjin minn staġun imċallas.
Mela ħalli nitgħallmu nistrieħu fih. Hu r-rifuġju tagħna; hu l-qawwa tagħna. Luteru sejjaħlu “s-sur sħiħ li qatt ma jċedi,” u bir-raġun. Ħalli ninġabru madwaru; hu l-għajnuna, ħalli mela mmilu fuqu. Hu għajnuna pronta. “Fi żmien il-għawġ jaħbini fl-għarix tiegħuħa; fil-moħba tal-kenn tiegħu jaħbini, u jqegħidni fuq blata” (Salmi 27:5). Ħa nirpożaw fih issa stess, għax wera lilu nnifsu favur tagħna. “Ejjew, araw l-għemejjel tal-Mulej, xi ħwejjeġ tal-għaġeb għamel fuq l-art” (Salmi 46:8).
M’għandniex għalfejn nitħassbu għall-mument wieħed, jew nibżgħu għal sekonda waħda. “Il-Mulej tal-eżerċti hu magħna: Alla ta’ Ġakobb hu r-rifuġju tagħna.” Hi t-tema ripetuta u ċċelebrata min-nies devoti tal-antik. “Il-Mulej hu d-dawl u s-salvazzjoni tiegħi; minn min għandi nibża’? Il-Mulej hu l-qawwa ta’ ħajti; minn min għandi nitwerwer?” (Salmi 27:1). Għax m’għandniex nagħmlu l-istess aħna fiż-żmien modern? Ħa ngħidu lil xulxin: “X’kien jiġri minni kieku m’emmintx li nara t-tjieba tal-Mulej fl-art tal-ħajjin? Ittama fil-Mulej; żomm sħiħ, u hu jqawwilek qalbek” (Salmi 27:13-14).
Talba: “Missier etern Alla, int tistedinna biex infittxu lil wiċċek, u allura qalbna twieġeb u tinkuraġġina. Din hi l-kwestwa tagħna: infittxu lil wiċċek. Taħbix wiċċek ’il bogħod minna; la twarrabx bil-herra lill-qaddejja tiegħek. Bħalma kont l-għajnuna tagħna fl-imgħoddi, kun issa t-tarka u t-torri setgħan tagħna. Kun id-difiża kollha tagħna, o Alla tal-eżerċti, f’ġieħ Ibnek Ġesù.”
Comments