Skip to main content

Bl-Istess Spirtu Ta' Fidi

“Peress li għandna l-istess spirtu tal-fidi, skont x’hemm miktub: ‘Emmint, konsegwentement tkellimt,’ aħna wkoll nemmnu, u konsegwentement nitkellmu, billi nafu illi dak li qajjem lis-Sid Ġesù mill-mewt għad iqajjem ukoll lilna flimkien ma’ Ġesù u jippreżentana magħkom fil-preżenza tiegħu. Għax infatti l-ħwejjeġ kollha huma minħabba fikom, sabiex il-grazzja li qed tilħaq aktar u aktar nies tkattar ir-ringrazzjament għall-glorja t’Alla. Konsegwentement ma naqtgħux jiesna. Għalkemm il-bniedem esterjuri tagħna qed jitħassar, madankollu l-bniedem interjuri tagħna qed ikun imġedded jum wara jum. Għax l-afflizzjoni leġġiera u mumentanja tagħna qed tipproduċi għalina toqol etern ta’ glorja ’l hinn minn kull paragun, filwaqt li aħna nixħtu l-attenzjoni mhux lejn il-ħwejjeġ viżibbli, iżda lejn il-ħwejjeġ inviżibbli. Għax il-ħwejjeġ viżibbli huma temporanji, imma l-ħwejjeġ inviżibbli huma eterni” (2 Korintin 4:13-18).

Pawlu jurina u jipperswadina, bħala ħutu fil-Mulej, li ninsabu f’linja ta’ xhieda fidili, aduraturi t’Alla reali bla ma josservawh b’għajnejhom. Iżid jgħid li m’għandniex naqtgħu qalbna minħabba l-ostakli quddiemna; il-fidi tagħna ssostnina bħalma sostniet lil ta’ qabilna. Nemmnu bħalma emmen Pawlu, li kien motivat mill-istess ħarsa ta’ fidi bħal David, li kiteb Salm 116:10, bħal Abraham u Abel.

X’nemmnu? Sewwa sew nemmnu f’Alla, u kulma qalilna; nemmnu fl-għan etern tiegħu; fir-rovina totali u l-inabbiltà tal-bneidem li jinsab f’apostasija mill-Ħallieq; nemmnu fil-missjoni ta’ salvataġġ fl-Iben divin, li sar inkarnat, u offra sagrifiċċju wieħed għat-tneħħija tad-dnub u l-ġustifikazzjoni tagħna. Nemmnu fil-qawmien fl-aħħar jum. Dan mhu essenzjalment xejn differenti mill-fidi tal-antenati tagħna. Il-fidi Kristjana għandha għeruqha fi żmien żemżem: mhix novità, u allura hija kritika redikola u bla ħsieb meta jgħajruna, ‘Intom ġejjin minn Neriku VIII!’ jew, ‘Fejn kontu qabel Luteru?’

Nammettu liberament, il-ħajja fil-knisja ħadet żvolta ġdida mir-Riforma ’l hawn, imma nħaddnu l-istess vanġelu appostoliku, proklamat minn qabel mill-ispirtu profetiku. Bl-istess spirtu ta’ fidi nesprimu ruħna, bla mistħija, riżerva jew intimidazzjoni. Il-qaddisin qabilna huma ispirazzjoni għalina, u jinkuraġġuna niftħu fommna favur Ġesù l-Mulej.

Indubjament se nkunu konfrontati b’theddid, saram u reżistenza determinata, imma ninsabu ċerti mir-rebħa aħħarija. Ma nċedux, għax il-fidi tagħna mhix imsejsa fuq ħrejjef jew mitoloġija, lanqas fuq gideb jew esperjenza instabbli ta’ mħuħ fanatiċi u sħan.

Talba: “Agħtina l-konfidenza meħtieġa, Missier, biex ma nitwarrbux fil-ġenb iżda nissoktaw niġru t-tiġrija tal-fidi, b’ħarsitna msammra fuq il-Pijunier u l-Perfezzjonatur tal-fidi tagħna. Urina kif m’għandniex għalfejn nibżgħu la tul il-ħajja u lanqas quddiem il-mewt. Ħalli l-fiduċja tagħna tibqa’ tixgħel sal-aħħar, aktar u aktar meta nafu illi avolja jkollna nbatu, wegħidtna illi għad ikunu glorifikati ma’ Ibnek, il-Feddej tagħna.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti jintervie

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien