“U qal: ‘Tassew, nerġa’ niġi għandek bħal daż-żmien sena, u ara, Sara martek ikollha tifel.’ U Sara semgħet dan fil-bieb tat-tinda, li kienet warajh. Issa sew Abraħam u sew Sara kienu mdaħħlin fiż-żmien, u kien inqata’ għal Sara dak li soltu jkollhom in-nisa. Għalhekk Sara daħqet f’qalbha billi qalet: ‘Wara li xjaħt se jkolli l-hena; u sidi hu hekk xiħ ukoll!’ U l-Mulej qal lil Abraħam: ‘Għaliex daħqet Sara billi qalet: “Tassew niled tarbija, meta jien xjaħt?” Ewwilla hemm xi ħaġa tqila ħafna għall-Mulej? Bħal daż-żmien sena nerġa’ niġi għandek, u Sara jkollha tifel.’ Imbagħad Sara ċaħdet billi qalet: ‘Ma dħaqtx,’ għax kienet beżgħana. Hu qal: ‘Iva, dħaqt’” (Ġenesi 18:10-15)
Martin Luther King, bil-bravuri immaġinattivi tiegħu, kontra kull konvenzjoni, bilfors jieħu t-trofew bħala pijunier tal-fidi. Jgħid, “F’nofs perikli mortali ħassejt kalma ġewwiena u għaraft riżorsi ta’ qawwi li Alla biss kapaċi jagħti…Wara l-bixriet ħorox tad-dinja hemm Monarka beninn…Is-sofferenzi u l-mumenti agonizzanti li minnhom għaddejt tul dawn l-aħħar ftit snin ressquni eqreb lejn Alla. Aktar minn qatt qabel ninsab konvint mir-realtà t’Alla personali.”
Jekk dal-pastor, għall-imħabba lejn ħutu, sab ruħu fuq il-front tal-battalja, u l-viċendi tiegħu għadhom jidwu sal-lum, oħrajn, tal-istess stoffa bħalu, esprimew il-fidi tagħhom xort’ oħra. Helen Keller waħda minnhom. “Nemmen,” qalet, “li Alla jinsab fija bħalma x-xemx hi fil-lewn u l-fwieħa ta’ fjura – id-dawl fid-dalma tiegħi, il-Leħen fis-Silenzju tiegħi.” Għax il-fidi hi t-tajra li tħoss id-dawl meta x-xemx għadha ma xirfitx minn wara l-orizzont.
Il-fidi sservina bħala r-rabta tagħna ma’ Kristu. Mhix fidi f’elf oġġett, jew f’idoli muti, imma fil-Feddej li b’mewtu lliberana minna nfusna u issa hu ħaj għal dejjem ta’ dejjem. Is-sodizza, il-permanenza, is-sigurtà tinsab fih, mhux fina, u lanqas fil-fidi tagħna. Il-fidi tagħna tgħaddi minn tlajja’ u nżul, bħalma għamlet ta’ Sara meta semgħet illi l-Mulej kien se jagħtiha tarbija avolja kienet ħawlija. Malli semgħet il-wegħda li se jkollha tarbija fi xjuħitha, ma setgħetx tniżżilha. Apparentement, aktar tard emmnet. “Bil-fidi wkoll Sara nfisha rċeviet l-abbiltà tikkonċepixxi, saħansitra meta kien skadielha ż-żmien, ġaladarba kkonsidratu fidil lil dak li wiegħed” (Ebrej 11:11).
Il-fidi tista’ tissaħħaħ u tiddgħajjef. Tissara tul perjodi dubjużi. Taħbat tiżvijja u titlef id-direzzjoni, meta suppost tibqa’ strettament fuq il-mogħdija d-dejqa. Ġie li tagħmel gabrijoli insensati, imma dejjem tirritorna. Hi lil hinn mil-loġika, jew aħjar, għandha loġika pekuljarment tagħha, għax imqar wara li togħtor jew tiżvijja, tgħid, “Sid, għand min se mmur? Int għandek kliem il-ħajja eterna, u jien emmint u sirt naf illi int il-Qaddis t’Alla” (cf., Ġwanni 6:68-69). Hekk il-fidi hi intuwittiva. Għandha sens ta’ direzzjoni intrinsika mibnija fiha nfisha.
Talba: “O Missier, ħalli l-fidi tiegħi tkun informata mill-Iskrittura; ħa tniżżel għeruqha fi Kristu u tinbena fuqu. Biha agħtini li nsib it-triq lejn id-dar, bla ma nitħabbel f’saram dannuż għal ruħi. Jekk b’xi mod tperper, agħtini illi biha nibqa’ nara lis-Salvatur, u bħal stendard fiż-żiffa, tibqa’ s-simbolu tal-vittorja, maqlugħa għalija fuq il-Kalvarju.”
Comments