Skip to main content

Alla Favur Tagħna

“X’ħa ngħidu mela għal dan? Jekk Alla favur tagħna, min jista’ jkun kontrina? Hu li ma ffrankahiex lil Ibnu stess, anzi ċedieh għalina lkoll, kif mhux se jagħtina liberament ukoll miegħu l-ħwejjeġ kollha? Min se jġib xi akkuża kontra l-magħżulin t’Alla? Alla hu dak li jiġġustifika. Min hu li jikkundanna? Kristu Ġesù, li miet – u aktar minn hekk, hu rxoxtat għall-ħajja – hu fuq il-leminija t’Alla, u qiegħed ukoll jinterċiedi għalina” (Rumani 8:31-34).

Fl-għamla tagħha din mhix wegħda diretta, imma fil-fatt hi. Anzi, tiġbor fiha iżda minn wegħda waħda: hi ħażna sħiħa ta’ wegħdi. Hi munzell ta’ żmeraldi, djamanti u rubini, interzjat fi gwarniċ tad-deheb. B’din il-mistoqsija rettorika, Pawlu jisfidana biex ma nkunux iżjed ansjużi. 

X’jista’ jiċħdilna l-Missier, jekk diġà tana b’xejn l-aħjar, l-eqreb u l-egħżeż li għandu, lil Ibnu l-waħdieni stess? Jekk ikollna bżonn il-ħwejjeġ kollha fis-sema u fl-art, jirregalahomlna. Kieku Alla ried ipoġġi xi limiti fuq imħabbtu favur tagħna, ma kienx jasal biex jagħtina lil Iben uniġenitu tiegħu.

Xi rrid illum? Jeħtieġ biss nitlobha. Jista’ jkun li jkolli nitlob bil-perseveranza u ħeġġa sħiħa, iżda m’għandix għalfejn nuża pressjoni, bħallikieku l-Mulej se jagħtini għotja kontra r-rieda tiegħu. Il-Mulej jagħtina b’xejn. Mingħajr ħadd ma ġiegħlu, tana lil Ibnu. Ċertament ħadd ma kien jissupponi jew jimmaġina t-tali għotja mingħandu. Ħadd ma kien jissogra jitlob għotja eċċezzjonali bħal din. Ħadd ma kien se jkun daqshekk prużuntuż. Tana b’xejn l-Iben il-waħdieni tiegħu. 

Ruħ tiegħi, m’intix tafda ’ll-Missier tas-sema biex jagħtik kwalunkwe ħaġa? It-talb fqajjar tiegħek ma kien ikollu ebda forza quddiem Alla omnipotenti kieku hemm bżonn il-forza. Iżda l-mħabba, bħall-molla, togħla minnha nfisha, u tfur biex tissupplixxi ħtiġijietek kollha.

Talba: “Abba Missierna, b’liema feliċità tfawwar qlub uliedek! B’liema beatitudni żżejjen ir-ruħ tagħna! Darba konna bħal trabi mormija, u int għaddejt minn ħdejna u għidt, “Għixu!” Fejjaqtna u libbistna lbies ta’ żina. U avolja nqasniek bqajt tħobbna, għax imħabbtek hi tabilħaqq invinċibbli. Bħalma ġbidtna lejk, hekk ibqa’ żommna. ħalli hekk nagħrfu l-assigurazzjoni ta’ tamitna. Ħalleluja!”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj