Skip to main content

Rabja u Ġlied

“Il-mibegħda tqajjem il-ġlied, iżda l-imħabba tgħatti l-ħtijiet kollha. Il-ġlied jiġi biss mill-kburija, iżda l-għerf qiegħed ma’ dawk li jieħdu parir. Raġel mgħaddab ixewwex il-ġlied, iżda min ma jagħdabx malajr isikket it-tilwim. Raġel kattiv iqajjem il-ġlied, u wieħed li jagħti l-malafami jifred l-aħjar ħbieb. Aħjar loqma ħobż iebsa u l-kwiet magħha minn dar mimlija ikel u ġlied. Bħalma l-faħam għall-ġamar, u l-ħatab għan-nar, hekk il-ġelliedi biex ikebbes il-ġlied” (Proverbji 10:12; 13:10; 15:18; 16:28; 17:1; 26:21).

Kollox jissewwa, imma hawn min iħobb jintervieni fil-ġlieda biex tkun prolungata, donnu jieħu pjaċir bit-tilwim. Din ir-razza ta’ nies jeħtieġ ngħassu kontriha. Ġlieda jikluha. Kulfejn jarawha, flok iberduha, isaħħnuha. Jista’ jkollok il-ġamar mingħajr faħam, jew in-nar tal-ħatab mingħajr kebs? Daqshekk ieħor hu neċessarju l-bniedem ġelliedi għall-ġlied. Biex tagħmel barbikju, għalxejn tieħu l-grill, is-sulfarini, il-laħam u l-ħwawar, għax jekk m’għandikx ċarkowl kollox se jibqa’ nej. Hekk ukoll, il-ġlied jinqala’ minħabba l-ispirtu bellikuż tal-partijiet involuti, u mhux minħabba ċ-ċirkostanzi u l-kwistjonijiet eżistenti.

Meta kont l-aħħar involut fi ġlieda, f’argumenti sħan, għajjat u kliem iebes? Kif inqalgħet il-ġlieda? Jekk taħseb li tista’ twaħħal f’martek, stenna ftit. Tista’ tistqarr quddiem Alla li int perfett? Ladarba tammetti n-nuqqasijiet tiegħek, għax ma tammettix ukoll li fik għad hemm dak l-ispirtu ġelliedi, il-kawża ta’ ħafna nkwiet? Taħsibx li b’hekk qed inġiegħlek tiskuża l-ħtija tal-persuna l-oħra; kull wieħed minna hu responsabbli quddiem Alla għal kif jirreaġixxi. Iżda int, ibda biex teżamina lilek innifsek, għax tiegħek innifsek trid tagħti kont quddiem Alla.

Minn fejn jisponta l-inkwiet u l-battibekki fil-familja? Minħabba t-tfal, il-ġirien, il-flus jew s-sħana? Le. Il-ġlied ġej minnek li int involut fih. Filwaqt li t-tfal u l-ġirien jistgħu jservu ta’ kenur għall-ġlied, il-kebs hu int! In-nar jaqbad, jaħraq u jeqred kull feliċità, u jibqa’ biss l-irmied ta’ relazzjoni moribonda, jekk mhux mejta. Jalla l-Mulej illum jikkonvinċik mill-ħtija tiegħek, u tagħmel l-ewwel pass konkret biex tasal għal soluzzjoni biblika tal-ġlied li s’issa kont involut fih.

Talba: “Agħmilni, Sid, strument tas-sliem! Kull fejn nara l-mibegħda agħtini l-privileġġ nintroduċi l-imħabba. Fejn jiżgħed id-dissens, użani biex nippromwovi l-unità. Fejn il-ġlied u t-tilwim jiddomina, ħallini ninnewtralizzahom bi spirtu ġwejjed u umli. Żommni mwaħħad miegħek biex inservi ta’ melħ u dawl għan-nies li jafuni.”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Lejk Nerfa' Għajnejja

“Lejk nerfa’ għajnejja, o int li tgħammar fis-smewwiet. Ara, bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn id sidhom, u bħalma għajnejn il-qaddejja jħarsu lejn sidtha, hekk għajnejna jħarsu lejn il-Mulej, Alla tagħna, sakemm ikollu ħniena minna. Ħenn għalina, o Mulej, ħenn għalina, għax aħna mxebbgħin għall-aħħar bit-tgħajjir. Ruħna mxebbgħa żżejjed biż-żebliħ ta’ dawk li huma paxxuti, u bit-tgħajjir tal-imkabbrin” (Salmi 123:1-4).  Huwa adatt li aħna nitolbu għar-rilif mill-istmellija. Sakemm għandna n-nifs, huwa preġju u żina għalina li nfittxu ’l Alla għall-għajnuna u gwida. Evidentement das-salm huwa t-tnegħida ta’ wieħed (ma’ fidili sħabu oħrajn) li jinsab fl-arena, f’sitwazzjoni iebsa, imkeskes minn nies ħżiena u mgħobbi bl-istmellija u d-disgust tagħhom.  Imma Alla, li jippermetti d-dwejjaq jinvistana biex sikwit jgħammar magħna, jista’ jneħħih, isostnina taħtu jew jislet il-ġid minnu. Kif jista’ Alla jwarrab talb bħal dan, kif imlissen hawn? Alla kapaċi u difatti ...