Skip to main content

L-Ippritkar tal-Kelma

“Għalhekk ħalli ebda wieħed ma jiftaħar bil-bnedmin! Għax kollox hu tagħkom, sew jekk Pawlu jew Apollo jew Kefa jew id-dinja jew il-ħajja jew il-mewt jew il-ħwejjeġ preżenti jew il-ħwejjeġ li ġejjin – kollox tagħkom, u intom ta’ Kristu, u Kristu t’Alla. Hekk mela l-bnedmin imisshom jikkonsidrawna, bħala servi ta’ Kristu u amministraturi tal-misterji t’Alla. F’dar-rigward hu rikjest mill-amministraturi li wieħed jinstab fidil” (1 Korintin 3:21-4:2).

Tħallix lit-tentatur jipperswadik biex tilqa’ biċ-ċiera l-Kelma tal-ħajja minħabba l-element ta’ korruzzjoni li xi ftit jew wisq jirkaċċa fil-predikatur. Jekk twarrab il-Kelma minħabba d-debolizza tal-kelliem tkun qisek qed tirrifjuta ambaxxatur mibgħut mingħand sultan grazzjuż, kollu aħbarijiet sbieħ, sempliċement għax il-persuna u l-kwalitajiet tal-ambaxxatur ma jinżlulikx. 

Apparti minn hekk, tkun qed tikkontradixxi l-amar espliċitu tas-Salvatur tagħna, illi b’awtorità divina tiegħu eżortana biex nisimgħu mqar l-iskribi u l-Fariżej li jpoġġu fuq is-siġġu ta’ Mosè. Qalilna biex nagħmlu skont id-dottrina mgħallma minnhom (ovvjament sakemm din taqbel mal-Iskrittura), iżda ma nikkopjawx għemilhom. Aġir dat-tip jista’ jkun sfidanti, u jiddomanda livell ta’ maturità min-naħa tagħna, iżda hekk irid l-Imgħallem tagħna. Jekk niddistingwu bejn il-baxxar u l-bxara, bejn id-duttur u d-dottrina, niffaċilitaw passina. 

Int u tisma’ bierek ’l Alla meta l-omelija jew il-katekeżi jolqtuk fil-laħam il-ħaj. Student fidil fl-iskola tan-Nazzarenu ma jixlix lill-għalliem tiegħu talli ppartikolarizzah. Jekk il-vleġġa laqtitek fil-kuxjenza, ma jfissirx bilfors li mmira lejk. Aktarx, jekk id-dnub tiegħek huwa tant notorju u ħafna nies jinsabu misrumin fih, kif jista’ jimmissja? Jekk hu dnub sigriet, li dwaru ħadd m’għandu ħjiel, jekk il-predikatur ġabek wiċċ imb wiċċ miegħu, bilfors li Alla dderiġieh. 

Ħu kemm tista’, aħżen fil-memorja tiegħek, ħalli l-kuxjenza tkun imqanqla, u tippermettix il-Kelma tiżloq ’l hemm bla ma tħalli impatt f’ruħek. Imma jekk minħabba nuqqas ta’ memorja retentiva ma tkunx tista’ żżomm amment tal-punti kollha, almenu żomm il-qawwa u t-togħma tagħhom fl-ispirtu tiegħek. Iż-żokkor idewbuh fl-inbid: ma tibqax tarah, iżda t-togħma tibqa’ u l-effett jagħmlu. Mela fittex li ttiegħem il-veritajiet sublimi tal-vanġelu ħalli l-ispirtu tiegħek jitbaħbaħ fihom. U esibihom fi mġibtek. 

Talba: “Nirrealizza, Mulej, illi d-difett sikwit mhuwiex fil-predikatur iżda fija nnifsi. Mhuwiex għaqli għalija nikkritika lix-xandar jew katekist, maħtur minnek stess, meta nista’ faċilment insewwi u nirriforma f’bosta oqsma personali. Agħtini li nisma’ b’dispożizzjoni tajba, bil-fidi u l-manswetudni, sabiex nobdi bi prontizza, għall-glorja tiegħek.”

Comments

Popular posts from this blog

Id-Drawwa

“Ġesù rritorna fis-setgħa tal-Ispirtu fil-Galilija, u r-rapport dwaru infirex mal-inħawi kollha. Hu għallem fis-sinagogi tagħhom, imfaħħar minn kulħadd. Mar f’Nażaret, fejn trabba, u skont id-drawwa tiegħu mar fis-sinagoga f’jum is-Sibt. U qam biex jaqra Tnewwillu l-iskroll tal-profeta Isaija. Fetaħ l-iskroll u sab il-post fejn kien hemm miktub: ‘L-Ispirtu tas-Sid fuqi għax unzjonani ħalli nxandar l-evanġelju lill-foqra. Bagħatni nipproklama l-liberazzjoni lill-ikkaptivati, u dawl mill-ġdid lill-għomja, nibgħat illiberati lill-oppressati, nipproklama s-sena favorevoli tas-Sid.’ Imbagħad gerbeb l-iskroll, raddu lill-attendent u ntnasab bilqiegħda. Għajnejn kulħadd fis-sinagoga kienu ssommati fuqu, u beda billi qalilhom, “Illum twettqet din l-Iskrittura li għadkom kemm smajtu’” (Luqa 4:14-21).  Hu sinifikanti ħafna kif hawn jingħad illi Ġesù attenda l-qima fis-sinagoga “skont id-drawwa tiegħu.”  Id-drawwa, imħaddma tajjeb u bil-għaqal, fiha valur imprezzabbli. Issirilna t-tien

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis

L-Art Hi Tal-Mulej

“L-art tal-Mulej, u kulma fiha; id-dinja, u dawk li jgħammru fiha. Fuq l-ibħra għamel is-sisien tagħha, u fis-sod waqqafha fuq ix-xmajjar. Min jitla’ fuq l-għolja tal-Mulej? Jew min joqgħod fil-post imqaddes tiegħu? Min għandu jdejh indaf u qalbu safja; min ma jagħtix ruħu għall-frugħa, u lanqas jaħlef bil-qerq. Bniedem bħal dan ikollu l-barka tal-Mulej, u l-ħaqq minn Alla tas-salvazzjoni tiegħu” (Salmi 24:1-5).  Ir-rivelazzjoni speċjali tikkonvinċini dwar is-saltna universali, u s-saltna ta’ ġustizzja, sliem u ferħ fl-Ispirtu. Ladarba Alla Trinità ħalaq kollox skont ir-rieda tiegħu, mela d-dinja, dak kollu viżibbli u inviżibbli, huwa tiegħu! La oriġinatur, pussessur! Dal-pilastru tal-verità jeħtieġ jibqa’ bla mittiefes, altrimenti r-reliġjon tagħna tisfa materjalista. Il-Mulej huwa Kreatur, mhux għas-sebħ u l-unur ta’ xi razza partikolari, jew imqar għall-bnedmin, imma għalih innifsu, u sekondarjament għall-ġid u l-barka tagħna. Distinzjonijiet u privileġġi pekuljari, nazzj