Skip to main content

Konfidenza f'Alla

“Għax int Alla li fik nistkenn; għaliex warrabtni? Għaliex jien imlibbes l-iswed minħabba l-moħqrija tal-għadu? Ibgħat id-dawl u s-sewwa tiegħek; ħallihom imexxuni; ħa jwassluni fuq l-għolja mqaddsa tiegħek, sal-għerejjex tiegħek. Imbagħad nidħol lejn l-artal ta’ Alla, dak Alla li hu l-ferħ u l-hena tiegħi; iva, fuq iċ-ċetra nroddlok ħajr, o Alla, Alla tiegħi. Għaliex int mifnija, ruħ tiegħi? Għaliex int hekk imħawda fija? Ittama f’Alla, għax jien nibqa’ nfaħħru, hu l-għajnuna tiegħi u Alla tiegħi” (Salmi 43:2-5).

Jaqbillek titgħallem l-għerf minn dit-testimonjanza sabiħa. L-istat tar-ruħ jista’ jvarja, iżda l-pedament tal-imħabba divina jibqa’ bla mittiefes. Il-wegħdi tal-Missier ma jfallux. Il-Kelma tal-verità, il-ħalfa ta’ Jaħwe, huma ingaġġati għall-konsolazzjoni ta’ dawk li ħarbu lejn Ġesù għar-rifuġju (Ebrej 6:18). Tul għomrok tista’ tiltaqa’ ma’ diversi impedimenti, tfixkil minn ġewwa u minn barra; tista’ tkun mormi, distressat u ansjuż. 

L-istedina tibqa’ l-istess: ikkonsidra lil Ġesù, il-Feddej irxoxtat tiegħek. Inħeba fih. Togħtorx quddiem il-wegħdi minħabba n-nuqqas ta’ twemmin. Agħmel kif għamel Abraħam, missier il-fidili kollha. Kontra kull tama emmen bit-tama. Tikkonsidrax in-natura korrotta tiegħek, ix-xeħta tagħha għall-ħażen, l-għadwa tagħha kontra l-grazzja, hekk illi titħajjar iċċedi kull tama. 

Jekk tabilħaqq tgħallimt l-umiltà, qatt ma ssib raġuni valida għala tarmi l-konfidenza tiegħek f’Ġesù. Bil-mertu tiegħek ħaqqek biss l-Infern. Bis-sewwa ta’ Ġesù hemm prokurata għalik il-Ġenna u l-glorja eterna. Inkuraġġixxi lil ruħek biex tittama biss fih, u hekk tigglorifikah, għall-ġid tiegħek innifsek. 

“Inbierek lill-Mulej f’kull żmien; it-tifħir tiegħu jkun dejjem fuq fommi. Ruħi tiftaħar bil-Mulej; il-fqajrin jisimgħu b’dan, u jifirħu” (Salmi 34:1-2).

Talba: “Hu sewwa u xieraq, Missierna, illi ngħollu leħinna għalenija f’kull ħin u nfaħħru lil ismek. Int Alla ma tinbidilx, u allura aħna, ulied Ġakobb, ma ntemmejniex. Int iżżomm il-patt; tiftakar fil-wegħda. U wara li nbatu ftit tistabbilixxi lil uliedek u tqegħidhom fuq sisien sħaħ. Ħalleluja!”

Comments

Popular posts from this blog

Qawwija fid-Dgħufija

“U mqar jekk l-evanġelju tagħna hu mgħotti, hu mgħotti biss għal dawk li qed jintilfu. Fil-każ tagħhom l-alla ta’ daż-żmien għema mħuħ il-miskredenti, sabiex ma jiddix fuqhom it-tidwil tal-evanġelju tal-glorja ta’ Kristu, li hu l-immaġni t’Alla. Għax mhux lilna nfusna nippritkaw, iżda ’l Kristu Ġesù bħala s-Sid, u aħna nfusna l-qaddejja tagħkom minħabba Ġesù. Għax Alla, li qal, ‘Ħa jiddi d-dawl mid-dlam,’ huwa dak li idda fi qlubna għat-tidwil tat-tagħrif tal-glorja t’Alla f’wiċċ Kristu. Imma għandna dat-teżor f’reċipjenti xaqqufin sabiex jintwera li din l-eċċessività tas-setgħa tappartieni għal Alla u mhijiex minna nfusna” (2 Korintin 4:3-7). Hemm kontinwità fil-fidi: ninsabu f’suċċessjoni ta’ demm martri. Ħa ngħaddu t-torċa minn id għall-oħra, minn ġenerazzjoni għall-oħra. Apparti l-fidili fil-knisja stabbilita, insibu n-Novatjani, id-Donatisti, il-Valdiżi (seklu 12), l-Albiġiżi (seklu 13), il-Lollardi (wara Wiklef fis-seklu erbatax), l-Aħwa Boħemjani (seklu 15), u l-Anabattis...

Il-Mogħdrija

“Imma issa intom imisskom tneħħu dawn il-ħwejjeġ kollha: ir-rabja, l-għadab, il-malizzja, l-ikkalunnjar u diskors oxxen minn ħalqkom. Tigdbux lil xulxin, ladarba nżajtu l-bniedem il-qadim bil-prattiċi ħżiena tiegħu, u lbistu l-ġdid, li qed jiġġedded fit-tagħrif veru skont l-immaġni ta’ min ħalqu - tiġdid fejn m’hemmx distinzjoni bejn Grieg u Lhudi, ċirkonċiżjoni u inċirkonċiżjoni, barbaru, Skita, ilsir jew liberu, iżda Kristu hu kollox u f’kulħadd. Mela, bħala l-magħżulin t’Alla, qaddisin u maħbubin, ilbsu sentimenti ta’ mogħdrija, benevolenza, umiltà, manswetudini u paċenzja” (Kolossin 3:8-12).  Il-beninnità hi l-ispirtu ta’ trattament favorevoli, jew il-prattika kostanti u abitwali ta’ azzjonijiet amikevoli u benevolenti. Hemm żewġ prinċipji ewlenin fil-kostituzzjoni umana, li jwettqu serriegħa bla waqfien għall-predominanza: l-egoiżmu u l-benevolenza, jew il-beninnità. L-egoiżmu jikkonċentra s-sentimenti, ix-xewqat u l-azzjonijiet kollha fuq il-promozzjoni tal-benesseri i...

Diskors Bid-Dehen

“La taħsibx kif tagħmel il-ħsara lil għajrek huwa u qiegħed jgħammar bla biża’ miegħek. La tiġġieled ma’ ħadd għalxejn, jekk ma għamillek l-ebda deni. Ħu offiż hu aktar iebes biex jintrebaħ minn belt qawwija, u l-ġlied bejn l-aħwa qisu staneg ta’ kastell. Aħjar tgħammar f’rokna ta’ setaħ milli ma’ mara ġellieda f’dar kbira.” (Proverbji 3:29-30; 18:19; 25:24).  Matul l-Assedju l-Kbir fl-1565, il-qawwiet Ottomani tħabtu u ssieltu biex jirbħu lil pajjiżna taħt idejhom. Għalkemm kienu ferm aktar numerużi minna, it-Torok iġġieldu għalxejn għal erba’ xhur sħaħ. Il-bliet Maltin, fortifikati bis-swar u balwardi godlija, kienu virtwalment inespjunabbli. Hekk ukoll hu diffiċli tirbaħ lura l-ħbiberija ta’ ħu offiż. Anzi, dal-proverbju jwissina li hu aktar diffiċli tirbaħ lura lil ħuk milli tegħleb belt qawwija. Ma naħsibx li dan inkiteb biex naqtgħu qalbna milli nfittxu rikonċiljazzjoni f’waqtha. Jekk wieħed jistaqsi, x’inhi r-rikonċiljazzjoni? Hi t-tieni ħbiberija. Dan jibqa’ dmir...